Na Putu Dikla traju intenzivni radovi na aglomeraciji, sve je raskopano, u prašini, buka građevinskih strojeva na sve strane, do kuća se ne može automobilom, pa i pješice je teško. Turistička zona Zadra "teško pati" pod građevinskim radovima, a turistička sezona pred vratima.
Nositelj posla je njemačka tvrtka Ludwig Pfeiffer, a podizvođač je domaća tvrtka Vodoinstalacija koja „napada” trasu teškom mehanizacijom. Prvi dio Puta Dikla iz pravca istoka prema zapadu već je zasut zemljom ispod koje su položene nove kanalizacijske i vodovodne cijevi. "Bitka" se vodi na drugom dijelu ulice, od križanja s ulicama Augusta Šenoe i Valerije De Ponte prema zapadu. Tu još pikameri "tuku" kamen, a rovokopači velikim žlicama grabe zemljani materijal i krcaju na kamione.
Polažu se cijevi, djelomično betoniraju, pa zatrpavaju. Pri tome treba paziti na ostale infrastrukturne elemente položene ispod kolnika. Kad se sve dovrši, crnih jama više neće biti, ali još je dosta posla do toga. Kuće su dobile i privremene vodovodne priključke, cijevi vise po stablima dok se ne završe iskopi.
Kako doznajemo od samih izvođača na trasi, radovi će na tom dijelu potrajati još neko vrijeme, a onda se zaustavljaju jer je Ulica Put Dikla glavna gradska „turistička cesta” koja vodi prema hotelskim resortima, vilama i apartmanima na Puntamici i u Diklu. Sezona je, rekosmo, pred vratima, ustvari predsezona je već počela i treba požuriti s radovima kako se s bagerima ne bi dočekivalo goste. Zbog toga će se sve zaustaviti najkasnije do lipnja i opet nastaviti tek na jesen.
Ali nije samo Ulica Put Dikla raskopana. Sve okolne ulice i uličice koje se spajaju na Put Dikla također su izrovane. I tamo se kopaju kanali i polažu cijevi. Čitav taj dio grada koji je jedna velika turistička zona, u građevinskim je radovima, „okupiran” teškom mehanizacijom, bukom strojeva, zasut prašinom. Čak su i lijepa stabla kostela koje u ljetnim mjesecima isprepletenim krošnjama formiraju ugodan zeleni tunel hladovine na Putu Dikla - djelomično stradale, jer se zbog iskopa morao urezati dio njihova korijenja duboko ispod asfalta.
Čini se da će ranjena stabla ipak preživjeti jer se strojevima vrlo pažljivo kopa oko njih, što znači da bi šteta ipak mogla biti minimalna i da ih se namjerava sačuvati.
Miro Perić vlasnik je kuće u Ulici Put Dikla br. 39. Zabrinuto promatra radove.
- Je li vam dosadila buka i prašina? - pitamo ga.
- Ma neka se radi, nije to problem, ako nema prašine i buke, neće se ništa niti napraviti. Ali druga me stvar muči. Oni ovo kopaju za fekalnu kanalizaciju, ali neće napraviti oborinske kanale za slivne vode s ulice. A kopaju? Nas godinama muče te slivne vode jer je ova ulica tako nagnuta da nam se sva kišnica slijeva u dvorište i okućnicu, u podrume, crne kužine i ostave. Ja muku mučim s tim, zna mi poplaviti sve oko kuće. Mislio sam kad su počeli ovo raditi da će i to riješiti. Ali kažu mi da neće! Da oni samo polažu ove cijevi za aglomeraciju, a da oborinske vode nisu njihove. Pa kad već kopaju, što nisu uvrstili i one za oborinske vode? Ovako ćemo i dalje imati problema, a bageri prošli pored kuća. I kažu da nas još neće spojiti na kanalizaciju. Pa kad će? - pita se Perić zabrinuto vrteći glavom, doduše hvaleći pri tom radnike Vodoinstalacije da su brzi, vrijedni i precizni.
Rade neumorno, turistička se cesta mora osloboditi za promet, a svaki je dan bitan...
S tim i još dosta pitanja zovemo direktora Odvodnje Grgu Peronju, glavnog koordinatora svih aktivnosti na projektu aglomeracije.
- Tamo je posao podijeljen u dva osnovna dijela. Put Dikla i "unutrašnje" ulice Ivane Brlić Mažuranić, Branka Vodnika i druge. Cjelinu Put Dikla ćemo sredinom svibnja asfaltirati i vratiti u promet. Na sporednim ulicama nastavit će se s radom još mjesec dana iza toga kako bi se završilo sve što je raskopano jer ima još posla s priključcima vode i kanalizacije. Svi radovi završavaju 15. lipnja, Put Dikla planiramo pustiti u promet 15. svibnja, kao što smo napravili i kod dvorane Mocire i OŠ Šimuna Kožićića Benje. Iza 15. rujna vraćamo se dovršiti radove na Putu Dikla sve do raskrižja. Vodoinstalacija je kooperant Pfeiffera, dobri su izvođači i mislim da su unutar dogovorenih rokova. Ne vidim razloga za probijanje termina, za sada sve dobro napreduje – zadovoljan je Peronja.
- Što će biti s oborinskom kanalizacijom?
- Ono što je nama u projektu, to ćemo napraviti. Na Putu Dikla mi radimo samo fekalnu kanalizaciju. Oborinska odvodnja je pod ingerencijom Grada Zadra, ali se u nekim gornjim ulicama postavljaju i kišne rešetke, odnosno cijevi za oborinske vode. Sve ovisi o projektu. Čitav Borik ima razdjelni sustav, posebno se sabire kišnica, posebno fekalne vode. Na takav se način radi i tu, ali Put Dikla ne radimo po tom pitanju. Mislim da će Grad Zadar na Putu Dikla raditi nogostupe i oborinsku kanalizaciju. Što se tiče priključaka kuća na fekalnu kanalizaciju, oni se odmah rade, ali do ruba parcele, a priključivanje će uslijediti kad sustav bude u cjelini operativan. Vodovod nas prati, oni su napravili svoje projekte, tamo gdje su projektirali, radimo i novu vodoopskrbu, a ondje gdje su ocijenili da im je dobra i nova, tamo je ne radimo, sukladno njihovim potrebama – zaključuje direktor Odvodnje Grgo Peronja.
Za sada se poslu ne vidi kraja, ali turistička sezona samo što nije, strojevi će ubrzo morati "napraviti mjesta" turistima.