StoryEditorOCM
Svijetizvješće ATNI-ja

Potvrđeno je: proizvodi najpoznatijih svjetskih prehrambenih brendova manje su kvalitetni u siromašnim zemljama

Piše hina
8. studenog 2024. - 09:32
Potrošači u siromašnijim zemljama dobivaju nekvalitetnije proizvode, pokazalo je izvješće neprofitne udruge Access to Nutrition Initiative (ilustracija)/Shutterstock

 Proizvodi vodećih prehrambenih kompanija u prosjeku su slabije kvalitete u zemljama s niskim prihodima nego u onim bogatima, pokazalo je izvješće neprofitne udruge Access to Nutrition Initiative (ATNI).

Udruga ocjenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda kompanija poput Nestlea, Pepsica i Unilevera indeksom koji obuhvaća vrijednosti od jedan do pet bodova.

Najbolja je ocjena ‘petica‘, najlošija ‘jedinica‘, a proizvodi s ocjenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema Health Star Ratingu razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.

Proizvodi skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocjene od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, utvrdio je ATNI. 

U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalki dobili su u prosjeku ocjenu 1,8, a u zemljama s visokim dohotkom, gdje je ujedno testirano više njihovih proizvoda, u prosjeku 2,3.

image

Izvješće ATNI-ja, prvo nakon tri godine, dalo je za pravo višegodišnjem zalaganju hrvatske eurozastupnice Biljane Borzan

 

Damjan Tadic/Cropix

“Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters.

"To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.

Udruga je ove godine prvi put odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom.

image

Gasnogovornik Nestlea rekao je da kompanija ‘obogaćuje‘ proizvode u zemljama u razvoju kako bi ‘neutralizirala‘ manjak hranjivih tvari

Fabrice Coffrini/Afp

Indeks je važan jer pakirana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi pretilosti koja danas zahvaća cijeli svijet, upozorili su u ATNI-ju, ukazujući na podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da više od milijardu ljudi diljem svijeta živi s pretilošću.

Svjetska banka procjenjuje pak da 70 posto pretilih, odnosno ljudi s prekomjernom težinom, živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.

"Obvezali smo se povećati našu prodaju hrane bogatije hranjivim tvarima i usmjeravati ljude prema uravnoteženijoj prehrani", rekao je glasnogovornik Nestlea za Reuters u poruci poslanoj elektronskom poštom, dodajući da Nestle "obogaćuje" proizvode u zemljama u razvoju kako bi "neutralizirao" manjak hranjivih tvari.

Glasnogovornik PepsiCa je odbio komentirati.  Prošle godine objavili su nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udjela natrija u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodima poput cjelovitih žitarica.

Najnovije izvješće objavljeno je nakon trogodišnje pauze.

image

PepsiCo je prošle godine objavio nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udjela natrija u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodima poput cjelovitih žitarica

Afp

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. studeni 2024 10:06