Politički stratezi Demokratske stranke investirat će 140 milijuna dolara u posebno osmišljenu kampanju koja će se emitirati samo u tzv. "swing" državama na sjeveru zemlje, Wisconsinu, Michiganu i Pennsylvaniji, u pokušaju da tamošnju srednju klasu odvrate od glasanja za Donalda Trumpa, piše Jutarnji list.
Kompanija American Bridge, koja je za potrebe Demokratske stranke održala 475 intervjua, nakon čega je s medicinskim sestrama, električarima, poljoprivrednicima i inim djelatnicima spomenutih saveznih država, snimila 50 video upozorenja opasnosti koju predstavlja Trumpov drugi mandat za demokratski poredak SAD-a.
- Najteži dio cijele strategije bio je doprijeti do stvarnih ljudi na terenu koji su se bili spremni imenom i prezimenom pridružiti kampanji – objašnjava The Washington Postu, Bradley Beychok, suosnivač spomenute firme.
Ne vrijedi ista taktika
Sama kampanja bit će oslonjena na taktiku koju je American Bridge koristio i 2020., u pokušaju da vrati glasove američkih radnika Demokratskoj stranci, no ovoga puta će se laserski fokusirati na žene. Ako sve bude išlo po planu, tvrdi Beychok, istu će strategiju u kasnijoj fazi kampanje iskoristiti za Sjevernu Karolinu.
- Spremni smo razmotriti baš svaku raspoloživu strategiju kako bismo osigurali da svi glasači, osobito žene, u ključnim državama ovoga studenog izađu na izbore i glasaju protiv Donalda Trumpa – rekla je Beychokova kolegica, Cecile Richards, putem službenog priopćenja.
Politolozi, naime, upozoravaju kako bi se Demokratska stranka mogla susresti s "plavim zidom"; uspješno osvojenim saveznim državama na sjeveru zemlje, poput spomenutih Michigana, Pennsylvanije i Wisconsina, te izgubljenim swing državama juga; Nevadi, Arizoni, Georgiji i Sjevernoj Karolini, za koje ne vrijedi ista taktika kao na sjeveru.
Napad na zgradu američkog Kongresa 6. siječnja, ograničavanje dostupnosti pobačaja na federalnoj razini te najava zabrinjavajućih reformi koje podrazumijevaju političku odmazdu rivalima, samo su neka od opasnosti koje su demokrati odlučili istaknuti glasačkom tijelu ovogodišnjih ključnih država.
Krucijalan partner
American Bridge svoju će kampanju koordinirati s Bidenovim tzv. "super PAC-om" Future Forward, koja je do sada na oglašavanje potrošila nešto manje od 20 milijuna dolara.
- Ova nam je kompanija bila krucijalan strateški partner tijekom izbornog ciklusa 2020., zbog čega mi je izuzetno drago što su nam odlučili pomoći i ove godine – rekla je Anita Dunn, viša savjetnica pri Bidenovoj Bijeloj kući, koja je tijekom kampanje 2020. obnašala jednu od ključnih funkcija u stožeru aktualnog (pot)predsjedničkog tandema.
Prošloga su puta naučili kako najviše vremena odlazi na potragu za voljnim sudionicima kampanje, zbog čega su ove godine krenuli čak nekoliko mjeseci ranije, već u ljeto prije izborne godine, kako bi u svaku od ključnih saveznih država postavili najmanje dva svoja dužnosnika da "priprema teren".
Očekuje se da će American Bridge ovoga puta dobiti proračun od 200 milijuna dolara, a veliki će fokus biti usmjeren i na biračko tijelo trećih kandidata koji Demokratskoj stranci "kradu" anti-Trumpovske glasove.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....