StoryEditorOCM
HrvatskaDalibor Paus

Predsjednik IDS-a: Tunel Učka treba biti besplatan za stanovnike Istre, kao tunel Sveti Ilija, Krčki i Pelješki most

Piše hina
13. rujna 2024. - 10:03
‘Stanovnici Istre financijski su sudjelovali u prvoj fazi izgradnje tunela kroz Učku, tunel je jedina prava veza Istre s Hrvatskom i zato mora biti besplatan za sve žitelje Istre‘, rekao je predsjednik IDS-aMatija Djanješić/Cropix

Predsjednik IDS-a Dalibor Paus u petak je u povodu otvaranja druge cijevi Tunela Učka rekao da pozdravlja taj čin, ali se i založio da se stanovnicima Istarske županije ne naplaćuje tunelarina. 

Druga cijev tunela Učka otvara se danas  nakon malo manje od četiri godine od početka radova.

"Dobro je i pozdravljamo otvaranje druge cijevi Tunela Učka, značajan je to projekt za Istru. No, protiv smo toga da Istrijani i dalje budu kažnjeni i plaćaju ‘porez‘ zbog činjenice da žive u Istri. Ako su Krčki most, Pelješki most i tunel Sveti Ilija besplatni, onda za Istrijane, kojima je to de facto jedina prava veza s ostatkom Hrvatske, mora biti besplatan i Tunel Učka", priopćio je jutros  predsjednik IDS-a i saborski zastupnik Paus u priopćenju za javnost, napomenuvši da je to pravedno.

Dodao je kako je riječ o velikom infrastrukturnom projektu koji doprinosi standardu života u Istri, sigurnosti i protočnosti prometa kroz cijelu godinu, kao i povezanosti Istre s ostatkom Hrvatske.

Ističe kako je "snažna simbolika otvaranja druge cijevi Tunela Učka baš na današnji dan, kada se obilježavaju i Pazinske odluke kojima je Istra u političkom smislu sjedinjena s maticom Hrvatskom".

image

 Dalibor Paus: Nužno je izgraditi krak autoceste od Labina do Kanfanara i Istarski ipsilon pretvoriti u Istarski iks

Goran Šebelić/Cropix

Otvaranjem druge cijevi Tunela Učka i skorim dovršenjem dionice Istarskog ipsilona od Tunela Učke do Matulji Istra će, kazao je Paus, biti i prometno sjedinjena s ostatkom Hrvatske, ali je i podsjetio da stanovnici Istre u ovom slučaju moraju biti tretirani jednako kao i ostali građani Hrvatske.

Napominje da su stanovnici Istre  "financijski sudjelovali u prvoj fazi izgradnje tunela kroz Učku, tunel je jedina prava veza Istre s Hrvatskom i zato mora biti besplatan za sve žitelje Istre".

Paus poručuje kako će se IDS osim za ukidanje tunelarine, zalagati i dalje za strateška ulaganja u prometnu infrastrukturu Istre.

Da bi cijela Istra bila cestovno povezana, dodao je, "nužno je izgraditi krak autoceste od Labina do Kanfanara i Istarski ipsilon pretvoriti u Istarski iks."

Kaže da Hrvatska na raspolaganju ima 26 milijardi eura za prometnu infrastrukturu koju je, kako  je ustvrdio, osigurao IDS-ov europarlamentarac Valter Flego u prethodnom mandatu.

Na današnjoj  svečanosti otvorenja druge cijevi tunela Učka sudjelovat će i predsjednik Vlade Andrej Plenković. Obići će i novi Centar za upravljanje u Upravnoj zgradi Bina Istra upravljanje i održavanje.

image

IDS-ov europarlamentarac Valter Flego 26 milijardi eura za prometnu infrastrukturu, kaže Paus

Goran Šebelić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 14:35