StoryEditorOCM
HrvatskaLeksikon radničkih zanimanja

Keramičar je zanimanje sadašnjosti: marketing im ne treba, od posla se ne mogu obraniti, za cijenu se ne pita, a opet ih nedostaje

Piše Siniša Kekez
5. srpnja 2022. - 06:57
 U težinu keramičarskog posla ide i to što, osim preciznosti izvedbe, često moraju biti u neudobnim položajima i na koljenima, ali zbog toga neće klečati pred naručiteljima, dapače. Srećom, nisu ni baš sve pločice podne, ima i zidnih (ilustracija)Goran Mehkek/Cropix

Tko je prije nekoliko desetljeća, prije ovoga turističkoga buma, spominjao keramičare? Bili su tek meštri među ostalima, izjednačeni s parketarima, električarima, vodoinstalaterima i drugima majstorima svojih zanata.

U onome sistemu proizvodilo se, naime, tek nekoliko vrsta pločica i fuga pa keramika i nije bila toliko na cijeni. U okruženju hladnoga i gladnoga rata više se držalo do toploga doma, odnosno parketa, hrastovine, kamina, centralnih grijanja. Slagale su se i termoakumulacijske i kalijeve peći, kao i podna grijanja, i možda su baš oni doveli do uspona keramike i keramičara na grane na kojima su danas.

Naravno, rastu njihova ugleda pridonio je sve veći izbor domaćih pločica, kao i prodor uvoznih, najviše iz obližnje Italije. Značio je to ulazak u potrošačko i trži...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. studeni 2024 15:50