Ryanair će do kraja lipnja primiti manje novih zrakoplova nego je bilo u planu, što bi moglo utjecati na njihov ljetni raspored letova, rekao je izvršni direktor tog niskobudžetnog prijevoznika Michael O‘Leary.
Zrakoplovna tvrtka sa sjedištem u Dublinu prva je u Europi koja je upozorila na poremećaje zbog sve dublje krize u Boeingu, koji je zaglavljen u regulatornoj reviziji i zabranjeno mu je pojačati proizvodnju zrakoplova od nesreće u siječnju kada je jednom Boeingu otpao dio trupa, piše Reuters.
Ryanair je trebao dobiti 57 zrakoplova Boeing MAX 8200 do kraja travnja, ali prije nešto više od tjedan dana Boeing je zrakoplovnoj kompaniji rekao da će dobiti samo oko 50 zrakoplova i to do kraja lipnja.
- Zapravo ne znamo koliko ćemo zrakoplova dobiti od Boeinga. Prilično smo sigurni da ćemo dobiti 30 do 40. Možda je razumno očekivati da ćemo ih dobiti između 40 i 45, ali smo sada daleko manje uvjereni da ćemo dobiti između 45 i 50 - priznao je O‘Leary.
U izjavi za Reuters, Boeing je potvrdio da je nekim zračnim prijevoznicima rekao da bi isporuke mogle biti odgođene jer tvrtka osigurava da zrakoplovi ispunjavaju sve regulatorne standarde prije nego što se predaju kupcima.
- Duboko žalimo zbog utjecaja koji ovo ima na našeg cijenjenog korisnika Ryanair. Radimo na rješavanju njihovih problema i poduzimamo radnje na sveobuhvatnom planu za jačanje kvalitete i učinkovitosti isporuke 737 - poručili su iz Boeinga.
Manji broj zrakoplova utjecat će na rezultate ljeta za koje se predviđa da će biti rekordno po broju putovanja. Ryanair je ranije prognozirao da će u sljedećoj financijskoj godini, koja počinje u travnju, prevesti 205 milijuna putnika. Sada je realnije da će se taj broj zadržati na oko 200 milijuna. Daljnja ograničenja kapaciteta učinit će ih manje konkurentnim u odnosu na druge niskobudžetne prijevoznike poput easyJeta.
- U Seattleu se događa sranje. Stalno nam daju optimistična obećanja, a onda ih prekrše, pa se tjedan ili dva tjedna kasnije ispostavi se da je stvarnost gora - rekao je izvršni direktor Ryanaira i pozvao na promjenu uprave Boeinga. Dodao je da bi, ako United Airlines ili drugi prijevoznici odustanu od narudžbi Boeingovog MAX 737 10, Ryanair bi rado uzeo te zrakoplove.
Ryanairove dionice porasle su za četvrtinu u posljednje dvije godine, što ga čini najboljim europskim zračnim prijevoznikom jer industrija ima koristi od procvata putovanja nakon obustave pandemije COVID-a.
O‘Leary je rekao da će neke troškove kašnjenja prenijeti na kupce. Konkretno, očekuje se da će cijene ovog ljeta porasti za između pet i 10 posto, dok bi u sljedećih pet godina prosječna cijene mogle biti veći. Taj trend nije vezan samo uz Ryanair: analitičari kažu da će troškovi kupaca nastaviti rasti u cijelom sektoru, piše Reuters.