Online trgovina Asos počet će naplaćivati naknadu od 3,95 funti za vraćanje artikala kupcima iz Ujedinjenog Kraljevstva koji često vraćaju velike količine robe, osim ako ne zadrže do 40 funti vrijednosti svoje narudžbe. Online trgovina koja je dosad na tom tržištu nudila besplatni povrat artikala u roku od 14 dana obavijestila je pojedine svoje kupce da je ažurirala politiku "poštene upotrebe" (fair use) za narudžbe od 8. listopada, prenosi Jutarnji list.
Tako će oni koji često vraćaju robu, a koji su se prijavili na uslugu pretplate Premier morati zadržati proizvode vrijedne najmanje 15 funti od svoje izvorne narudžbe kako bi izbjegli naknadu, a kupci bez pretplate morat će zadržati najmanje 40 funti od narudžbe. Tvrtka nije definirala što smatra čestom stopom povrata, ali prema nekim tumačenjima to su kupci koji vrate devet od deset artikala koje naruče tijekom duljeg razdoblja.
"Kao dio male skupine kupaca s visokom stopom povrata, sada ćete dobiti besplatni povrat samo ako zadržite 15 funti ili više od svoje narudžbe. Ako zadržite manje od 15 funti od svoje narudžbe, odbit ćemo 3,95 funti od vašeg povrata", stoji u poruci poslanoj kupcima prijavljenima na Asosovu pretplatničku uslugu.
Vraćaju polovinu robe
Kako je poznato, Asos je za hrvatsko tržište prošle godine uveo naplatu povrata od 2,95 funti po pošiljci, što se obračunava prilikom obračuna povrata. Prošlog studenoga najavili su bitku protiv visokih stopa povrata, u nastojanju da smanje troškove u nadolazećoj godini te povećaju dobit.
Tvrtka koja je vlasniku Vero mode i Jack&Jonesa upravo prodala većinski udio od 75 posto u Topshopu, kako bi platila dugove dok prodaja i dalje pada, objavila je lani da je ponašanje 6 posto kupaca dovelo do pada dobiti od 100 milijuna funti, jer često naručuju robu na sniženju te većinu nje vrate.
Internetski trgovci na malo počeli su naplaćivati povrat zbog povećanja broja artikala za povrat, što im izaziva velike troškove, od prometa do troškova neškodljivog odlaganja artikala koji se ne mogu preprodati. Vrhunac sezone povrata obično je oko crnog petka krajem studenoga.
Statistika kaže da se gotovo polovina odjeće kupljene na web stranicama vraća, ovisno o trgovcu, a 2022. broj vraćenih artikala porastao je 26 posto u odnosu na 2021., prema stručnjaku za povrat ReBound.
"Tržište prelazi na model plaćenog povrata", rekao je Al Gerrie iz logističke tvrtke za povrat ZigZag. Dodao je da je njegova tvrtka primila nekoliko upita od drugih modnih trgovaca koji razmatraju uvođenje plaćenog povrata, tako da industrija očito motri što radi Asos.
Povrat već naplaćuju H&M, Boohoo, New Look i Uniqlo, osim ako se proizvodi ne vrate osobno u trgovinu. Smatra se da još nekoliko velikih igrača razmišlja o uvođenju te naknade na ovaj ili onaj način ove godine.