StoryEditor
Biznis‘ZELENa‘ PLATFORMa

‘BioCro‘ povezuje sve što je dobro u svijetu i stvara mrežu provjerenih proizvođača

29. srpnja 2020. - 14:34
Vicenco Matijaca i Jure IvandićJakov Prkić/HANZA MEDIA

S Vicencom Matijacom i Jurom Ivandićem našli smo se u splitskom Parku Emanuela Vidovića. Među zelenilom, bolje nego u uredu, kazali su jer to puno govori o njihovom poslovnom, a i životnom putu. Naime, ova dva mlada čovjeka osnovala su "zelenu" tvrtku s ciljem da steknu 200.000 partnera u cijelom svijetu.

Bila je to zapravo polušala već na početku razgovora, ali s obzirom da njihova tvrtka, odnosno platforma postoji tek otprilike tri mjeseca, a oni zadovoljno broje prve klijente, ne treba ni sumnjati da ćemo se opet sresti kad dosegnu tu brojku. Ukratko, ovaj simpatični i poduzetni dvojac stvorio je internacionalnu platformu koja već okuplja zeleno orijentirane proizvođače, od poljoprivrednika i njihove zdrave hrane do kompanija koje se bave proizvodnjom solarnih panela. No, krenimo redom.

Matijaca i Ivandić, prvi po struci poslovni menadžer, drugi ekonomist, platformu BioCro LTD zamislili su u studenome prošle godine u Zagrebu. Tada se, kažu, posložila ideja koja je već neko vrijeme bila u glavi ali nije bila kristalizirana. Sve se zakotrljalo kad je najavljen europski zakon o zabrani korištenja jednokratne plastike, ali i rastuća briga za svijet oko nas koji nestaje ako ne budemo educirani, te spremni na promjene koje neće nama olakšati svakodnevicu ali će pružiti ugodno mjesto za život našoj djeci, objašnjava Matijaca.

I kako je vrijeme prolazilo, tako se ideja približavala realizaciji, ali i vizija se širila.

Nakon što je Vicenco proveo skoro deset godina u inozemstvu, u Americi, Kanadi, Velikoj Britaniji, u Europi radeći za firme koje su prodavale robu i usluge Hrvatskoj, dok su mladi iz Hrvatske odlazili sve više je rasla motivacija da stvore nešto naše.

- Da iskoristimo slavonski kukuruz, da vratimo mlade na opustošena polja i da ponudimo svijetu nešto više od talijanskih palača, habsburških dvoraca i ljepote prirode. Da pokažemo kako i mi možemo biti tvorci nečega za dobrobit društva - objašnjava Matijaca.

Edukacija mladih

Nakon izrade plana rada, Vicenco Matijaca kreće u istraživanje tržišta te registraciju firme u Hrvatskoj, ali su mu financije i budžet poremećeni zbog korone te traži opciju zarade sa svrhom nastavka stvaranja BioCro LTD. Počinje raditi kao projekt manager u jednom hotelu u Velikoj Britaniji, ostaje tamo tri mjeseca i smišlja još bolji BioCro.

- BioCro koji neće biti samo platforma za prodaju već platforma čija je svrha internacionalno plasiranje održivih proizvoda, usluga i izvora energije. Nešto što će pomoći hrvatskom seljaku, brazilskoj farmi, bugarskom selu te malim proizvođačima općenito, kaže Vicenco Matijaca.

Tada mu se pridružuje Jure Ivandić, a njihova tvrtka BioCro je službeno registrirana u Londonu 4. svibnja ove godine, s planom da otvaraju podružnice u cijeloj Hrvatskoj te regije EEA unutar prvih 18 mjeseci poslovanja.

- Naime, naš cilj je spajanje svega što je dobro, naš cilj je edukacija mladih za bolje sutra. Upravo zato je jedan od naših prvih intervjua bio onaj sa studentima Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu i njihovom izradom uređaja za kompostiranje. Mi smo iskazali želju za suradnjom, financiranjem te plasmanom njihovih proizvoda. Tako potičemo mlade da stvaraju te plasiraju nove hrvatske brendove u svijet. Zašto ekologija? Mi u BioCro shvaćamo da jedini način da bismo bili uspješni kao društvo jest taj da prihvatimo ono što se događa te da pokušamo nešto promijeniti nabolje.

Ekologija, znanost i znanje o nama općenito je jedini način da uspijemo održati trenutni komoditet čovjeka bez negativnog utjecaja na svijet oko nas.

Ekološki osviješteni

U nešto više od dva mjeseca poslovanja BioCro stekao je nekoliko partnera.

Među njima je hrvatska Vegetariana d.o.o., koja proizvodi ekološke namaze, potom OPG "Barjašić" s eko maslinovim uljem. Tu je i Seeds for Sustainability, španjolska škola za održivi razvoj i poslovanje, pa Greener Energy Canada, koja radi vjetrenjače i solarne panele za EU tržište. Postali su partneri i s australskim proizvođačem eko torbi i modnih dodataka YogiBag AU, pa s Ecolo Food Packaging - Prodaja biorazgradivog pribora za hranu, domaćinstvo i ugostiteljstvo...

Rade i s EcoRent Split, Planetopijom Zagreb, nekim EU farmama, proizvođačima, domaćim OPG-ovima, s danskim proizvođačem pročišćivača za vodu te s nizozemskim proizvođačem uređaja za filtraciju. Trenutno su u pregovorima s jednim američkim proizvođačem bio kozmetike.

Kako nastaju ova partnerstva, objašnjavaju Matijaca i Ivandić.

- Mi biramo partnere s obzirom na njihove proizvode, potrebe društva za tim proizvodima te zbog samog načina proizvodnje. Naš je cilj sakupljanje prvih 1000 partnera unutar prvih pet godina poslovanja te ovim putem molimo da nam se jave svi, bez obzira na lokaciju, mjesto, itd. Ako proizvode nešto što bi željeli ponuditi a što ne šteti okolini i ima dobar utjecaj na svijet oko nas, mi ćemo se obvezati na plasman, posjetit ćemo ih te razgovarati o suradnji.

Vicenco Matijaca nam je priznao da je stvaranjem BioCro platforme i sam postao ekološki osvješteniji.

- Jedan od naših ciljeva jest da prestanemo bacati namirnice i krenemo s boljom logistikom plasmana. Želimo stvarati mrežu provjerenih proizvođača i reducirati štetnu robu na internacionalnom tržištu, a time i stvaranje negativne slike o tržištu ekoloških proizvoda kao tržištu sumnjivih i neprovjerenih proizvoda plasiranih s namjerom brze zarade.

BioCro dvojac je od početka svjestan koliko je važna edukacija, o njoj stalno govore, a i to je bio jedan od razloga što su se povezali s već spomenutom španjolskom školom.

- Širenjem usluga BioCro i potrebe za stalnim učenjem dolazimo do škole koja se zove Seeds for sustainability i dr. Phillipa Schustera. Oni nude usluge edukacije za firme i individualce za pripremu na održivi način poslovanja i života. Tako BioCro ne nudi samo proizvode već i usluge educiranja i informiranja koje će biti moguće preko našeg portala Bio School. Recimo da želite vašu firmu prilagoditi zelenoj budućnosti, to možete učiniti preko nas. (https://seeds-for-sustainability.com/en/)

Portal BioCro nudi veliku pomoć svima onima koji se doista žele okrenuti ekologiji. Ivandić i Matijaca nabrajaju:

- Ako želite smanjiti troškove električne energije, idete na naš portal "wind" ili "solar solutions"; ako želite samo najbolje namirnice za vaš dom iz lokalne farme, mi vam to dostavljamo tjedno; ako želite održivu odjeću i obuću, idete na naš portal "accessories"; ako želite pročišćenu i čistu vodu u regijama koja takvih nema, idete na naš portal "water solutions"; ako ne želite koristiti jednokratnu plastiku, idete na naš portal "reusable"; ako se želite educirati za zelenu budućnost, idete na naš portal "bio school"...

Novo zapošljavanje

To vrijedi i za ponuđače i proizvođače, napominju i nastavljaju o trenutnim aktivnostima.

- Mi trenutno radimo na dizajnu i stvaranju osobnog dostavnog sistema i skladištenja, koji se bazira na električnoj dostavi. Električna dostava znači da se služimo isključivo vozilima za dostavu koja ne emitiraju štetne plinove te se koriste isključivo električnom energijom. Na taj način osiguravamo da je cjelokupni proces održiv, od proizvoda pa do krajnjeg korisnika. Proizvodnja, odvoz u skladište električnim vozilima te dostava do kupca električnim vozilima. Samo su nam za to još potrebni investitori.

- Ujedno nudimo i usluge proizvodnje i savjetovanja o dizajnu i sastavu, ambalaži proizvoda naših ponuđača kako bi ekološki proizvod koji nude preko naše platforme bio zelen do kraja. To znači da i pakiranje, a ne samo sastav budu u skladu s najvišim ekološkim standardima. Cilj nam je u budućnosti otvaranje tvornice za proizvodnju biorazgradivih ambalaža, pribora itd., i to u Slavoniji. Od hrvatskih sirovina (kukuruz i šećerna trska) i time pokretanje proizvodnje, zapošljavanje ljudi, revitalizacija opustošenih i napuštenih krajeva te otkup hrvatske sirovine i time poticanje hrvatske poljoprivrede.

U BioCrou će biti i zapošljavanja.

- Unutar dva mjeseca poslovanja zaposlili smo nekolicinu vanjskih suradnika. Od prijevoda ponuda do izrade marketinga i reklama, čime smo angažirali i nekoliko hrvatskih tvrtki, a posebno bismo izdvojili profesionalan pristup "Saluto" tima iz Rijeke pri izradi našeg komercijalnog videa za internacionalno tržište. Unutar dva mjeseca platili smo više od 9000 eura našim vanjskim suradnicima za njihov intelektualni rad.

Isto tako pristupili smo velikim kućama kao što je Acciona energy, TATA, Enel, Tesla, Mercedes, itd. Ali i malim proizvođačima smo nudili naše usluge po cijelom svijetu na njihovu jeziku, a ponude su kreirali vanjski suradnici - kazuju naši sugovornici.

Pet prioriteta za bolju Hrvatsku


1. Zaštita vodnih resursa
2. Unaprjeđenje tehnologije za recikliranje svakodnevne ambalaže
3. Ruralni razvoj (proizvodnja sirovina, revitalizacija sela i iskorištavanje potencijala zemljanih resursa)
4. Smanjenje parafiskalnih nameta i oporezivanja
5. Konstantno ulaganje i unaprjeđenje školstva

Izdvojeno

04. kolovoz 2020 17:16