I ptice na grani znaju da se modna industrija zahvaljujući pandemiji mijenja zauvijek. Naravno da će ljudi i dalje htjeti izgledati dobro i da će jednom kad pandemija prođe nastaviti kupovati odjeću, ali pad prodaje u 2020. natjerao je dizajnere da promijene svoj pristup proizvodnji. Kupci su postali svjesni koliko ustvari im je nepotrebna sva silina stvari koje imaju doma i zagušuju njihov privatni prostor u kojem su sada proveli dovoljno vremena.
To što nam ne treba puno, ne znači da nam ne treba ništa, baš obrnuto. Osjetno je koliko novih mladih dizajnera zahvaljujući platformama koje su društvene mreže, dolazi do šire publike i bez obzira na nešto više cijene nego što ih imaju high-street brendovi uspijevaju kod mlađe publike.
Ekologija i održivost mode do koje je novoj generaciji sve više stalo odigrale su u tome veliku ulogu. Vintage odjeća i one koja je proizvedena u etičnim uvjetima, dakle bez eksploatacije radnika i planete, vodi uspješnu bitku protiv velikih modnih konglomerata. Pobjeda je daleko, možda bismo ovaj novi val mogli prije nazvati pokretom otpora, mladenačkom gerilom, ali upravo tako započinju prave revolucije.
Postoji ipak veliki broj brendova i ponekad je teško odabrati za koga se odlučiti u moru izbora. Puno ljubitelja mode spremno je promijeniti svoje navike, ali ne zna odakle početi. Ako umjesto pet bezličnih komada koje će imati svatko na cesti poželite investirati u jedan posebni i dugotrajni, izdvojili smo nekoliko dizajnera koji provjeren rade u skladu s progresivnim tendencijama fashion industrije.
ZAZI VINTAGE
Premda u imenu krije tu riječ, ovaj brand vintage je samo uvjetno rečeno. Ne radi se naime o prodaji rabljene odjeće, već luksuzna marka proizvodi novu odjeću od korištenih materijala. Nizozemska poduzetnica Jeanne de Kroon surađuje s krojačima diljem svijeta, a svaki komad odjeće ima iza sebe zanimljivu priču te je proizveden etički i u skladu s prirodom.
MAISON CLÉO
Majka i kćer čine kreativni dvojac koji stoji iza poznatog francuskog brenda koji je pokorio Instagram. Cléo i Marie Dewet, kreiraju ručno izrađenu odjeću - od bluza s puf rukavićima do neobičnih ljetnih haljina. Njihova online trgovina otvara se svake srijede, a stvari se prodaju u rekordnom roku. Simpatičan detalj: uz svaku narudžbu dobivate besplatni scrunchie.
HYUN MI NIELSEN
Bivša direktorica studia Balenciage, Christine Nielsen, obožava kombinaciju gotičkog glamura i suvremenog pobunjeništva u modi. Svoju inspiraciju pronalazi u snažnim ženama suvremenog doba i generalno se oslanja na sadašnjost i pokušava donijeti nešto novo, a ne reciklirati stare trendove.
NARA NIRO
Noor Rahim osnovao je ovaj brend čiji glavni fokus je na detaljima koji uključuju ručno izvezene tkanine i posebne metode bojenja. Dizajner kaže da glavnu inspiraciju pronalazi u tradiciji Japana, bilo da se radi o Kurosawinim samurajima, anime stripovima ili starim drvorezima s pejzažima. Njegova idealna klijentica bila bi Marion Cotillard što dosta govori i o njegovoj estetici - suptilna, profinjena elegancija.
TALLER MARMO
Riccardo Audisio i Yago Goicoechea, argentinsko-talijanski dizajnerski dvojac ne krije svoju ljubav prema nostalgiji prošlih vremena. Posebno su se u njihovom fokusu našle 60-te i 70-te, a kada vidite njihovu odjeću imat ćete osjećaj da ste se vremeplovom vratili na neki od najboljih tuluma toga doba i zaplesali s Lucy na nebu obasutom dijamantima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....