Uzimajući u obzir brze modne promjene, pozitivno je što se danas teško može prepoznati koji su komadi "in", a koji "out". No, negativna strana kratkotrajnih trendova je što ostavljaju iznimno loše posljedice za okoliš.
Svejedno, većina žena u ormar voli spremiti novi komad odjeće uz pomoć kojeg se može složiti nekoliko novih kombinacija. Pritom ne mislimo nužno na novu, nikad nošenu majicu. Naime, spajajući ljubav prema modi i okolišu, second hand trgovine su idealno mjesto za one koji redovito njeguju stil, ali i za one koji samo žele proći jeftinije.
Problem je što brojni ljubitelji rabljene odjeće nemaju vremena okušavati sreću i provesti sat do dva u velikoj trgovini rabljenom robom tražeći nešto što se isplati kupiti. Takve će razveseliti otkriće da u Ulici Domovinskog rata, postoji prvi splitski second hand i vintage butik. Riječ je o "Mishka Boutiqueu", pored čijeg izloga redovito zastanemo i barem jednom uzahnemo.
- Htjela sam kupovati u ovakvoj trgovini, koja ima drugačiji pristup second hand odjeći i modnim dodatcima, ali je u Splitu nije bilo. Upravo zato sam osjetila potrebu sama otvoriti takvu trgovinu – prisjetila se vlasnica Sandra Zamberlin, inače po struci profesorica hrvatskog i talijanskog jezika koja se nakon rada u prosvjeti posvetila drugoj ljubavi – modi.
U inozemstvu je općeprihvaćen takav način kupovine i već odavno ne ovisi o platežnoj moći kupca, jer je trend 'hvatanja' odličnih komada u second hand trgovinama postao privlačan svim društvenim slojevima. To prepoznaju i Splićanke.
- Svijet ide u smjeru second hand kupovine, to je budućnost koja će doprinijeti očuvanju okoliša. Moda se stalno vraća, tako da je gotovo sva odjeća iskoristiva i u smislu stila, ali i u smislu što manje štete po okoliš zbog proizvodnje novih stvari i gomilanja otpada. Međutim, u našoj okolini još uvijek postoje predrasude prema second hand trgovinama. Zato moram naglasiti da je u ‘Mishki’ svaki komad ili nekorišten ili dobro očuvan, čist i spreman za drugu priliku – istaknula je vlasnica koja pomno biranim komadima na vješalicama ili policama pokušava razbiti predrasude o rabljenoj odjeći.
- Mishku posjećuju žene različitih stilova i pogleda na modu, nerijetko razmjenjujemo iskustva i mišljenja i to je jako zanimljivo i inspirativno - kazala je naša sugovornica te dodala da je veseli što u njezinom butiku kupuju žene od 15 do 85 godina.
- Mislim da ponudom pokrivamo velik broj modnih stilova i stoga gotovo svatko može naći nešto za sebe. Osim toga, mogu se naći i skuplji modni brendovi i dizajnerski komadi, a što je stvar realno skuplja, ovdje je jeftinija – veli vlasnica trgovine "Mishka Boutique". Brzim pogledom na izbor odjeće, jasno je da Zamberlin voli eksperimentirati.
Zato je za nju najteži i najzanimljiviji dio nabavka odjeće. Većinom je nabavlja u inozemstvu, ponešto i u Hrvatskoj, a koliko je ponuda privlačna, ipak trebaju ocijeniti kupci. Jedno je sigurno, pregledavanje izloženih odjevnih komada sigurno će vas zabaviti i vrijeme učiniti relativnim pojmom.