Odjevni predmet 2020. godine, tako nam barem pokazuju društvene mreže, je pastoralna haljina ružičaste boje s izvezenim crvenim jagodicama. Izgleda kao da je izašla s filmskog seta Alise u zemlji čudesa ili neke druge bajke, a zaokret od sve popularnijeg minimalizma ne iznenađuje. Uz sve ružno što se događa u svijetu ljudima je barem u modi potrebna neka vrsta eskapizma.
Autorica ove čarobne haljine je kosovska dizajnerica s adresom u New Yorku, 24-godišnja Lirika Matoshi. Nikada nije stekla obrazovanje kao modna kreatorica, a sve što zna naučila je od svoje sestre, također dizajnerice s kojom ima zajedničku tvornicu na Kosovu. Započela je prodajom modnih dodataka na Etsyju i nije ni očekivala da će steći popularnost kakvu ima danas, na Instagramu je prati gotovo 800 tisuća ljudi.
Veliku zahvalnost svom uspjehu duguje “jagodastoj” haljini koju žele svi influenceri, a kada je dobiju snimaju njeno odmotavanje i isprobavaju je za svoje pratitelje na brojnim društvenim mrežama, Instgramu, Twitteru, Tik Toku. Opisuju je kao nešto što biste nosili na livadi dok oko vas hodaju ovčice ili u čamcu na jezeru.
U njoj se kažu svi, osjećaju kao princeze. Opis je više nego točan jer tako i izgledaju, haljina ima više slojeva tila i mnogo volana koji stvaraju dojam da dolazi iz nekih davnih vremena, shodno i djevojke u njoj.
Lansiranje odjeće u tom stilu je pogođeno jer se na društvenim mrežama tijekom karantene pojavio trend “cottage corea”, estetike koja idealizira život u kolibi na selu gdje se čitaju romani Jane Austen i peče vlastiti kruh s kvascem koji ste također sami proizveli. Ova haljina se savršeno uklapa u tu seosku idilu.
Lirika Matoshi pripazila je da njenu odjeću mogu nositi svi pa je se može pronaći u raznim veličinama sve do XXXL-a što su punije djevojke i nagradile. Mnogi su haljinu prvi put vidjeli upravo u siječnju kada je plus size model Tess Holliday nosila na dodjelu nagrada Grammy. Ona je za haljinu rekla da izgleda kao da su kolačić od jagoda i Lana Del Rey imali dijete.
Kao ni većina drugih uspješnih modnih brendova ni Lirika nije uspjela izbjeći plagijate. Srećom su kupci replike s Amazona, baš kao i oni koji su se razveselili originalom, snimili videe u kojima pokazuju razočaranje lošom kvalitetom proizvoda i manjkom sličnosti s pravom haljinom što će možda odgovoriti one koji su razmišljali o sličnom potezu.
A teško ih je kriviti s obzirom da si original ne može priuštiti baš svatko. Haljina, naime, košta 490 dolara zbog čega su je neki socijalno osjetljiviji korisnici društvenih mreža kritizirali nazivajući je jednom prosječnom mjesečnom stanarinom.
Strah da će nakon jednog hit komada mladi brend biti zaboravljen otklonjen je kolaboracijom između brenda i Disneya za kolekciju Pepeljuga koja je dostupna od 16. kolovoza nakon više mjeseci predanog rada.