Overlay
Bogat katalog

Volite li filmove i serije iz Hrvatske i regije, Svevid je platforma za vas: popričali smo s osnivačima, otkrili su nam što je najtraženije

Piše Marija Mlačić
Foto osnovni tim SVEVID platforme: David Šlaj, Filip Lozić, Danijel Popović.
7. listopada 2020. - 20:11

Online streaming platforme za gledanje serija i filmova, poput Netflixa i HBO-a diče se bogatom ponudim naslova, no među njima je "tanak" izbor iz domaće i regionalne kinematografije. Zato je, srećom po sve one koji cijene uratke s ovih prostora, u svibnju pokrenut Svevid, hrvatska video on demand platforma s ponudom regionalnog starog i novog filma. S ekipom iza tog projekta razgovarali smo o planovima, ali i trenutnoj situaciji, a zanimalo nas je i postoji li interes među publikom te što se najviše gleda.

Svevidov tim podijeljen je na kreativni i izvršni segment, a ukupno ga čini 6 osoba i 10-ak vanjskih suradnika. Osnivač i glavni urednik je hrvatski glumac i redatelj Filip Lozić, uz njega na kreativi rade diplomirani novinar David Šlaj, filmski kritičar Nenad Polimac te Luna Zimić Mijović kao kreativna direktorica. Ekonomistica Inga Lozić i producent Danijel Popović zaslužni su za operativno funkcioniranje platforme.

image
Svevid

Ekipa okupljena oko ideje dobro je uhodani tim koji iza sebe ima višegodišnje iskustvo u filmskoj proizvodnji i kreativnim industrijama. Potaknuti manjkom opcija plasmana i distribucije vlastitih projekata, a istovremeno novim tržišnim trendovima, video na zahtjev platforma nametnula se kao logičan pothvat, kažu iz Svevida.

-Svevid je vrlo brzo stasao u vrlo zahtjevan start-up koji je pred nas postavio izrazito delikatan cilj: na jednom mjestu, u digitalnom obliku, okupiti ponajbolje od regionalne kinematografije i ponuditi taj paket vrlo specifičnoj ciljanoj skupini - izrazito kritičnoj publici koja ima višedesetljetnu naviku gledanja filmova uz pomoć ilegalnih kopija, torrent servisa i besplatno dostupnog sadržaja na YouTubeu - upućuju nas naši sugovornici.

Upravo višemilijunski broj pregleda hrvatskih filmova na YouTubeu bio im je indikator kako postoji interes za sadržajem koji danas objedinjuje njihov katalog. To su uglavnom filmovi starijeg datuma čije su dostupne kopije izrazito loše kvalitete, a s obzirom da su imali toliku gledanost ne čudi ni što Svevid ima sve veći broj pretplatnika. Najgledaniji su novi filmovi i klasične ratne drame, ali i animirani dio za djecu.

image
Svevid logo

-Naš je cilj pojačati vidljivost onih naslova koje naši urednici smatraju svojevrsnim skrivenim draguljima, a na prvu nisu toliko zvučni poput već nabrojanih. Posebno smo ponosni na animirane filmove Zagreb filma, predvođene Vukotićevim 'Surogatom' i edukativnim serijalom 'Profesor Baltazar'. Rado ističemo ratne klasike 'Ne joči', 'Peter', 'Desant na Drvar', 'Diverzanti', 'Valter brani Sarajevo', antologijske komedije i drame poput 'Mi nismo anđeli', 'Mrtav, ladan', 'Sokol ga nije volio', … Imamo i neke VoD ekskluzivne poput filma 'Glumim, jesam' nastalog u slovensko-hrvatsko-bosanskoj koprodukciji - nabrajaju nam Svevidovci.

Da bi iz prve ruke došli do informacija o stanju filmske građe, upoznali buduće suradnike i partnere te pribavili što je više moguće naslova za svoj katalog, dvije godine prije nego što su platformu učinili dostupnom za korištenje obilazili su nezavisne producente, distributere, filmske arhive i TV kuće diljem bivše Jugoslavije. Kako nam objašnjavaju, prije nego što se film pojavi na platformi potreban je dug proces restauracije. Time se već bave pojedini filmski arhivi, nacionalne TV kuće i neki nezavisni producenti, ali iz Svevida žele direktnim ulaganjima intenzivnije podržati takve aktivnosti jer publike, smatraju, ne manjka.

image
Svevid

-Izrazili smo interes za uvrštavanje klasičnih djela u naš katalog, što partnerima koji se bave restauracijom sada može biti poticaj da se taj proces intenzivira, pogotovo jer im naša platforma može poslužiti kao mjesto za regionalnu prezentaciju restauriranih naslova potencijalnoj publici koja samo u Hrvatskoj broji preko milijun kućanstava - smatraju.

U posljednje dvije godine i struci postaju jasnije da bi kroz video on demand platforme njihovi filmovi i serije mogli doći do šire publike pa se iz Svevida nadaju da će im to olakšati nabavljanje materijala, a oni će, najavljuju, nastaviti raditi na jačanju svog kataloga i daljnjem poboljšanju usluge.

-Razvijamo aplikaciju za pametne telefone i televizore, razgovaramo s nekoliko regionalnih filmskih festivala o opcijama suradnje i povezivanja što bi moglo našu platformu učiniti mjestom za premijerna predstavljanja novih naslova. Dugoročno gledano, cilj nam je uslugu omogućiti na čitavom europskom teritoriju, kontinuirano surađivati na restauraciji AV građe i biti najsveobuhvatnije mjesto prezentacije regionalne produkcije u digitalnom okruženju - zaključuju naši sugovornici.

Jeste li zaintrigirani?

26. travanj 2024 02:42