Overlay
dođi i reci ‘da‘

Destinacijska vjenčanja ogroman su trend: zgodna su opcija za zaljubljene parove, ali i vrlo unosna prilika za zaradu te produženje turističke sezone

Piše Mirela Goreta
Foto: Saša Adamović, Asta Studio, UniCat
14. kolovoza 2021. - 17:07

Zahvaljujući rastućem trendu destinacijskih vjenčanja Hrvatska se prometnula u sve popularnije odredište za mladence iz inozemstva, koji sudbonosno 'da' žele izreći na svadbenoj ceremoniji organiziranoj na nekoj osobitoj, udaljenoj lokaciji. Vjenčanje na njihovu mjestu iz snova podrazumijeva putovanje i jedinstveni obred nakon kojega najčešće ostaju i na medenom mjesecu, a njihovi uzvanici mahom produže boravak zbog odmora u Hrvatskoj. Iako je Dubrovnik mnogima prvi izbor, mladencima nisu ništa manje privlačne lokacije u Istri i Dalmaciji: Rovinj, Vis, Hvar, Plitvice, otočići, svjetionici, dvorci, palače, crkve, kapelice....

No, pandemija koronavirusa je, nažalost, pomrsila račune i ovdašnjim organizatorima destinacijskih vjenčanja, čiji posao, nakon suše u 2020., tek sada lagano hvata zamah. Doduše ne u svom pravom, nekadašnjem obimu...

image
Saša Adamović


- Lani smo odradili  jako malo vjenčanja, a ove godine imali dosta prebacivanja, djelomično i zbog toga što smo klijentima, pogotovo ako je riječ o velikim inozemnim vjenčanjima, to i sami sugerirali. Smatrali smo neprofesionalnim ugovarati nešto, a ne znati kakve će mjere biti na snazi. Uostalom, pokušajte zamisliti nekoga tko iz petog puta pokušava nešto organizirati, a prisiljen je odustati. Ovo je još uvijek vrijeme za organizaciju manjih vjenčanja. Mislim da ćemo do 1. rujna uspjeti izgurati, a dalje je već teže prognozirati. No, zato će 2022. vjerojatno sve nadmašiti - uvjerena je Ana Kola Udvardi iz riječke Wedding2Book agencije za vjenčanja. S kolegicom je Andreom Matić, baš kao i ostali profesionalci iz njihove branše, jedva dočekala popuštanje mjera kako bi mogla prionuti organizaciji destinacijskih vjenčanja, bez sumnje potentne niše u hrvatskoj turističkoj ponudi. Evo, upravo im je pošlo za rukom organizirati jedno američko-hrvatskog para, ali nisu im strana ni ona s, primjerice, mladencima s Dalekog istoka...

- Kinezi se odlučuju za simbolične ceremonije, a Japanci su ludi za Plitvicama. I znate začim još? Trakošćanom! Idu na proputovanja Europom, dođu ovdje i ožene se i idu dalje. Traže sve - od odjeće, frizure, do bešteka... Kinezi, ovisno o regiji iz koje dolaze, imaju jako komplicirane običaje, kao da se ne žene dvoje zaljubljenih nego se sljubljuju dvije obitelji, ali parovi koji žive vani, primjerice, u Americi ili Velikoj Britaniji, 'pokupe' malo tog zapadnjačkog štiha pa vole napraviti obred vjenčanja u intimnom izračju, onako baš za sebe. Tako smo na San Marinu, otočiću preko puta Novog Vinodolskog, vjenčali kineski par koji je želio simboličnu, zakonski neobvezujuću ceremoniju: kolegica i ja smo održale obred, organizirale fotografa, dekoracije...

image
Asta Studio

Uvijek im organiziramo i svjedoke, pro forma dobiju i nekakav papir, ali je poanta da to naprave za sebe. I onda se užive u tu emotivnu priču, vraćaju se u Kinu sa snimkama i pokazuju rodbini i prijateljima kako im je bilo - govori Ana Kola Udvardi ističući kako je Hrvatska puna potencijala za ovakve i slične priče. Naša obala je impresivna, priroda čudesna, a povijesne znamenitosti na svakom koraku...

- Kad pogledate statističke podatke Cipra ili Mallorce, shvatite kako se tamo živi od ponude vjenčanja. Jasno nam je da hotelijeri i ugostitelji nisu zainteresirani za organizaciju vjenčanja u sezoni, ali ako pričamo o vansezonskom razdoblju onda su destinacijska vjenčanja top priča za Hrvatsku, jer u tom slučaju najčešće imate ljude koji nakon svadbe ostaju na proputovanju po našoj zemlji. Odlična su i za lokalnu zajednicu, jer profitiraju svi - ugostitelji, hotelijeri, profesionalci zaduženi za make up, cvjećari... Čak i male zajednice s dvije top lokacije mogu s ovom pričom napraviti čuda. Vani je to već utabano, a kod nas, kao i sve ostalo, malo kasni. Ali, evo, organiziramo se s ostalim kolegama - uz smiješak će Ana.

Ovo 'organiziramo se' znači da su destinacijska vjenčanja, kao netipičan proizvod u turizmu, u Hrvatskoj prepoznata tek u posljednje vrijeme, osobito kroz djelovanje Zajednice u industriji vjenčanja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), te kroz suradnju agencija u Istri, Dubrovniku i Splitu s lokalnim i županijskim turističkim uredima.

- Međutim, na svjetskoj razini, kroz djelovanje i medijsku prisutnost agencija, fotografa svjetskog glasa, a hrvatskih korijena, te riječima hvale mladenaca iz cijelog svijeta, Hrvatska je kao destinacije za vjenčanje već itekako prepoznata na svjetskoj sceni - ponosno će Ivana Knezović, vlasnica splitske agencije Promessi, specijalizirane za destinacijska vjenčanja, koja pruža uslugu samo državljanima drugih zemalja. Ivana je potpredsjednica Zajednice u industriji vjenčanja, koja zajedničkim djelovanjem nastoji predstaviti ovaj proizvod kao vrlo važan dio turističke ponude i to onog dijela gostiju visoke platežne moći i velikog broja noćenja.

- Od ove godine ističem osobito uspješnu suradnju s Turističkom zajednicom Hvara, Sunčanim Hvarom i brojnim lokalnim tvrtkama koje su pro bono radile na projektu promocije Hvara kao zvijezde destinacijskih vjenčanja u srednjoj Dalmaciji. Sretna sam što su vodeći portali popratili ovu jedinstvenu priču spominjući upravo Hvar kao moguću prijestolnicu destinacijskih vjenčanja u svijetu - zadovoljno će Ivana čiji klijenti traže vrhunsku uslugu i za nju su spremni izdvojiti znatna sredstva, pa će tako rado platiti organizaciju vjenčanja na nesvakidašnjim lokacijama.

- Izdvojila bih planinske vrhove na našim otocima, jer su logistički zahtjevni, ali istovremeno i jedno duhovno iskustvo za naše parove - otkriva samo neke od želja inozemnih mladenaca, apostrofirajući:”Mogućnosti su bezbrojne!” A organizatori vjenčanja su tu da ispune mladencima snove i još bolje učvrste hrvatsku poziciju na svjetskoj karti destinacijskih vjenčanja.

18. travanj 2024 04:23