Dugogodišnjoj suradnji Hajduka i Macrona službeno je došao kraj početkom srpnja ove godine kad se na Poljudu predstavio novi tehnički sponzor. Najavilo se to i ranije, a nova era započela je s Adidasom, brendom svjetskog glasa koji oprema neke od najpoznatijih svjetskih nogometnih klubova poput Real Madrida, Manchester Uniteda, Newcastlea, Juventusa, Bayerna i niza drugih.
Bilo je raznih polemika kako će izgledati suradnja, kakav će biti dizajn novih dresova i s kojom opremom će Adidas opremati ‘bijele‘. Možda se u nekim sredinama ne čini kao uvelike bitna tema, no Hajdukov marketing i prodaja donose značajan udio u budžetu kluba, posebice za navijače kluba koji broji preko 123 tisuće članova. A dovoljno govori i podatak da je samo prošle godine prodano 30 tisuća dresova, što je bio i važan argument u pregovorima s novim tehničkim sponzorom za osigurati što bolje uvjete.
Neke od detalja suradnje Hajduka s Adidasom saznali smo još za vrijeme priprema na Bledu u razgovoru s Marinkom Akrap, članicom uprave za marketing i komunikacije. Otkrila nam je tad i ulogu Marka Livaje tijekom pregovora, kao i da je sponzorski ugovor s Adidasom potpisan na četiri godine te koje se novosti mogu očekivati na policama Hajdukovih fan shopova.
Novi dresovi naišli su na niz pozitivnih komentara, ponajviše treći dres inspiriran uzorkom dalmatinskog psa, ali bilo je i polemika, možda i sumnje, oko opreme za putovanja u kojoj su se ‘bijeli‘ pojavili prvog dana priprema na Bledu. Među navijačima se razvila rasprava o ‘sivim tutama‘ koje su hajdukovci dobili kao opremu za putovanja, a ubrzo smo i dobili odgovor da bi ih u rujnu trebala zamijeniti nova kolekcija Adidasa.
- Ono što je konkretno u našem slučaju je da nismo zbog tri mjeseca htjeli žrtvovati ozbiljne iznose koje ćemo dobiti u ove četiri godine. Trenutno, konkretno ova prva isporuka koju smo dobili, da budemo precizniji ova oprema za putovanje je nešto što ćemo zamijeniti u rujnu s najnovijom kolekcijom. To će tad u tom trenutku biti najnovija kolekcija na svjetskoj razini, a riječ je o modelima Z.N.E. Svi koji se razumiju u sportsku opremu znaju da su Z.N.E. kolekcije izrazito popularne među mlađom populacijom svojom kvalitetom i dizajnom. Opremu će nositi naši prvotimci, ali će se moći i kupiti u našim trgovinama pa se nadam da će uskoro biti svi puno zadovoljniji Adidasovom opremom s grbom Hajduka - pojasnila nam je tad Akrap.
Hajduk je u međuvremenu u svojim fan shopovima pustio u prodaju niz artikala iz Adidasove proizvodnje s grbom Hajduka, a najavljena ‘zamjena‘ još nije stigla. Stoga smo se raspitali i kad bi navijači mogli očekivati novi asortiman Adidasa na policama fan shopova, a iz kluba su nam u službenom odgovoru otkrili razloge zbog kojih se još čeka s predstavljanjem i puštanjem u prodaju nove opreme.
- Najnovija kolekcija Z.N.E. krenula je s prodajom najprije u Adidas shopovima zapadnih zemalja, krajem rujna 2024. godine. Zbog specifičnog sastava Z.N.E. kolekcije i tehnologije izrade iste (što je poslovna tajna Adidasa) planirane aplikacije naših grbova nisu mogle biti unaprijed testirane na artiklima. Kako bi izbjegli eventualne neželjene reakcije naših vjernih navijača i osigurali visoku kvalitetu premium proizvoda, a svjesni činjenice da partnerski na tržište stavljamo artikl svjetski poznatog branda kao što je Adidas, odlučili smo prezentirati novu opremu iz Z.N.E. kolekcije kada budemo u potpunosti zadovoljni kvalitetom i izgledom personaliziranog proizvoda. Po dostupnim informacijama, osim pojedinih premierligaša poput Manchester Uniteda i Newcastle Uniteda koji su Z.N.E. kolekciju objavili krajem rujna, ostali europski klubovi koji u asortiman smiju uvrstiti proizvode visoke kvalitete poput Z.N.E. kolekcije, još uvijek nisu svojoj publici predstavili nove proizvode, a kolekcija je u SAD-u predstavljana tek prije dva dana. Prema trenutnom planu očekujemo da će Z.N.E. kolekcija biti dostupna u našem asortimanu početkom studenog - odgovorili su nam iz Hajdukovog marketinga.
Igrači će tako uskoro dobiti novu opremu koja će biti i u prodaji u fan shopovima. Siva svakako neće otići u povijest jer će i prva kolekcija ostati u prodaji, a u toj boji bi trebala biti nova oprema za koju se očekuje da će biti bolje kvalitete i izgleda.
Inače, Hajduk je od početka suradnje s Adidasom prodao više od 17.500 dresova, a primijetit ćemo da se ne radi o maloj brojci u tom kratkom periodu usporedimo li s prošlogodišnjih 30.000 prodanih dresova.