StoryEditor
Splitbez navale

Unatoč sniženju izostale gužve u Konzumovim trgovinama, no gospođa Tonka nam otkriva: Kupujem isključivo na akcijama, ciljam na deterdžente, meso...

Piše PSD
15. listopada 2020. - 20:16
Tom Dubravec/Cropix

Kako bi održali potrošnju trgovački lanci bore se raznim akcijama i nagradnim igrama, a posljednja u nizu je velika "Konzumova" akcija sniženja više od 1000 artikala, kojom, po riječima Zorana Mitreskog, predsjednika Uprave tog trgovačkog lanca, žele kupcima "olakšati svakodnevicu, osobito u ovoj godini koja je za sve nas bila posebno izazovna".

Ispred "SuperKonzuma" na Sirobuji "nacrtali" smo se još jutros uoči otvaranja velike prodavaonice, ali unatoč ćakulama među našim sugrađanima, nije bilo ni gužve ni redova. Štoviše, parkiralište je bilo prazno, a naša reporterska ekipa praktički jedina na kišom okupanoj lokaciji.

Da bismo provjerili je li možda jutarnji dojam bio pogrešan, usred dana posjetili smo još jednu "Konzumovu" popularnu butigu, onu na Ulici Domovinskog rata, nasuprot frekventnog autobusnog terminala na Sukojišanu, ali ni na toj lokaciji nije bilo gužve koja bi se mogla povezati s popustima koji su istaknuti na policama.

No, budući da bi akcijske cijene trebale trajati neko vrijeme, možda kupci naprosto nisu htjeli žuriti s kupovinom.

image
Tom Dubravec/Cropix

Da građani u vrijeme krize povećavaju oprez i kontrolu nad osobnim financijama nije novost, međutim primjetno je da hrvatska kućanstva sve više novca izdvajaju za kupnju osnovnih živežnih namirnica. Tome treba pridodati i artikle koji su do jučer bili teško zamislivi kao prioritetni: maske i dezinficijensi. (Njih nismo zamijetili među sniženim artiklima op.a.)

- Kupujem isključivo prateći akcije, ciljam na sve: mliječne proizvode, deterdžente, meso, ističe gospođa Tonka koju smo zatekli u Konzumu i dodaje: pomno sam proučila kataloge, ima tu nekih sniženja, ali mi se čini da su cijene ovog tjedna iste kao i cijene prošlog tjedna, zaključila je pomalo neimpresionirana.

Ivan Širanović, voditelj komunikacija u Konzumu ističe zadovoljstvo ovom akcijom i naglašava da nije riječ o jednokratnoj akciji, već o dugotrajnoj aktivaciji i godišnjem ulaganju u sniženje cijena u iznosu od oko 70 milijuna kuna u kojem sudjeluje više od 140 njihovih dobavljača s proizvodima koje svi mi redovno koristimo i kupujemo.

Sniženjem su tako obuhvaćeni artikli iz različitih kategorija, kao što su osnovne namirnice za pripremu jela, pekarski i mliječni proizvodi, mesne prerađevine i sirevi s odjela delikatesa, svježe meso i riba, smrznuta i konzervirana hrana, čajevi i kava, higijenske i kozmetičke potrepštine za odrasle i djecu, sredstva za pranje i čišćenje, odjevni i kućanski tekstil i brojni drugi.

image
Tom Dubravec/Cropix

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, porast prometa u ovoj kriznoj godini ostvarile su samo dvije trgovačke struke: trgovina na malo internetom ili poštom te prodaja audio i video opreme. Ostale trgovačke struke, na koje otpada više od 90 posto ukupnog prometa, bilježe pad. Ukupan promet od trgovine na malo u odnosu na prošlu godinu u prosjeku je pao za oko 10 posto.

S druge strane cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, prema posljednjim dostupnim podacima za kolovoz u prosjeku su niže tek za 0,1 posto. U odnosu na kolovoz 2019., to jest na godišnjoj razini, niže su za 0,1 posto, dok su u godišnjem prosjeku više za 0,5 posto.

Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u kolovozu 2020. u odnosu na srpanj 2020. najviše su pale cijene odjeće i obuće, koje su u prosjeku niže za 3,6 posto, prvenstveno zahvaljujući sezonskim sniženjima.

Za razliku od trendova u ekonomski razvijenijim europskim državama u kojima se udio hrane u potrošačkoj košarici smanjuje, sudeći prema posljednjim statistikama u potrošnji - izgledno je da će taj udio u hrvatskoj potrošačkoj košarici rasti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. lipanj 2021 20:13