StoryEditor
SplitBEZ OBZIRA NA APELE

Uđe u autobus, pitaš ga ima li masku, a on počne divljati, psovati i razbijati. Tko to može kontrolirati!?, pita se direktor ‘Prometa‘ Miroslav Delić

Piše Ana Franić
20. ožujka 2021. - 19:40

Maske trebamo nositi prilikom ulaska u sve zatvorene prostore, ali i prilikom vožnje u javnom gradskog prijevozu. Znaju to već i ptice na grani.

Maske su nam postale neizostavan dodatak pa ih držimo u džepovima, torbama, ruksacima ili u automobilima, da su nam uvijek pri ruci. No, iznimaka uvijek ima.

U posljednje vrijeme, kada je riječ o javnom gradskom prijevozu, iznimke su postali mlađi putnici koji, čim sjednu, u pravilu u zadnji dio autobusa, skidaju maske. Bez obzira na apele vozača i ostalih putnika i na opet povećan broj zaraženih koronavirusom u našoj županiji, oni "guraju" po svome.

Okršaji nakon upozorenja

Direktor "Prometa" Miroslav Delić nam kaže kako oni, što se tiče javnog gradskog prijevoza, nadziru ono što mogu.

- Vozač prilikom ulaska putnika u autobus upozori one koji nemaju masku da je moraju nositi, ali, nažalost, nekada takva upozorenja dovedu do verbalnih okršaja. Primjerice, prošli tjedan, na liniji 60, vozač je upitao mlađu osobu ima li kartu i masku, a na to pitanje mladić je počeo iz čista mira psovati, podivljao je, razbio stakla na ulaznim vratima i izašao vani - govori nam Delić.

Dodaje kako i kontrolori prilikom pregledavanja karata upozoravaju one koji ne nose maske.

- Naš je prijedlog da se škole organiziraju na način da nastava ne počinje svima u isto vrijeme. Kada bi pomaknuli početak nastave za 15 minuta ili pola sata, došlo bi do smanjenja opterećenja na gradski prijevoz. Ovako svi učenici putuju u isto vrijeme i cijela školska populacija treba se prevesti u vremenu od pola sata - ističe Delić.

Hrvoje Mlikota, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika u ovoj komunalnoj tvrtki, ističe kako je to problem koji je najizraženiji u udarnim terminima - ujutro između sedam i osam sati te od podne do 14 sati, kada su smjene učenika.

Kontrole civilne zaštite

- Vozači ne mogu to baš puno iskontrolirati. Kada mladost ulazi u autobus, nosi masku, ali kada dođu do kraja autobusa, gdje najčešće sjede, oni je skinu. Ne znam kako to kontrolirati, možda da pripadnici civilne zaštite češće kontroliraju autobuse i upozoravaju na kršenje mjera.

Nisam za novčane kazne jer mislim da bi i njihova upozorenja urodila plodom - govori Mlikota, dodajući kako je to problem koji postoji i u ostalim gradovima, ne samo u Splitu.

Savjetuje i starijim građanima da izbjegavaju vožnju u udarnim terminima ako im nije prijeko potrebno jer će tako sebe zaštititi.

- Upravo kako bismo osvijestili sve putnike obveze nošenja maski u javnom prijevozu, u suradnji s "Prometom" krenuli smo s kampanjom "Masku nosim, odgovorno se vozim". Cilj kampanje od samog početka je da putnici shvate kako svojim odgovornim ponašanjem mogu minimalizirati rizik prijenosa zaraze - poručio je Mlikota.

Problem je to koji je prisutan od samog početka obveze nošenja maski u javnom prijevozu, smatra i Ivan Barišić, član Radničkog vijeća "Prometa" i povjerenik radnika za zaštitu na radu.

- Mladi to inače rade. Imaju masku kada ulaze u autobus i prolaze pokraj vozača, ali čim dođu do kraja autobusa, skinu je. Problem je to od početka, samo se to prije nije primjećivalo jer je većina učenika imala online nastavu. Kada su se svi vratili u školske klupe, taj je problem postao izraženiji - kaže Barišić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. lipanj 2021 08:11