StoryEditor
SplitUVIK KONTRA

Blatinski pokret otpora: nije se za šalit s kvartom čiji stanovnici nemaju di parkirat, eto nam zato referenduma oko parkinga

14. siječnja 2022. - 10:44

Split je europski centar omikrona, a kako se masovno virus zalipija na nas najbolje se vidi po Banovini – čak je stotinu zaraženih – šta se nije odrazilo na efikasnost gradske uprave, a ima bit da je ovo i lakmus: i četvrtina svih građana Splita je infetana.

U zadnjih dvadesetak dana broj pozitivnih u Splitu ne pada ispod 600 dnevno, a to bi značilo i do deset iljada u desetak dana, pa kad pribrojimo i one koji čekaju testiranje po sedmicu dana, pa one koji se nigdi ne prijavljuju nego šire virus oko sebe i dalje, doćemo do broja od bar 30 iljada trenutno zaraženih. Nije samo korona u điru, tuče i zaboravljena gripa i još jedna viroza koja ima skroz slične simptome ka korona, čini se da je po grada zaleglo u posteju.

Bidna naša Hitna

Ne čudi šta se to odrazilo na posal, neki kafići i butige su zatvorili jer nema ko radit, vrtići šalju dicu doma, a u problemu je i javni prijevoznik, 55 vozača "Prometa" je vanka stroja! U straju smo da nan pošast ne udre i na "Čistoću" jer ako se njihovi vridni ljudi razbole, udavit ćemo se u škovacama. Jedina je srića da rade na otvorenome, pa je manja šansa da nešto pokupe. Navijajmo za njih.

A ne zaboravimo i medicinsko osoblje koje puca i još uvik funkcionira pod navalon teško bolesnih, većinon necijepljenih. Pa dok su na punktovima za testiranje neviđene gužve, za cijepljenje se ne čeka. Dobro, svako odlučuje za sebe. Samo jedna je stvar interesantna; kako Rijeka može dnevno testirat pet iljada ljudi na PCR-u, a Split samo dvi i po iljade?!

Pada mi odma na pamet splitski hitni prijem u bolnici di se čeka po pet, šest uri, a likari i sestre padaju s nogu od posla. Čuj, Hitna, pa se čeka šest uri?! Očito je da nije do radne snage jer oni rade i priko svake snage, nego do organizacije. Ponovimo, Rijeka pet iljada – Split upola manje. To znači da zaraženi punih sedan dana dok dođu na red mogu odat okolo i sijat zarazu. Šta se onda čudimo da smo prid kapitulacijon?!

Kad smo kod organizacije, ovu sedmicu je definitivno najzanimljivija organizacija referenduma u kotaru Blatine. Građani bi, na poziv kotarske uprave, tribali odlučit oće li glavna blatinska magistrala, Šimićeva ulica, ostat jednosmjerna ili će se vratit prijašnja dva smjera. Već smo pomalo i zaboravili zbog čega je Šimićeva jednosmjerna; prije godinu dana počeli su radovi na sanaciji garaže, pa kopanje na Škrapama, i u smjeru zapad – istok zatvorena je traka i pritvorena u parking.

Kako je na Blatinama pakleno iskustvo nać parkirno misto, tako se stanarima omililo ostavljat auta u zatvorenoj traci, a rič je o osamdesetak mista, pa je došlo do ideje da tako i ostane. Mora se čovik zapitat: je li to moguće i je li normalno? Je li moguće i normalno zatvorit jednu traku dvosmjerne ulice kako bi je se pritvorilo u parking? Sada za doć na Blatine sa zapada triba ić okolo-kole, a ako se začepi kojon nesrićon Poljička, bit će još kompliciranije, dok iz kotara kažu kako se može i alternativnin puten, priko Škrapa. Ali kroz Škrape vija jedna seoska cesta.

Problemi s grijanjem

Neobične su Blatine i njihovi stanovnici, oduvik pokazuju znakove otpora. Sićan se kad je bila buka oko toplane, jer oni imaju sriću da su jedan od ritkih splitskih kvartova kroz koje je provedeno centralno grijanje. Onda se kvart podilija: oni čiji stanovi gledaju na jug nisu tili centralno, a oni šta su osuđeni na život na sjeveru smrznuti su plakali da oće grijanje. Tada su vlast u kvartu priuzeli upravitelji portuna i zaključali spojeve na toplanu. Nisi smija po kumpire ić u šupu ako ti pismeno ne odobri upravitelj!

Kad je udrija veliki led, a ti stanovi su projektirani za centralno, sobe su se pritvorile u sibirske špilje. Ali upravitelji – ni čut. Tribalo je patit da bi se došlo do cilja, a taj je eliminirat toplanu! Nema centralnoga i točka! A onda san čuja kako je upravitelj jednoga nebodera ipak pokaza znakove razuma pa je tajno spojija svoje stanare na centralno. Niko nije smija znat. Ti stanari su u bunde, šjalpe i kape izlazili na balkone prostirat robu da susidi ne bi provalili kako in je toplo. Radijatori su definitivno protirani iz njihovih života i vratili su se na tri špirale.

Neprijatelji centralnoga ispilali su cijevi i njima pritili samo ako bi se ko usudija požalit da mu je ladno. Bila je anketa, grijanje je odbijeno i posli je propala europska lova jer je Grad tija konkurirat na europske fondove da se osposobi toplana, a taman je i plin doša blizu, pari mi se da je bila rič o šest milijuna eura.

Sad bi, kad su već navikli na studen, tu toplanu tribali sorit i napravit parkiralište. Kad je tebi u stanu ledara da ti se bar auto ne smrzava.

– Ajme, nemoj slučajno pisat protiv referenduma, nisi svjestan šta je nać parking na Blatinama, ovako u jednoj traci bar se dio problema riješija. Teško smo se napatili, razbijali auta tražeći parking, a onda bi nakon lita navalili "pauci" i po kvartu penšjunatima kupili auta. Užas – štopaje me jedna kolegica kojoj mater živi na Blatinama.

Pa ne triba pisat kontra referenduma, jer je on i nemoguć. Zamislite kad bi se stanari po ulicama i kvartovima izjašnjavali o prometu. Mi bismo u našoj ulici isti čas izglasali da nema prometa. Proglasili bismo pješačku zonu, a cilu ulicu pritvorili u parkiralište. Ne bismo se mislili pet minuti. Stanari u Ruđera Boškovića, recimo, mogli bi referendumon tražit da se njihovo šetalište pritvori u dvosmjernu ulicu jer i tako ne služi ničemu nego hodanju.

Uzmite mapu!

Najviše šta kotar Blatine može provest je anketno pitanje, a o prometu može odlučit samo prometna struka. Doduše kako stojimo s povjerenjen u struku mogle bi se u Šimićevoj očekivat barikade, prosvjedi i lumini za parking mista. Nije se za šalit s Blatinjanima i njihovin pokreton otpora! A još ima i onih cijevi od otpilanih radijatora...

Boje se Blatinjani da će naplaton parkirališta u krugu bolnice Firule njima nastat još veći kaos, i to je opravdano. Kvart je to nebodera sa stotinama stanova, ali mista za auta nemaju. Bolje bi bilo malo stat, uzet mapu pa vidit može li se puno više mista dobit u krugu toplane, na odbojkaškome igralištu, mogu li se ispod nekoliko igrališta napravit garaže, na koncu je li moguće na svakome slobodnome prostoru na Blatinama ucrtat mista za stanare na kojemu ne bi niko smija parkirat osim njih! Ovo je stvar organizacije parkinga, a ne organizacije referenduma. Jako slično pitanju zbog čega Rijeka testira pet iljada kovidara, a Split samo dvi i po iljade. Samo organizacija.

item - id = 1159132
related id = 0 -> 1157218
related id = 1 -> 1151766
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. siječanj 2022 22:24