StoryEditor
Splitstudija o utjecaju

Javna rasprava o proširenju sjeverne luke: ‘Kamioni će zagušiti Solin i Vranjic‘

24. studenog 2020. - 21:44
Izlaganje o Studiji utjecaja na okoliš održano je na Građevinskom fakultetuJakov Prkić/HANZA MEDIA

U dvorani amfiteatra Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije održano je javno izlaganje vezano uz Studiju o utjecaju na okoliš rekonstrukcije i proširenja Sjeverne luke na lučkom području Vranjičko-solinskog bazena pod upravom Lučke uprave Split.

Kao što je poznato, Lučka uprava Split na području zapadno od Sjeverne luke planira gradnju velikih razmjera.

Zahvat u koji namjerava ulagati Lučka uprava obuhvaća izgradnju nove infrastrukture na kopnenom i morskom dijelu prostora.

Plan je izgraditi sedam gatova i operativnu obalu s vezovima. Projektom je predviđena izgradnja šest vezova za trajekte, a gatovi bi bili dugi između 30 i 360 metara.

Intenzivan promet

Studiju je u kratkim crtama predstavio prof. dr. Roko Andričević koji je istaknuo svrhu izgradnje u Sjevernoj luci koja bi novom lučkom infrastrukturom trebala rasteretiti intezivan promet na području Trajektne luke Split, kao i cestovnog prometa.

- Vrijeme gradnje u Sjevernoj luci treba uskladiti s odlukama lokalne samouprave s obzirom na turističku sezonu. Radove nasipavanja treba izvoditi kamenom bez zemlje i mulja radi podmorja. Mjera zaštite mora, zraka i zbrinjavanja otpada investitor bi se trebao pridržavati tijekom izvođenja radova i kasnijeg korištenja zahvata - kazao je između ostalog.

Iako malobrojna, publika koja je došla poslušati detalje iz studije ipak je bila itekako zainteresirana. Postavilo se pitanje koncesija, opterećenja cestovnog prometa dijelom kojim će prolaziti kamioni, opterećenja CO2, granica buke...

Predstavnici Grada Solina gradonačelnik Dalibor Ninčević i kolegica mu Marijama Žižić iznijeli su primjedbu kako je studija rađena iz perspektive grada Splita, ali ne i Solina iako se i Solina, posebice Vranjica, tiče cijela priča.

- Puno stvari tu treba sagledati, posebice utjecaj cijele nove infrastrukture na stanovnike Vranjica, Solina i susjedstva. Čini nam se da su potrebni dodatni elaborati oko mnogih detalja koji će se nametnuti prilikom same izgradnje u Sjevernoj luci. Ne znamo zašto Grad Solin ne sjedi u povjerenstvu ovog projekta makar kao pridruženi član - pitao je otvoreno Ninčević najavivši kako će se Grad Solin očitovati o svemu kroz primjedbe koje će uputiti.

Opći kaos

Među zainteresiranim građanima na raspravi bio je i stanovnik Vranjica, djelatnik Cemexa koji je došao u ime inicijative građana s poluotoka Vranjic.

- Diže mi se kosa na glavi kada se spominje Vranjic u ikakvim projektima.Čini se da u svemu ovom ima više društvene neodgovornosti nego ičega drugog jer Solin i Vranjic nitko ništa nije pitao prilikom razrade ove ideje oko Sjeverne luke. Spominje se oko 500 kamiona dnevno u ljetnim mjesecima koji bi trebali tu voziti. Ionako je kaos a šta će biti kad to krene?! prijeti nam i dodatno zagađenje zraka, a kako najavljuju, brodari iz Krila Jasenice planiraju na tom području obavljati ukrcaj za nekih 30 brodova. Bit će opći kaos - upozorio je.

Postavilo se i pitanje izgradnje naftnog terminala, te što ako se dogodi slučaj iznenadnog onečišćenja mora - negativan utjecaj na čitav akvatorij Kaštelanskog zaljeva bit će ogroman. No, u prostornim dokumentima nigdje se ne spominje gradnja naftnog terminala, već trgovačko-industrijska luka, te gradnja i održavanje brodova u Slobodnoj zoni sjeverne luke.

Svakako, javna rasprava traje sve do 7. prosinca 2020. godine, a uvid u studiju može se obaviti radnim danom u vremenu od 8 do 14 sati u zgradi Grada Splita, te u zgradi Splitsko-dalmatinske županije, a mogu se iznijeti i primjedbe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

05. siječanj 2021 10:51