Trasa prije 62 godine ugašene uskotračne željeznice koja je Sinj povezivala sa Splitom, Sinjske rere, na potezu od zaseoka Vučkovići u Brnazama do nadomak Kukuzovca, puna je udarnih rupa i pogibeljna je prijetnja vozačima i pješacima koji je koriste.
Od lipnja ove godine ta prometnica, koja se u naravi koristila kao nerazvrstana gradska cesta, postala je kolnički trak državne ceste D1 kao zamjena za zapadni trak te državne prometnice dok traju radovi na njenoj rekonstrukciji kroz Brnaze. Otkako su u lipnju počeli radovi i promet je iz smjera Sinja prema Splitu usmjeren na nekadašnju trasu Sinjske rere tom nerazvrstanom prometnicom dnevno prođe 7 – 8 tisuća vozila, uključujući i teške kamione i tegljače.
Grad Sinj je svojevremeno asfaltirao oko dvije trećine dužine trase koja se danas koristi kao zamjena traka D1. Preostali dio prekriven je asfaltnim slojem neposredno prije zatvaranja zapadnog kolničkog traka D1 i preusmjeravanja prometa na trasu Sinjske rere. Prvo asfaltiranje, ono iz gradske blagajne, obavljeno je u okviru predizborne kampanje jednih od lokalnih izbora.
Gradska vlast koja je novcem sinjskih poreznih obveznika financirala da se dotadašnji makadam zacrni tankim slojem asfalta računala je da će, ukoliko izgubi izbore, položeni asfalt smotati u rolu poput tepiha i odnijeti sa sobom. To se nije dogodilo pa je trasa Sinjske rere kroz najgušće naseljeni dio Brnaza postala dobroslužeća lokalna prometnica.
Čak se i dobro držala zahvaljujući činjenici da je njen donji stroj kvalitetno izgrađen prije više od 120 godina kao podloga za postavljanje "švelera" i "šina" Sinjske rere. Pokleknula je zbog prometnog opterećenja kojemu je izložena od lipnja. Kroz njen inače tanki asfaltni sloj, koji je premrežen pukotinama, vidljiv je šljunak iz podloge, a na pojedinim dionicama stvorile su se rupa do rupe. Eskalacija tih rupa dogodila se posebno za vrijeme posljednjih velikih kiša.
Neke rupe su tako velike i duboke da bi se u njih moglo skriti dijete. One su stvarna velika i svakodnevna potencijalna opasnost za pješake, vozače i njihova vozila.
Postavlja se pitanje je li moguće da to ne vide i reagiraju odgovorni iz sinjske gradske vlasti i još više iz Hrvatskih cesta kojima je ova nerazvrstana gradska cesta, koja ne udovoljava nikakvim parametrima državne ceste, zamjenski trak D1. Ili se po ustaljenom hrvatskom običaju čeka tragedija pa će se onda reagirati!?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....