StoryEditorOCM
Zagoraopasnost za vozače

Na najopasnijem dijelu važne državne ceste u Zagori duboka je provalija, a nigdje zaštitne ograde! Zvali smo HC

Piše Mate Primorac
10. prosinca 2024. - 08:23

Tijekom gradnje sustava odvodnje otpadnih i fekalnih​ voda iz gospodarske zone Ravča pored Vrgorca, projekt je uključivao i obnovu glavne prometnice u dužini od sedam i pol kilometara na spomenutoj dionici. Projekt izgradnje probio je sve vremenske rokove, ali i financijske, na početku se govorilo o investiciji vrijednoj 4,1 milijun eura da bi se na kraju "popela" na oko 5,3 milijuna eura.

Uglavnom, taj infrastrukturni zahvat se velikim dijelom radio za potrebe Mesne industrije "Braća Pivac" koja je iz Vrgorca svoje proizvodne pogone preselila u Ravču, a financirali su ga Hrvatske vod, HEP, Hrvatske ceste, Grad Vrgorac, Županija splitsko-dalmatinska, dok je izvođač radova bio "Elektrocentar Petek" sa svojim partnerima, odnosno podizvođačima.

image

Napoleonova cesta u Vrgorcu

Mate Primorac/Slobodna Dalmacija

Kako je projekt napravljen nekoliko puta, što su javno, a što anonimno za medije govorili stanovnici Ravče, ali i brojni vozači koji svakodnevno prolaze tim dijelom stare Napoleonove ceste u zapadnu Hercegovinu ili na Makarsko primorje, osim velikog smrada koji se širi iz kanalizacijskih šahti, pojavio se još jedan problem.

Naime, na jednom od najopasnijih dijelova državne ceste D62, prije nekadašnjeg restorana "Portal", gdje je provalija ispod ceste duboka od dva do pet-šest metara, nije postavljenja zaštitna ograda, i tako ta cesta stoji otvorena za promet do danas, iako Zakon o sigurnosti prometa na cestama propisuje da iznad dijelova ceste gdje su bočne dubine ili provalije veće od dva metra treba postaviti zaštitnu ogradu.

image
Mate Primorac/Slobodna Dalmacija

Pored toga, u to vrijeme puštanja ceste u promet jedan odjel Hrvatskih cesta obavio je tehnički pregled dionice, dok ga drugi, onaj za održavanje dionice, nije preuzeo. Prije godinu dana, negdje u ovo vrijeme poslali smo jedan upit Odjelu za odnose s javnošću Hrvatskih cesta u vezi tog problema.

- Odbojne ograde nisu bile sastavni dio ugovora. Međutim, Hrvatske ceste kontinuirano provode mjere dodatnog povećanja sigurnosti prometa na državnim cestama. Tako je naručen prometni elaborat kojim će se definirati eventualne dodatne izmjene i dopune prometne signalizacije na cijelom potezu od Ravče do Vrgorca, te će se ujedno obaviti i stručna analiza tog poteza - stajalo je u odgovoru ove državne tvrtke.

image
Mate Primorac/Slobodna Dalmacija

Pustili smo jedno vrijeme stvari na miru, da vidimo hoće li se nešto promijeniti na terenu i što će reći stručna analiza. Međutim, prošlo je godinu dana od toga, došao je studeni, prve kiše, a uskoro i poledice. No, na tom dijelu ceste i dalje nema odbojne ograde. Stoga nam ništa drugo nije preostalo nego se ponovno uhvatit ukoštac s problemom.

– U tijeku je postupak javne nabave za predmetni građevinsko-prometni projekt. Nakon odabira najpovoljnijeg ponuditelja isti će se uvesti u posao, te će krenuti realizacija na terenu – kazali su nam ovaj put u Hrvatskim cestama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2024 08:24