StoryEditorOCM
ZagoraTRAŽI SE GRADITELJ

Hrvatske ceste reagirale na pobunu: Zagvozd će do idućeg kolovoza imati širu cestu, evo kako će se sve napraviti

Piše Mladen Nejašmić
2. lipnja 2024. - 22:04
Uz staru Napoleonovu cestu, ali i onu prema Imotskom, gradit će se i obostrani pločnici, dok će se uz križanje u središtu mjesta, na Butigi, srušiti jedan objektBozidar Vukičević/Cropix

Unatoč neizvjesnoj situaciji oko početka rekonstrukcije križanja dviju državnih cesta u Zagvozdu, one koja vodi prema Imotskom s onom koja od Šestanovca vodi put Vrgorca i Metkovića, što je izazvalo pravu pobunu stanovnika, očito su došle na dnevni red Hrvatskih cesta (HC).

Tako je ovih dana raspisan natječaj za rekonstrukciju glavne prometnice kroz Zagvozd s napomenom da bi radovi mogli početi nakon turističke sezone, najvjerojatnije u listopadu.

Naime, negodovanje mještana iz općinskog središta u Zabiokovlju u dva navrata je rezultiralo i “rušenjem” lokacijske dozvole za spomenuti projekt. Građani su bili revoltirani predviđenom izgradnjom pločnika koji im zajedno s planiranim širenjem stare Napoleonove ceste doslovno zadire pod prag njihovih obiteljskih kuća.

Nekolicina onih čije se nekretnine nalaze tik uz spomenutu cestu već nekoliko mjeseci ulažu prigovore kod svih nadležnih tijela, dok su unatrag pola godine izišli i na ulicu. Ni onda ni danas, kako tvrdi dio Zagvožđana, nije im namjera spriječiti projekt nego se ne slažu s potpunim izvlaštenjem parcela koje su izravno obuhvaćene najavljenom obnovom ili neposredno graniče s njima, ali nezadovoljni su i gabaritom izvlaštenja koji je realno veći nego što je potrebno za izgradnju nogostupa kroz predio Butiga.

Iz HC-a tvrde da će se rekonstruirati 730 metara glavnog pravca Zagvozd – Imotski i 900 metara sporednog, onog prema Turiji i Vrgorcu. Procijenjena vrijednost radova je 2,81 milijun eura, a planirani rok trajanja je 300 dana ili oko 10 mjeseci, što bi u slučaju početka u listopadu i neprekinutog rada, značilo završetak usred turističke sezone 2025. godine.

U sklopu obnove kolnika, izgradit će se sedam potpornih zidova duljine od 16 metara do 133 metra i visine od metar i pol do 4,9 metara, te dograditi sustav oborinske odvodnje. Obostrani pločnik će se izgraditi duž svih 730 metara na glavnom pravcu prema Imotskom i kroz naseljeni dio u smjeru Vrgorca.

Za potrebe izgradnje pločnika, ali i prilagodbe razine raskrižja, rušit će se objekt između dviju državnih cesta - na samom raskrižju.

Što se tiče izvlaštenja, dodaju iz HC-a, postupak je još u tijeku i provodi se dalje, sukladno važećim zakonskim odredbama.

- Kao i u svakom postupku izvlaštenja, postoji određen broj stranaka koje su imale prigovor na ponuđenu cijenu. Ističemo kako su cijene formirane od strane ovlaštenih sudskih vještaka sukladno Zakonu o procjeni vrijednosti nekretnina, a sudski vještaci su imenovani od strane upravnog tijela koje vodi postupak izvlaštenja - ističu iz državne tvrtke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. lipanj 2024 15:03