Upravni odjel za urbanizam u gradskoj upravi opet traži nove kadrove. Ovaj puta se traži popunjavanje za čak sedam radnih mjesta. Prijave se mogu podnijeti do 25. studenog, a kandidati koji zadovolje uvjete mogu dobiti posao na neodređeno vrijeme.
Traže se tri stručna suradnika za provedbu postupaka prostornog uređenja. Potraga je za jednim višim stručnim suradnikom za prostorno planiranje. Natječaj je otvoren i za jednog višeg savjetnika za zaštitu okoliša. I na koncu, ili bolje reći za sada, traže se dva savjetnika za provedbu postupaka prostornog uređenja.
Podsjetimo da se nitko nije javio na nedavni natječaj za pročelnika tog odjela, kojeg je Ivica Puljak morao raspisati nakon što je inspekcija utvrdila da Grad nije u zakonskom roku objavio natječaje za pročelnike. Sadašnji pročelnik po ovlaštenju Upravnog odjela za urbanizam Teo Vojković više se ne može natjecati jer prelazi zakonsku dobnu granicu.
Kako bilo javila se poprilična praznina u Upravnom odjelu za urbanizam, trebat će popuniti pročelničko mjesto i pronaći sedam novih stručnih kadrova.
Kvalifikacije koje se traže za nova radna u Upravnom odjelu za urbanizam mjesta su različite. Tako je za višeg savjetnika za zaštitu okoliša potrebno imati integriran prijediplomski i diplomski studij ili stručni diplomski studij iz "ekologije/ kemije/ biologije/ arhitekture/ građevinarstva/ ekonomije/ prava".
Po ovome, čak i diplomirani ekonomist može u Banovini biti savjetnik za zaštitu okoliša. Ali, mora imati najmanje četiri godine radnog iskustva na sličnim poslovima.
Viši stručni suradnik za prostorno planiranje može biti samo onaj tko je arhitekt, ali kriteriji za radno iskustvo su niži, potrebna je najmanje jedna godina radnog iskustva na sličnim poslovima.
Što se tiče radnog mjesta stručnog suradnika za provedbu postupka prostornog uređenja, za koje se traže tri izvršitelja, potrebno je imati sveučilišni prijediplomski studij ili stručni prijediplomski studij tehničke struke, te tri godine radnog iskustva.
Upravni odjel za urbanizam imao je do sada problema sa popunjavanjem radnih mjesta. Neki kadrovi odlaze u mirovinu, ali kako se pisalo, dio zaposlenika je otišao jer nisu bili zadovoljni odnosima koji vladaju u gradskoj upravi.
Stresni poslovi i "loša klima"
Prije dvije i pol godine bivša predsjednica društva arhitekata Daša Gazde objasnila je kako je riječ o stresnim radnim mjestima za djelatnike koji rade na izdavanju građevinskih i lokacijskih dozvola.
- Postoji velika količina neriješenih akata, zbog raznih problema, neurednih zahtjeva investitora, ili zbog toga što HEP na vrijeme nije dostavio uvjete. Svatko može doći do referenta i galamiti na njega zato što mu nije dozvolio da gradi zgradu kakvu bi htio. S druge strane, USKOK posjećuje Banovinu i prisluškuje. A s treće strane, investitori su shvatili da Ministarstvo „preskače” Grad, pa ako se neki zahtjevi za dozvole u gradskoj službi odbiju, u Ministarstvu prihvate žalbe investitora, valjda iz straha od tužbe, pa onda referent ispadne glup - kazala je Gazde.
- Užasno je teška materija za nekog tko je mlad i nema iskustva. Na primjer, mi nigdje nemamo definiran podrum. Podrum je definiran u svakom prostornom planu za sebe. Nema više pojmovnika u Zakonu o prostornom uređenju. Tako da podrum u Splitu i u Solinu nije ista stvar već. Naravno da će onda investitori htjeti da bude po njihovom. Osim toga, trebate poznavati i niz drugih zakona i propisa. Nije za čuditi se što nitko ne želi raditi u tako stresnim uvjetima. Ali, valja se nadati da će doći pravi ljudi koji će Javnu ustanovu za prosotorno planiranje Grada Splita i Upravni odjel postaviti na noge. - kazala je u veljači 2022. Daša Gazde.
Međutim, stvari nisu baš išle kako je bivša predsjednica DAS-a očekivala. Javna ustanova Zavod za prostorno uređenje Grada Splita, od ukupno planiranih 15 djelatnika, dvije godine nakon što je donesena odluka o njenom osnivanju ima samo četvoro zaposlenih. Od njih su troje arhitekti, zajedno s ravnateljem, a četvrta osoba je ekonomistica.
Također, Upravni odjel za urbanizam su napuštali stručni i iskusni kadrovi. U rujnu 2022. "Dalmatinski portal" je objavio da je odjel za urbanizam napustilo četvero ljudi, a da su dvoje koji su bili svježe zaposleni ubrzo napustilo Banovinu. U 2023. ih je prema pisanju istog portala otišlo još troje (dvije diplomirane građevinarke i jedna arhitektica), a početkom ove godine otkaz je dala viša savjetnica nakon desetljeća i pol rada.
Dalmatinski portal je donosio insajderska objašnjenja tolikog odlaska. Neimenovani izvori iz Banovine su tvrdili da je "užasno loša klima u gradskoj upravi". Štoviše, tvrdilo se da, navodno, ljudi ne odlaze samo zbog boljih plaća, nego se odlučuju siguran posao zamijeniti "zdravijom okolinom".
U Izvješću o radu gradonačelnika za prvu polovicu ove godine priznaje se da postoji problem s kadrovima, ali se tvrdi kako se rješava više predmeta nego ranije.
- U Odsjeku za izdavanje akata prostornog uređenja i dalje se osjeća nedostatak potrebnog broja službenika, koji se nastavlja rješavati kroz kontinuiranu provedbu natječaja za novo zapošljavanje, ali uz konstantno nizak interes za zapošljavanje na ovim poslovima. Ipak, unatoč činjenici nedostatka potrebnog broja službenika, trend rješavanja većeg broja predmeta nego je priliv predmeta, koji je započeo u 06. mjeseca 2022. god. i dalje se nastavlja - kaže se u Izvješću.
Kako bilo, gradska vlast je najavila kako će se s izmjenama GUP-a izbaciti nelogičnosti i dvosmislenosti u nekim odredbama koje su išle u korist investitora, a na štetu građana. Hoće li se izmjene GUP-a odraziti na bolji odaziv stručnih kadrova za radna mjesta u Banovini ostaje vidjeti.