Predstavljanje domaćih platformi, porezno savjetovanje iznajmljivača, promocije proizvođača, kao i iskustva iz Grčke tek su dio programa III. Kongresa obiteljskog smještaja, koji se na temu autentičnog i održivog turizma, održava danas i sutra u splitskom hotelu "Radisson Blu" u organizaciji Hrvatske udruge obiteljskog smještaja (HUOS) i nazočnosti oko 700 sudionika.
- Najveći problem koji muči naše iznajmljivače je kako se istaknuti u prevelikoj konkurenciji, a drugi dio se odnosi na adminstraciju koja sve opsežnija i zahtjevnija. Na trenutke ste čistačica, a onda knjigovođa ili se bavite marketingom i prodajom.
Nema toga čega se ne dotiče iznajmljivanje. Zato je našim iznajmljivačima i potrebna vizija kako dalje napredovati ako ćemo ići na kvalitetu i odskočiti od konkurencije. Najvažnije nam je da se naši iznajmljivači brendiraju - kaže Barbara Marković, predsjednica HUOS-a komentirajući i problem rentijerstva.
- Velik broj smještajnih jedinica u stambenim zgradama, koji ne spada u klasu obiteljskog smještaja, nažalost, može utjecati da se cijene počnu snižavati. To nam je najveći problem. Rentijeri su business za sebe - dodala je Marković.
- Želimo iskonski dalmatinski doživljaj privatnog smještaja. Ne želimo rentijerstvo, da se grade zgrade u kojima će se nuditi privatni smještaj. Neke stvari smo davno pokrenuli poput Studije nosivih kapaciteta, a prvi smo napravili u Hrvatskoj analizu privatnog smještaja cijele županije. Krećemo u brendiranje obiteljskog smještaja, a to znači da želimo da top obiteljski smještaj bude jedan od razloga dolaska u destinaciju - istakao je Joško Stella, zamjenik direktorice Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
Njegova kolegica iz Grčke, dr. Lemonia Papadopoulou-Kelidou progovorila je o izazovima vlasnika obiteljskog smještaja u toj popularnoj mediteranskoj državi.
- Grčki turizam puno manje ovisi o obiteljskom smještaju. Ali preporučujem svima, koji je namjeravaju posjetiti da izaberu upravo privatni smještaj, koji jedini nudi istinsku Grčku. Trendovi u turizmu se mijenjaju, gosti žele iskusiti život lokalaca, zato vi imate moć - poručila je dr. Papadopoulou-Kelidou iznajmljivačima na kongresu progovorivši i o top destinacijama u svojoj zemlji referirajući se na brojke koje je zabilježila popularna online platforma Airbnb. Prva je, uvjerljivo, Atena, a slijedi je Kreta, dok su najskuplje grčke turističke adrese Mikonos i Santorini.
- Mi ne smatramo da je obiteljski smještaj crna ovca hrvatskog turizma nego jedan izuzetno važan segment koji diferencira hrvatsku turističku ponudu, pa tako i onu u SDŽ, od naše konkurencije – apostrofirala je dr. sc. Renata Tomljenović, znanstvena savjetnica na Institutu za turizam, govoreći o Strategiji upravljanja obiteljskim smještajem u SDŽ.
- Riječ je o proizvodu kojemu treba podizati kvalitetu s jedne, a brendirati ga i promovirati s druge strane. Sada imamo Zakon o turizmu koji afirmira održivost kao osnovnu paradigmu i daje alate jedinicama lokalne uprave za kvalitetno upravljanje turističkom ponudom, pa tako i ponudom obiteljskog smještaja – kazala je Tomljenović.