StoryEditorOCM
SplitPAKETOM PO SVIJETU

Splićaninu na carini ‘zapela‘ pošiljka iz Indije, objašnjenje Hrvatske pošte od srca ga je nasmijalo: ‘Kakva komedija!‘

Piše Ana Pivčević
16. prosinca 2023. - 08:28

Kupovina preko interneta postala nam je najnormalnija stvar i veliki dio građanina koristi uslugu kojom iz udobnosti svog doma naruči ono što im je potrebno. Nema obilaženja trgovina, lutanja i gubljenja vremena. U par klikova naručite što želite i to vam stiže na kućnu adresu. 

Splićanin Ante Bubalo već 20-ak godina koristi te čari. No, zbog kupnje obične futrole za glazbeni instrument ‘ispalio‘ je na Hrvatsku poštu jer mu je paket više od mjesec dana zapeo na carini u Zagrebu.

- Naručio sam futrolu za instrument vrijednosti oko 50-ak eura koja mi je potrebna zbog posla, a već davnih dana je trebala stići kod mene. Da odmah napomenem, naručio sam to početkom listopada, znači prije Crnog petka i ostalih popusta kada svi znamo da paketi mogu kasniti.

image
Boris Kovačev/Ilustracija/Cropix

Početkom studenog paket je došao u Hrvatsku i onda je još mjesec i 10 dana ‘ležao‘ na carini. Znam da pošta drugačije postupa prema paketima koji stižu izvan Europske unije, ali što je previše, previše je. U 2023. godini se ne bi ovakve stvari trebale događati da se paket ne miče s mrtve točke - govori nam Ante.

Kako paket nije dolazio na njegovu adresu prvo je kontaktirao Hrvatsku poštu da provjeri gdje je zapelo. 

- Iz Hrvatske pošte su mi kazali da je pošiljka zadržana na carini te da će kada prođe carinski postupak biti upućena na adresu primatelja. Također su mi odgovorili da je pošiljatelj vlasnik pošiljke sve do njezinog uručenja primatelju te da je on nositelj prava i da može pokrenuti potražni postupak kojim će dobiti službenu informaciju.

image
Darko Tomaš/Cropix

U prijevodu ja bih trebao kontaktirati pošiljatelja iz Indije da se on javi Hrvatskoj pošti i vidi šta je sa paketom. A paket je u Hrvatskoj! Prema Hrvatskoj pošti, ispada da on ima jedina prava to zahtijevati, iako sam ja taj cijeli paket uredno platio zajedno sa poštarinom. Komedija! - govori nam Bubalo. 

I sami smo kontaktirali Hrvatsku poštu kako bismo provjerili zbog čega je pošiljka tako dugo zadržana na carini, ali i kako se postupa prema paketima iz trećih zemalja. 

- Sve pošiljke koje stižu iz trećih zemalja, odnosno izvan Europske unije, trebaju imati navedene ispravne elektronske podatke i deklaraciju. U slučaju da dio podataka nedostaje ili se ne podudara s podacima u sustavu tada se pošiljka šalje na carinsku kontrolu.

image
Darko Tomaš/Cropix

U konkretnom slučaju na pošiljci iz Indije nedostajao je dio podataka zbog čega nam sustav nije dozvoljavao otpremu prema unutrašnjem prometu, odnosno nismo dobili zeleno svjetlo carinskog ureda za slanje pošiljke na dostavu. Podaci su u međuvremenu ispravljeni i pošiljka će ovaj tjedan biti uručena korisniku - odgovorili su nam iz Hrvatske pošte. 

Odgovor HP-a nasmijao je našeg sugovornika, ali sve je palo u drugi plan jer je napokon svoju futrolu i dobio.

- Na paketu su jasno bili napisani svi moji podaci, od e-maila, adrese do broja mobitela, pa ako je što nedostajalo mogli su me slobodno kontaktirati - za kraj nam je kazao Bubalo i dodao kako je čuo mnogo ovakvih pritužbi. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. studeni 2024 00:02