StoryEditorOCM
SplitKOBNI PJEŠAČKI

Splićanin s mjesta teške prometne nesreće poručuje: ‘Znam kako uvesti red, napuniti proračun i spasiti ljudske živote!‘

Piše Split SD
3. lipnja 2024. - 17:07

Nakon prometne nesreće u Livanjskoj ulici gdje je vozač u smartu pokosio pješaka na pješačkom prijelazu oglasio se Marko Gaj, građanin koji je, kako kaže, godinama upozoravao MUP na probleme vezane za pješačke prijelaze bez semafora. 

Strašne scene iz centra Splita: automobil pokosio muškarca na pješačkom prijelazu, prebačen je u bolnicu

image

Prometna nesreća u Livanjskoj ulici

Duje Klarić/Cropix

- Vjerojatno im je u resornim službama policije promakla činjenica da čak i turistički operateri europskih zemalja upozoravaju turiste koji dolaze u Hrvatsku da se pripaze prilikom prelazaka ulica. Trenutna situacija u Splitu podsjeća na Divlji zapad, gomila neobuzdanih vozača luduje gradskim ulicama.

Vrijeme je za sustavnu višemjesečnu akciju kontrole i kažnjavanja diskretnim postavljanjem policajaca iza raskrižja, prelaza, postavljanjem kamera... Ovako će se uvesti red, napuniti proračun, a što je najvažnije spasiti ljudski životi - naveo je u svom otvorenom pismu. 

Prije posljednje izmjene Zakona o cestovnoj sigurnosti 2022. godine poslao je prijedlog za izmjenu članaka zakona, odgovor od MUP-a je uskoro stigao. 

- Nažalost, svjesni smo činjenice da pješaci stradavaju u prometu na cestama, iako u manjem broju nego proteklih desetljeća. Međutim, moramo istaknuti da bi vaš prijedlog mogao unijeti konfuziju u ponašanje vozača motornih vozila, budući da bi vozači motornih vozila morali tumačiti namjere pješaka o prelasku ceste. Tumačenja namjera bi moglo dovesti do različitih procjena prometnih situacija te neočekivanih usporavanja i zaustavljanja, a posljedično i do eventualnog nastanka prometnih nesreća.

Kao što smo već istaknuli, osim obveza vozačima vozila, Zakonom je propisano da i pješaci moraju obratiti dužnu pažnju kod prelaska kolnika ili biciklističke staze, te da prelazak istih mogu izvršiti na siguran način, uzimajući u obzir ponajprije svoju vlastitu sigurnost - stoji u odgovoru MUP-a. 

Uporan

Marko Gaj ostao je uporan u svojoj namjeri da osigura sigurnost pješaka. 

image

Marko Gaj pored ‘zebre‘ u Livanjskoj ulici na kojoj je nekidan automobil oborio pješaka

Nikola Vilić/Cropix

- S obzirom na upitno pravo prvenstva na pješačkom prijelazu zakonodavac je člankom 129. stavkom 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama na pješaka prebacio odgovornost o prelasku preko kolnika, biciklističkih staza, traka (podrazumijevajući, ali ne navodeći obilježeni pješački prijelaz), a sve po sistemu tko mu je kriv što nije pazio, što je krivo procijenio, što je forsirao prednost protiv jačeg...

Samo obrazloženje da bi promjenom zakona došlo do konfuzije u ponašanje vozača motornih vozila, budući da bi vozači motornih vozila morali tumačiti namjere pješaka o prelasku ceste, te neočekivanih usporavanja i zaustavljanja, a posljedično i do eventualnog nastanka prometnih nesreća također je upitno.

Vozači su dužni držati odstojanje od drugog vozila kako bi i u iznenadnim situacijama mogli sigurno zaustaviti svoje vozilo. Najvažnije od svega je pitanje koliko je vozača poginulo i teško ili lakše ozlijeđeno u kontaktu s pješacima na pješačkom prijelazu - stoji u njegovom prigovoru na odgovor.

image

Marko Gaj 

Nikola Vilić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 22:24