Prelijepi gliser Jeanneau Merry Fisher 800, dug osam metara, već desetak dana leži u uvali Prva voda na Marjanu uz lukobran lučice Špinut,i na čuđenje kupača koji nisu ni svjesni opasnosti za zdravlje, institucije još uvijek ne rade ništa kako bi se brod izvadio i oteglio. Naravno, sve počinje od vlasnika, a on zasad ne pokazuje želju da brod izvadi i otegli. Ako znamo da ovakav novi brod stoji sedamdesetak tisuća eura, a kako neslužbeno doznajemo, ovaj je star nekoliko godina, neobično je da tolika vrijednost leži par metara pod morem.
K tome, njegov tank prima 280 litara goriva i postoji poprilična opasnost da se u nekom trenutku izlije u more i izazove ekološku katastrofu. Kontaktirali smo Javnu ustanovu za upravljanje park-šumom Marjan, čiji nam je ravnatelj Marko Pejnović odgovorio kako zaštićeno područje prirode park-šume Marjan ne obuhvaća morski dio, već samo kopneni obuhvat, pa nisu nadležni za ovaj slučaj, te je napomenuo kako je Javna ustanova obavijestila Lučku kapetaniju o događaju.
Ipak, valja primijetiti kako će gorivo, ako se izlije, ipak završiti i na obali, pa je pitanje zbog čega Javna ustanova ne bi bila barem na oprezu.
Poslali smo upit i Lučkoj kapetaniji Split, iz koje su nas obavijestili kako su "nakon obavljenog uvida na mjestu potonuća i razgovora s očevicima, utvrdili kako potopljena brodica ne predstavlja opasnost za sigurnost plovidbe ni za onečišćenje mora".
Lučka kapetanija pokušava stupiti u kontakt s vlasnikom brodice te će, u skladu sa svojim ovlastima, poduzeti sve radnje kako bi se problem potonule brodice riješio.
‘Brod je već trebao biti izvađen‘
Za postupanje u ovakvim slučajevima pitali smo i Damira Višića, sudskog vještaka za pomorski promet i procjenitelja šteta na plovilima.
– Neobično je da brod toliko stoji na dnu usred uvale i još nitko ništa ne poduzima.
Zar ne bi najprije trebao vlasnik nešto napraviti?
– A tko je vlasnik? Očito se nije javio Lučkoj kapetaniji jer kažu da ga pokušavaju kontaktirati. Čudno je da se ne zna tko je vlasnik.
Možda nisu ronili da vide registraciju?
– Vjerojatno. A možda je netko i u brodu, ne znamo je li se ronilo do broda u istrazi...
Postoji li mogućnost istjecanje goriva na Prvu vodu?
– Uvijek postoji, ovakav tip broda ima pun tank sa 280 litara goriva, možda nije pun, ali ipak to ne možemo znati. A potencijalno istjecanje ovisi i o razlogu i načinu havarije. Ovo je ozbiljan brod, nije neka podrtina, pa da potone tek tako.
Ne možete nam ništa više reći?
– Ništa iz informacija koje imamo, osim da je brod već trebao biti izvađen, da je vlasnik trebao biti poznat Lučkoj kapetaniji i da bi Kapetanija, ako već nije vlasnik, trebala organizirati vađenje broda i fakturirati vlasniku račun. Nije riječ o brodu koji je potonuo negdje na sredini Jadrana na 70 metara dubine, nego je praktički usred Splita, u plićaku.