StoryEditorOCM
Splitdi su otišli?

Pao je broj turista na splitskom području: ‘Očekivati rast bilo bi kontraproduktivno...‘ Upućen i apel iznajmljivačima

Piše Mia Uzinić
20. kolovoza 2024. - 20:22

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, Splitsko-dalmatinsku županiju ovoga srpnja posjetilo je 26.000 turista manje nego u srpnju prošle godine. Iz Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije kažu da su zadovoljni.

- Zadovoljni smo s turističkim rezultatima u 2024. godini. Bilježimo rast od pet posto u dolascima i četiri posto više noćenja u prvih sedam mjeseci u komercijalnom smještaju. Taj rezultat u skladu je s dosadašnjim trendovima rasta i očekivanjima. Što se tiče srpnja, bilježimo pad od jedan posto u broju dolazaka u komercijalnim smještajima, odnosno povećanje noćenja od jedan posto. Takav rezultat nije neuobičajen za srpanj i kolovoz. Ti vršni mjeseci dosegli su svojevrsni maksimum s obzirom na potražnju ovisno od destinacije do destinacije. Pri tome posebno treba uzeti u obzir činjenicu da je ove godine održano Europsko prvenstvo u nogometu u Njemačkoj i Olimpijske igre u Francuskoj tako da ne možemo govoriti o nečemu izvanrednom - kažu iz Turističke zajednice. 

Navode da svake godine raste broj smještajnih kapaciteta, odnosno ponuda nadmašuje trenutni rast potražnje u srpnju i kolovozu. 

- Stoga je, u proteklih nekoliko godina, uobičajeno da rezultati jedne godine ne jamče istu popunjenost objektima i sljedeće godine s obzirom na kontinuiran rast smještajne ponude. Samim time sasvim je sigurno da će kod dijela pružatelja smještaja rezultati više oscilirati od prosjeka rezultata destinacije. Dosadašnji rezultati u 2024. godini pokazuju stabilan rast turističkog prometa u predsezoni s čime smo izrazito zadovoljni i na što smo strateški orijentirani kako bismo dugoročno imali održiv razvoj turizma, a ne turizam orijentiran samo na srpanj i kolovoz. Turizam u tim mjesecima želimo održati na trenutnoj razini, uz nastavak povećanja kvalitete. Rast prometa u ovim mjesecima, u smislu održivog razvoja, moguć je u pojedinačnim destinacijama uz daljnji razvoj infrastrukture i cjelokupne ponude - ističu. 

image
Nikola Brboleza/Cropix

Posezona

Naglašavaju da su dosadašnja istraživanja Europske putničke komisije pokazala da kod većine Europljana raste interes za putovanjima i izvan ljetnih mjeseci. Zbog inflacije, odnosno povećanja cijena putovanja iznad 30 posto na godišnjoj razini u Europi, veliki broj gostiju manje troši na turističke aktivnosti, hranu i piće. Kažu da je to vidljivo i u Hrvatskoj.

- Napominjemo da je kumulativni rast na razini 2024. godine u komercijalnom smještaju u prvih sedam mjeseci u Splitsko-dalmatinskoj županiji pet posto u dolascima (povećanje od preko 100.000 turista u ovoj godini) i četiri posto u noćenjima tako da je teško govoriti o nekakvom nezadovoljstvu ili manjku turista. Mjesečne oscilacije, blagi minusi ili blagi plusevi logična su posljedica mogućnosti destinacija za rastom iz godine u godinu kad su u pitanju ljetni mjeseci. Dapače, očekivati svaki srpanj i kolovoz rast od nekoliko posto bilo bi kontraproduktivno te suprotno održivom razvoju turizma u Hrvatskoj - zaključuju iz TZ Splitsko-dalmatinske. 

Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja, kazala je da još nemaju konkretne podatke za srpanj, ali da je Hrvatska u prvih šest mjeseci bilježila porast: pet posto više noćenja i jedan posto više gostiju.

- Obiteljski smještaji dobro su popunjeni, a važno je napomenuti i da ove godine imamo 50.000 više ležajeva dostupnih za iznajmljivanje. Moramo biti svjesni i činjenice da naši iznajmljivači ne prijavljuju sva noćenja tako da je moguće i da imamo više gostiju, ali da nisu prijavljeni u sustavu eVisitor. Ovim putem apeliramo na iznajmljivače da prijavljuju svoje goste! Promoviramo se kao sigurna destinacija, a prijava svih osoba koje borave važna je prvenstveno radi sigurnosti. Primjećujemo da je struktura gostiju u Splitu izmijenjena, iz ovoga možemo izvući neke pouke za budućnost. Trebamo biti pametni i početi se promovirati kao kulturna, umjesto kao party destinacija. Hrvatska ne mora ovisiti o masovnom turizmu, trebamo se orijentirati na boutique turizam i poraditi na kvaliteti koju onda možemo bolje naplatiti. Što se tiče obiteljskog smještaja, sigurno nudimo najbolje na Mediteranu - kazala je Marković. 

image

Barbara Marković

Huos/
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. rujan 2024 13:25