Na prvu bi se reklo ništa nam nije dovoljno dobro, s ničim nismo zadovoljni, kao prvoloptaška reakcija na (brojne) primjedbe stanara i korisnika nove garaže u Dobrilinoj.
Jer, nakon poduljih ‘porođajnih‘ muka, sa skoro godinu dana kašnjenja, nedavno su otvoreni, jedva dočekani, novi parkirni prostori na tri etaže na Splitu 3, uz pješačku Dobrilinu ulicu, paralelno s Matice hrvatske.
Potrajala je izgradnja, no zato su parkirna mjesta gotovo utrostručena: 411 parkirnih mjesta za automobile (dvije etaže su natkrivene), 20 mjesta za osobe s invaliditetom, 30 mjesta za motore, dva mjesta s punionicom za ‘električare‘, višenamjensko sportsko igralište na istočnom rubu objekta,...
Prolaznici su pomalo i zavidni na svojevrsnom luksuziranju, rasvjeta kao da smo negdje u Zapadnoj Europi, a najviša etaža zjapi praktički prazna (još je ljeto, prejako je sunce pa svi izbjegavaju taj nivo), reklo bi se – idealno.
E, pa prema našim sugovornicima, ne baš! Nekoliko su nam iznijeli kritika, a nama se čini da su barem dvije-tri na mjestu. Određene manjkavosti, ako to nije preteška riječ, priznali su nam i odgovorni, uz jedno (prilično dobro, moramo i to priznati) opravdanje.
Gdje s kolicima?
Najveća kritika je ona – mladih mama! Naime, žene s malom, baš malom djecom jednostavno nemaju nikakav izlaz iz garaže prilagođen njihovim potrebama, točnije kolicima. Na svim izlazima su ili stepenice (negdje ih je više, negdje manje) ili se kao prilično opasna opcija nudi provlačenje pored rampi na koje ulaze automobili – tu je problem što su rampe postavljene do samog zida pa majke s malom djecom ili starije osobe s tjednom nabavkom verdure u kolicima moraju nekako preskočiti (ajde, barem je jedna) stepenicu betonskog postamenta za same rampe i tehniku...
Mjesta za osobe s invaliditetom su van garaža, tako da oni trenutno nemaju taj problem, iako nisu dobili mjesta u garažama što isto nije baš bajno.
A sami ulazi za vozila s rampama, kažu nam stanari, postavljeni su jako usko – neki vozači i po nekoliko puta moraju manevrirati kako bi konačno ušli, odnosno izašli iz garaža. Možda je do veličine vozila, možda i do kvalitete vozača, no činjenica je da je prije koji dan radnik ‘oštemao‘ betonski rub zidića pred ulazom (vidi se na fotografijama) kako bi barem malo olakšao taj manevar.
Primjedbe se nadalje nižu u smjeru loše pješačke povezanosti između podrumske, -1 etaže i ostalih nivoa, a poneki stanar smatra kako mu je otežan i pristup na Matice hrvatske, odnosno na autobusne stanice na toj prometnici.
Loša je povezanost etaža i za vozila – ako recimo nema mjesta u podrumskoj niti prizemnoj etaži, vozači moraju ‘izlaziti‘ na glavnu prometnicu (Matice hrvatske) za doći do ulaza na najviši nivo objekta, onaj otvoreni....
Motocikli zakinuti
Vozači motocikala, koji su trebali dobiti besplatan pristup mjestima u garaži te tako osloboditi koridore po nogostupima praktički svugdje oko zgrade u Dobrilinoj, za sada su ostali zakinuti jer ih senzori ne prepoznavaju kao motocikle te se rampe ne dižu automatski.
Što se vidi – na obilježenim mjestima za motorkotače u garaži uglavnom nema nikoga ili se poneki vlasnik automobila okoristio situacijom, dok je većina i dalje na istim mjestima kao i nekad.
Naši sugovornici iz Split Parkinga tvrde kako će se ovaj posljednji problem (softverski) riješiti za 20-ak dana, jer su trenutno svugdje u punom jeku godišnji odmori, nema ljudi koji bi to obavili pa mole za malo strpljenja.
Do tada motori mogu ulaziti normalno, uz uzimanje potvrde s bar-kodom koju na izlasku samo prislone na uređaj – tako su nam barem kazali iz te gradske komunalne tvrtke, no testirali smo u praksi i stvar još uvijek ne funkcionira.
Dobro, lako ćemo za parkiranje motora, za ostale primjedbe uglavnom – nema pomoći! Nije sad to čak ni neka velika kritika, nego jednostavno činjenično stanje. Argument iz Split Parkinga za većinu navedenih primjedbi je prilično konačan.
Projektni zadatak naime glasio je smjestiti što je više moguće parkirnih mjesta u zadane okvire. U takvim okolnostima dodatne etaže nisu dolazile u obzir iz više razloga (zbog prizemnih stanova, zbog poskupljenja te većeg pritiska prometa, ali i nepotrebnog gomilanja parking mjesta dok ih nedostaje na drugim lokacijama...), u projektu nisu predviđene ‘rampe‘ koje povezuju etaže, ali ni dodatne stepenice i izlazi pored postojećih.
Zapravo, sve što bi ‘ugrozilo‘ količinu parkirnih mjesta je odbačeno. Maksimiziranje parkirne površine bio je primarni zadatak pa će sad i primjedbe na usahnula stabla ili manjak zelenih površina morati pričekati bolje dane...