Panel raspravom, predavanjem i dodjelom regionalnih komunikacijskih nagrada u hotelu Ambasador je četvrtak otvorena 22. KOMferencija. Radi se o konferenciji koja okuplja regionalne stručnjake za odnose s javnošću, novinare i sve druge koji se bave komunikacijom, a organizira je Hrvatska udruga za odnose s javnošću.
Kroz tri dana programa KOMferenciju će posjetiti preko 500 ljudi, a sve zahvaljujući vrlo zanimljivim predavanjima, panelima i radionicama na kojima će sudjelovati neki od najpoznatijih stručnjaka u polju komunikacija (i šire).Ovogodišnje izdanje otvorili su prigodnim govorima gradonačelnik Ivica Puljak i župan Blaženko Boban.
Nije ovo prvi put da se KOMferencija održava u Splitu, no to je posljednji put bilo prije gotovo 20 godina. Po onome što su organizatori rekli na otvorenju, dalo se naslutiti da bi se ona u Splitu mogla održavati i ubuduće, a pošto se slične konferencije svake godine održavaju u Zagrebu i Rovinju, veseli da Split možda ponovno ima “svog konja za utrku”.
- Prije dvadesetak godina, kada sam ja ušao u te vode, gotovo nitko se nije bavio odnosima s javnošću u Splitu. Kroz posljednjih 15 godina ipak se formirala mala, ali vrijedna scena. Danas imamo četiri ili pet firmi i gotovo sve su se volonterski uključile u organizaciju KOMferencije. Druga bitna stvar je što nam se ova konferencija nakon gotovo 20 godina vratila u Split što pokazuje da, iako smo mala scena, ipak imamo puno toga za reći - kazao je Jerko Trogrlić, jedan od organizatora konferencije.
Odnos novinara i PR-ovca
Prvi dan konferencije, kojoj je ove godine glavna tema istina u odnosima s javnošću, održao se panel naziva “PiaRičigin - Što novinari zaista misle o PR-ovcima?”. Panelisti su bili Saša Ljubičić iz Slobodne Dalmacije, Mate Prlić s Dalmatinskog portala, Mila Moralić s N1 televizije i Ivan Kaštelan s Nove TV. Pred njima nije bio jednostavan zadatak, pred dvoranom punom PR-ovca trebali su iz svoje perspektive reći što zaista misle o njima.
Radi se o dvije profesije koje ne mogu funkcionirati jedna bez druge, ali u svom radu imaju nešto drugačije ciljeve. Kako su objasnili panelisti, odnos PR-a i novinarstva nije neprijateljski, kao što je to često slučaj u odnosu novinara i političara. No, oni nisu ni prijatelji, zapravo bi se moglo reći da su oni površni poznanici.
Saša Ljubičić istaknuo je da ga kod modernog novinarstva smeta što toliko ovisi o brzini, odnosno potrebi za objavljivanjem velikog broja tekstova. Gubi se tako, smatra on, srž novinarskog posla, a novinari često moraju samo kopirati tekstove, kako s drugih medija, tako i tekstove koje dobiju od PR-a. Prlić za situaciju ipak ne krivi PR-ovce, smatra da je to pitanje odgovornosti urednika.
Osim ovih teških pitanja za obje struke, panelisti su podijelili i nekoliko smiješnih dogodovština koje su proživjeli u svom (su)životu sa stručnjacima za odnose s javnošću.
Nagrađeni najbolji regionalni projekti
Prava poslastica za PR-ovce bilo je i predavanje Matta Cartera, britanskog komunikacijskog stručnjaka. On je tijekom svog izlaganja govorio o tome kako autentično predstaviti neki brend. Kao dobar primjer autentične komunikacije dao je brend odjeće Patagonia, dok je kao loš primjer istaknuo kampanju američkog piva Bud Light s trans aktivisticom Dylan Mulvaney.
Prvi dan konferencije bio je rezerviran i za podjelu regionalne komunikacijske nagrade the! award. Ove godine zabilježen je najveći broj prijava, njih čak 23 u šest kategorija koje se nagrađuju. Prezentacijama su predstavljeni svi projekti finalista, a najsretniji od njih kući su otišli s nagradama.
Iduća dva dana program KOMferencije održat će se u Hrvatskom domu, a cijeli program za petak i subotu možete pogledati na poveznici.