StoryEditorOCM
Splitgdje je zapelo?

Dok Splićani bespomoćno traže parking, 125 mjesta u gradskoj garaži na super lokaciji zjapi prazno. U čemu je problem?

Piše Petra Klarić
24. svibnja 2024. - 08:17

Kat garaže na Brodarici, one koja se nalazi u sklopu kompleksa POS-ovih stanova, već gotovo dva mjeseca zjapi prazan. Kako neslužbeno saznajemo, razlog je to što Grad Split još nije odlučio po kojem principu će se parking naplaćivati.

Ova garaža uglavnom se sastoji od parkirnih mjesta u privatnom vlasništvu, a samo jedan kat, onaj najniži na razini -3, na upravljanje i održavanje Odlukom Grada Splita dan je trgovačkom društvu "Split parking" sredinom rujna 2023. godine. 

image

Kat garaže na upravljanje i održavanje Odlukom Grada Splita dan je trgovačkom društvu "Split parking" sredinom rujna 2023. godine

Joško Šupić/Cropix

Kat garaže od tada je služio kao zamjena korisnicima koji su zbog rekonstrukcije garaže u Smiljanićevoj ostali bez svojih parkirnih mjesta. No, rekonstrukcija garaže u Smiljanićevoj je završena još 1. ožujka ove godine, a parkirna mjesta u "Brodarici" od tada se ne koriste.

Dakle, od 1. ožujka 125 gradskih parkirnih mjesta u garaži "Brodarica" zjapi prazno, dok istovremeno građani i po sat vremena kruže kvartom u potrazi za mjestom na kojem će parkirati svog limenog ljubimca. Kako nam kažu iz "Split parkinga", oni tu ne mogu ništa napraviti, čeka se da odluku o načinu naplate parkinga donese Grad Split.

image
Joško Šupić/Cropix

Uputili smo se do garaže i vlastitim se očima uvjeriti kakvo je stvarno stanje stvari. Na razini -3 zaista su sva mjesta uglavnom prazna, a rampe spuštene. Tamo je parkirano tek nekoliko automobila, koji su u garaži završili tko zna kako. 

‘U svim novim garažama model izvanuličnog parkirališta‘

Kada smo prije nešto više od mjesec dana "Split parkingu" slali upite o modelima naplate i broju parkirnih mjesta u svim garažama na području grada Splita, doznali smo nešto zanimljivo – u svim novopreuzetim ili novoizgrađenim garažama korištenje ide po modelu izvanuličnog parkirališta. 

image

U svim novopreuzetim ili novoizgrađenim garažama koje "Split parking" dobije na upravljanje i održavanje odlukom Grada Splita, korištenje ide po modelu izvanuličnog parkirališta

Joško Šupić/Cropix

– Nadalje, u svim novopreuzetim ili novoizgrađenim garažama koje "Split parking" dobije na upravljanje i održavanje odlukom Grada Splita, korištenje ide po modelu izvanuličnog parkirališta. Time su do sada obuhvaćene javne garaže Tijardovićeva, Krležina, Ostravska, Lokve te će biti i Dobrilina.

image
Joško Šupić/Cropix

To znači da pretplata u ovom slučaju ne znači i rezervirano parkirno mjesto, već mogućnost parkiranja u slučaju slobodnih mjesta, kao što je to kod izvanuličnih i uličnih parkirališta u cijelom gradu. To je pravedniji model koji svim stanarima daje jednako pravo na korištenje usluge, ona košta manje, a popunjenost i iskorištenost postojećih mjesta je najveća – napisali su nam u odgovoru na novinarski upit iz "Split parkinga".

image

Gdje je zapelo?

Joško Šupić/Cropix

Dakle, već bi se trebalo znati po kojem će se modelu naplaćivati parkiranje u ovoj, također novopreuzetoj, garaži. Postavlja se pitanje gdje je zapelo, nema smisla da se građanima koji su voljni platiti uskraćuje mogućnost parkiranja, ako za to ne postoji stvarna potreba.

Oko cijele situacije upit smo Gradu Splitu poslali već ranije, a sada smo ga i ponovili, te ćemo svakako objaviti odgovor kad ga dobijemo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. studeni 2024 22:09