StoryEditorOCM
OtociIZ PRVE RUKE

Bili smo na tehničkom pregledu vozila i tresli se zbog cijene. I da, opet je poskupjelo: ‘Nisu naše ceste za Ferrari...‘

Piše Stjepan Mijat Zaninović
8. siječnja 2025. - 09:32

Jednom je netko rekao da se samo u Hrvatskoj ljudi vesele više kada auto prođe tehnički nego kada oni prođu sistematski. S tom mišlju u glavi uputili smo se na redovni tehnički za auto. Na otoku Hvaru stanica za tehnički pregled vozila nalazi se na ulazu u Vrbanj i obično ima barem nekoliko automobila koji čekaju pregled.

Zato smo mi otišli tamo u 6.30,  a radno vrijeme je sedam ujutro.

Nekoliko minuta prije početka radnog vremena, velika klizna vrata otvorio je gospodin koji je lani prizvao “svetog Anlasera” da oživi Škodu koja se ugasila tijekom pregleda. Unatoč gospodinovim moćima, Škoda tada nije prošla. U međuvremenu je Škoda otišla na vječna smetlišta...

image

Prije jutra, u zoru...

Stjepan Mijat Zaninović

Zamijenio ju je Ford, a to je priča za sebe jer, da je bilo majstora koji je mogao popraviti Škodu tijekom ljeta, još bi nam ona, potpomognuta rupama po cestama, razbijala bubrežne kamence. No, doći do mehaničara i električara u srcu sezone na Hvaru i dobiti auto natrag u razumnom roku gotovo je nemoguće.

Pitali smo gospodina s tehničkog kad imaju najviše posla jer je djelovalo kao da ih čeka mirno jutro.

Hvar je elitni otok, no elitni automobili nisu na svakom koraku

“Nema ti tu pravila, nekad prođe 10 auta kroz dan, nekada 50-60. To se događa najviše ljeti jer tad bude i puno skutera”, rekao nam je djelatnik tehničkog dok je provjeravao svjetla na autu.

Auto se lagano prebacivao s testa na test, a mi smo se nadali izvući neke sočne podatke od gospodina koji tamo radi. Na žalost, ne smijemo vam otkriti ništa konkretno o razini prolaznosti automobila na otoku. Nismo smjeli niti snimati unutar objekta. Poštujući želje gospodina koji svoj posao radi savjesno i sa srcem, maknuli smo mobitel i zaboravili brojeve koje je rekao.

Naravno, nismo mogli stati tu. Pitali smo ima li neki "supercar" na otoku, vozi li netko Ferrarija ili slične automobile. Dobili smo logičan odgovor.

“Ima ti par tih skupih auta, mislim da nema Ferrarija koji se registrira na otoku, ali ima Porsche. Nisu naše ceste za ta (brza i niska) auta. Ima i nešto Tesli”, dovršio je.

Tehnički se bližio kraju i ovaj put smo se tresli samo jednom. Umjesto da se tresemo hoće li auto proći i koliko će to koštati, ove godine smo se tresli samo zbog cijene...

image

Malo je bilo strah, al je kasnije hrabro ušla i obavila pregled

Stjepan Mijat Zaninović

Cijene

I istresli su iz nas 7 eura više nego lani. Gospodin nam je otkrio da je cijena tehničkog pregleda ove godine skočila s 43 na 50,05 eura. Pod to spadaju tri stavke - “Tehnički pregled”, “EKO-test REG-KAT” te “Obrasci i registri tehničkog pregleda grupa 2”.

Uz tih 50,05 eura smo na tehničkom, za Ford Fiestu iz 2015. godine, platili smo još 51,31 euro. Na tom drugom računu kriju se legendarne stavke o kojima se već i vicevi pričaju.

image

Tehnički pregled vozila

CVH

U cijenu od 51,31 ulazi: “Posebna naknada za okoliš”, “Poslovi koji prethode registraciji i produženju važenja PD”, “Ovjera prometne dozvole”, “Naknada za ceste” i “Naplata propisanih obveza - 2 usluge”.

Najopjevanija je “naknada za ceste”, na koju naša darežljiva država čak niti ne uzima PDV. Naknada za održavanje cesta, za Ford Fiestu iz 2015. s 998 cm3, iznosi 23,97 eura.

image

Tehnički pregled

Bruno Konjevic/cropix/Cropix
image

Prije jutra, u zoru...

Stjepan Mijat Zaninović
image

Malo je bilo strah, al je kasnije hrabro ušla i obavila pregled

Stjepan Mijat Zaninović
image

Tehnički pregled vozila

CVH
image

Tehnički pregled

Darko Tomas/Cropix/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. siječanj 2025 09:32