Zarobljeni! Tako se često zbog gužvi sa svih strana, vjerovatno, osjećaju u Solinu, kao i u njegovom okruženju, ponekad više nije ni važno jel‘ riječ o frekventnim satima, kolone vozila su iz svih smjerova.
Nakon dugog iščekivanja, prije nekoliko mjeseci počela je izgradnja nadvožnjaka na Širini koji će premostiti Jadro. Investicija "Hrvatskih cesta" koja bi, prema zadnjim najavama, u ljeto 2026. trebala rasteretiti promet na sadašnjem raskrižju, jednom od najfrekventnijih u Hrvatskoj.
Na drugom kraju grada također se odvijaju radovi i to na projektu poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Split-Solin, faza po faza, čiji je investitor "Vodovod i kanalizacija" (ViK) iz Splita. Gradi se tako infrastruktura na Putu Majdana i u Ulici don Frane Bulića u Svetome Kaju, kopa se u Kaštelanskoj ulici...
Još strpljenja
Stanovnike tih predjela sigurno raduje što će napokon dobiti kvalitetnu vodoopskrbnu i kanalizacijsku mrežu, međutim, suočeni smo sa zatvaranjem prometnica što još dodatno otežava ionako tešku prometnu problematiku na ovom području, te će biti potrebno još dosta strpljenja.
Djelomično olakšanje, "otčepljivanje", donijelo je u svibnju otvaranje novouređene ulice Marka Marulića kod "Coca-Cole", gdje su se također odvijali radovi na poboljšanju vodno-komunalne infrastrukture, dok je lokalna vlast ujedno radila na proširenju spomenute ulice i opremila je potrebnom infrastrukturom. Posebno što je bilo važno osim proširenja jest i izgradnja nogostupa, za koji se nadamo da će se uskoro izgraditi i dalje, do Vidovića mosta, kako bi čitava ta dionica bila sigurna i za pješake koji tu često prolaze.
Kada je riječ o Ulici don Frane Bulića, nekadašnjem dijelu stare Jadranske magistrale, od travnja se odvijaju radovi na projektu poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Split-Solin, faza po faza, a trenutna faza bi, prema najavama iz "Vodovoda i kanalizacije" (ViK) Split, uskoro trebala biti dovršena.
Nakon toga bi se krenulo u drugu fazu od ulaza u arheološki kompleks Salona prema Bilankuši, što nam potvrđuju i iz Županijske uprave za ceste (ŽUC) Split koji su nadležni za ovu prometnicu.
Od Kaštelanske do hotela
- U tijeku je vraćanje prometnice u prvobitno stanje - od spoja s Kaštelanskom ulicom na zapadu do hotela "Salona Palace" na istoku.
Kada se navedeni dio vrati u prvobitno stanje, stvorit će se preduvjeti za nastavak radova prema Bilankuši sa zapadne strane te će se od ŽUC-a i Grada Solina tražiti suglasnost i za te radove, odgovaraju nam iz "ViK"-a.
Spomenuti radovi u Ulici don Frane Bulića i Put Majdana dio su većeg projekta aglomeracije kroz koji se polaže novi vodoopskrbni cjevovod promjera 800 mm, uz djelomičnu izgradnju nove kanalizacije - pridodaju i iz ŽUC-a.
Radovi koji se izvode u Ulici don Frane Bulića bi, kako saznajemo, trebali biti gotovi do 15. lipnja iduće godine.
Put Majdana
Na drugu stranu grada, za dio radova Put Majdana, od Ulice opata Gebizona do ulaza u krug tvrtke "Cemex" (ulica Put Majdana 47), je krajem lipnja ove godine zatražena i dobivena suglasnost Županijske uprave za ceste za izvođenje radova do 20.studenoga, ali je produljena do 20. prosinca.
Što je sve bilo planirano u sklopu radova?
U sklopu radova planirano je i izvođenje arheoloških istražnih radova na lokalitetu "Šuplje crkve" kao i polaganje svih instalacija u sklopu ugovora Aglomeracije Split-Solin na duljini zahvata od oko 650 metara.
Polaganje kolektora
U cijeloj duljini planirano je polaganje kolektora odvodnje otpadnih voda, vodoopskrbnog cjevovoda promjera 800 mm te instalacija za sustav daljinskog nadzora i upravljanja crpnih stanica - s detaljima nas upoznaju iz "ViK"-a.
Ono što će obradovati sugrađane jest i to da je po ugradnji instalacije planirano vraćanje kolnika u prvobitno stanje u punoj širini.
Radovi na Putu Majdana na spomenutoj dionici su još uvijek u tijeku te je preostalo za ugraditi po 100 metara svih navedenih instalacija. Predviđen je završetak do 13. prosinca - kazuju iz "ViK"-a, a na naš upit zbog čega se sve odužilo, ističu kako se zbog nepovoljnih visinskih odnosa i većih profila postojećih i novih cjevovoda, nepredviđeno pokazala potreba izmještanja postojećeg vodoopskrbnog cjevovoda koji prelazi preko ceste u duljini od 15 metara.
Kolnikom uskoro
- Navedeno izmještanje je predviđeno izvesti u razdoblju između 9. i 13. prosinca te se planira vraćanje kolnika u prvobitno stanje do 20. prosinca - navode nadalje, a o tome što se još očekuje u 2025. godini na ovoj prometnici vele:
- Nakon završetka radova na gore opisanoj dionici u ulici Put Majdana će se u razdoblju od siječnja do travnja 2025. godine izvoditi radovi na AB oknima, ali bez zatvaranja prometnice.
Osim za stanare
Po završetku školske godine planira se, u razdoblju od 16. lipnja do 15. rujna 2025., zatvoriti kompletna prometnica (osim za stanare) zbog nastavka radova na novoj dionici - od Ulice opata Gebizona do Ulice kneza Trpimira (raskrižje Bilankuša), poručuju u odgovoru.
Kada je riječ o prometnoj problematici, izuzmemo li aktualne radove na takozvanoj Aglomeraciji, davno je već bilo potrebno uhvatiti se u koštac s ovim problemom, od lokalnih zajednica do nadležnih institucija.
Naime, dosta sadašnjih prometnica je neuvjetno, neprilagođeno intenzivnoj gradnji koje se u zadnje vrijeme odvija i u područjima u kojima su se do sada nalazile samo obiteljske kuće. Neki putevi su bili jedva i tome prilagođeni, a kamoli objektima s brojnim stanovima. Slična je situacija i s gradnjom na Mezanovcu i okolo njega, takozvanom spornom području između Grada Solina i Općine Klis odakle se većinom opet sav promet "slijeva" put Bilankuše.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....