StoryEditorOCM
ObalaButković u obilasku

Počinju radovi na dionici ceste koju Split i okolica godinama sanjaju. Što mislite koliko će se raditi 2,5 kilometra?

Piše Petra Klarić
19. prosinca 2024. - 11:27

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je sa suradnicima u posjetu Splitsko-dalmatinsku županiju kako bi obišao radove na tunelu kroz Kozjak kraj čvora Vučevica, Širini u Solinu i novom putničkom terminalu u splitskoj Gradskoj luci, a obilježio je i uvođenje u posao izvođača radova na dionici Mravince - TTTS projekta brze ceste Mravince – Stobreč – Dugi Rat – Omiš.

Prvo stajalište na njegovom obilasku bila je Vučevica. Tamo je već probijen dio tunela koji bi trebao predstavljati novi ulaz u Split i Kaštela.

image
Nikola Vilić/Cropix

- Ukupna vrijednost svih ovih projekata je 120 milijuna eura. Što se tiče cestovne infrastrukture, Splitsko dalmatinska županija, grad Split i zaleđe u prometnom smislu zaista trebaju ta ulaganja - kazao je na početku Butković

Izrazio je zadovoljstvo dobrom dinamikom radova na tunelu kroz Kozjak, naveo je kako je već preko 200 metara tunela prokopano i da radovi idu svojim tijekom. Novinare je zanimalo kako komentira prosvjede zbog ceste koja se od tunela spušta prema Kaštelima, za koju Kaštelani tvrde da nije strateški projekt države te razmišlja li se o nekoj drugoj trasi.

- Mislim da je projekt drugog ulaza s autoceste u Split i Kaštela nužan. Što se tiče trase, ona je utvrđena u redovnoj i zakonitoj proceduri kroz Prostorni plan i svu potrebnu dokumentaciju.

Danas kad smo započeli radove i osigurali financijska sredstva, da se vraćamo 15 godina unatrag, mislim da nema smisla. Treba sjest za stol, treba razgovarati, ovo je projekt koji će najviše dobra donijeti stanovnicima Kaštela. Vidjet ćete jednog dana kad to bude završeno, i ove gužve koje imamo i pritisak na ulaz u Split će biti puno manje - kazao je ministar.

image
Nikola Vilić/Cropix

Po pitanju uzurpacije privatnog zemljišta u sklopu probijanja tunela koju su i priznale Hrvatske ceste, Butković je komentirao kako se "Hrvatske ceste kao i svi ostali moraju ponašati prema zakonima koji se moraju poštivati".

Brza cesta Trogir - Omiš

Što se tiče radova na Širini, ministar nam je kazao kako arheološke radove koje je provodilo Ministarstvo kulture, zbog čega je projekt kasnio dvije godine, nije bilo moguće izbjeći jer se to moralo odraditi.

- Morali smo to sačekati, struka je morala odraditi svoj posao - istaknuo je i dodao kako se radi sve da se ovaj važan projekt završi za nešto više od godine dana.

Nakon Vučevice, Butkovićeva iduća postaja bila je solinska Širina na kojoj su u tijeku radovi rekonstrukcije raskrižja Širina – DC8 u Solinu, a tamo su ga dočekali i prosvjednici koji se protive izgradnji tunela kroz Kozjak. 

image
Duje Klarić/Cropix

Zatim se uputio i do TTTS-a, gdje je u društvu gradonačelnika Ivice Puljka, župana Blaženka Bobana i stranačkih kolega u posao uveo izvođača radova na 2,5 kilometra dugoj dionici Mravince - TTTS u sklopu projekta "Multimodalna platforma Splitske aglomeracije". 

- Danas smo ovdje kako bismo izvođača uveli u posao na nastavku izgradnje splitske obilaznice, dionice Mravince - TTTS duge dva i pol kilometra, čija je ukupna vrijednost radova 33 milijuna eura. Tri projekta koja smo danas obišli ukupno vrijede nešto više od 120 milijuna eura i to je ono što smo najavljivali, da će prometna infrastruktura u Splitu i okolici biti i je prioritet Vlade, Ministarstva, Hrvatskih cesta i drugih tvrtki. Cilj toga je da se gužve i protočnost prometa riješe na adekvatan način, Split to zaslužuje - kaže i dodaje da su na dionici Mravince - TTTS riješeni imovinsko-pravni odnosi. Rok za izvođenje ovih radova je 24 mjeseca.

image

Blaženko Boban, Ante Šošić, Oleg Butković, Tomislav Šuta, Petar Škorić i Ivica Puljak

Nikola Vilić/Cropix

Osvrnuo se i na most koji se otvorio na omiškoj obilaznici, ali i radove na dionici Omiš - Dugi Rat.

- Natječaj za nastavak izgradnje te ceste je vani, u provom mjesecu bi trebali otvoriti ponude, ako ne bude nikakvih odgoda. Radi se o dionici Omiš - Dugi Rat, čija je ukupna vrijednost oko 80 milijuna eura. Paralelno s tim potpisat ćemo ugovor o bespovratnim sredstvima jer će se ta cesta financirati dijelom i iz EU fondova pa će Hrvatske ceste po dobivanju građevinske dozvole javiti na javni poziv pa ćemo tu osigurati oko 180 milijuna eura bespovratnih sredstava za izgradnju te ceste - kaže.

Preostao je, dodaje Butković, središnji dio od Dugog Rata prema Splitu za kojeg je izdana lokacijska dozvola i ugovoreni su svi glavni projekti

- Idemo prema građevinskim dozvolama i vjerujem da ćemo ih tijekom sljedeće godine dobiti kako bismo onda za taj središnji dio raspisali natječaj i zaključili priču s cijelom tom cestom - kaže.

Gradonačelnik Puljak je ipak dobio poziv

Butković kaže da je svjestan su problemi splitske prometne infrastrukture izazovni, ali naglašava da je spreman rješavati ih u suradnji s gradom i županijom. 

- Razgovarali smo maloprije s gradonačelnikom Ivicom Puljkom, a o tome sam više puta pričao i s kolegom Tomislavom Šutom. Uključuje to i rješavanje imovinsko-pravne odnose, izvlaštenja i različite procedure. 

Razgovarali smo o izmjenama zakona o cestama kako bi lokalnim samoupravama olakšali na neki način rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. To je jako bitno, poglavito na području Splita, što je gradonačelnik više puta naglašavao - kazao je Butković. 

Kratko je komentirao i izgradnju novog terminala u Gradskoj luci, ali i projekt na Stinicama, čime je obuhvatio i lučku infrastrukturu. 

image
Paun Paunović/Cropix

- Nakon ovoga obići ću i putnički terminal, projekt Lučke uprave koji se financira iz Nacionalnog programa oporavka. Lučki dio nam je također vrlo bitan, pripremamo još nekoliko velikih lučkih projekata, primjerice Stinice. Provode se veliki projekti u lukama, to se mora i nastaviti - zaključio je. 

Nešto o splitskoj prometnoj infrastrukturi kazao je i splitski gradonačelnik Ivica Puljak, koji se baš jutros na Facebooku požalio da ministar Butković Gradskoj upravi nije uputio poziv za obilazak radova. Čini se da mu je poziv u međuvremenu ipak stigao.

- Ovi će radovi, kada se u konačnici završe, zaista olakšati prometne gužve koje se događaju na samom ulazu u Split, ali i cijelom ovom području. U razgovoru s ministrom dotakli smo se i nekih drugih tema, a zajednički zaključak bio je da se treba ubrzati priprema ostalih projekata u Splitu, kao što su neke važne splitske prometnice, ali i ulaz i izlaz iz Trajektne luke, što je naš zajednički projekt. 

Dotakli smo se i teme građenja na pomorskom dobru, najavili su da će uredbu o gradnji na pomorskom dobru poslati na javno savjetovanje u siječnju kako bi se uređenje naših kupališta i plaža na vrijeme pokrenulo za iduću sezonu - kazao je gradonačelnik. 

image

Ivica Puljak

Nikola Vilić/Cropix

Nada se da će se kroz sljedećih par godina prometna situacija u Splitu riješiti, a ističe da se sve skupa ipak mora malo ubrzati. Istaknuo je i neke prometnice u samom gradu čija bi se sanacija trebala što prije realizirati, prvenstveno Poljičku i Solinsku ulicu. Što se tiče njegovog Facebook statusa, kazao je da će se uvijek rado odazvati pozivima na ovakve pozive. 

Radi se na lučkoj infrastrukturi

U društvu ministra radove je obilazio i župan Blaženko Boban, koji je izrazio zadovoljstvo trenutačnom dinamikom realizacije projekata, kako onih cestovnih, tako i onih lučkih. Posebno je u tom kontekstu istaknuo Širinu, na kojoj radovi nastavljeni nakon duže pauze zbog arheoloških iskopa. 

image

Blaženko Boban

Nikola Vilić/Cropix

- Ja moram zaista reći da je Vlada RH, što se tiče pomorske infrastrukture, jako puno uložila. Lučka uprava i Splitsko-dalmatinska županija svaku javnu objavu za financiranje sredstvima iz EU promptno dočekala. Kroz koji mjesec ćemo otvoriti luku u Milni, a za par mjeseci očekuje nas i otvaranje najveće luke na Jadranu u Omišu. Pomorske luke na području Splitsko-dalmatinske županije su zaista dovedene ne samo na nacionalnu razinu, već napreduju boljom dinamikom nego u ostalim jadranskim područjima.

Svima nam je zapeti maksimalno da prometne čepove koje imamo oko prstena grada Splita, primarno Širina i Stobreč, da damo svoj doprinos u rješavanju dokumentacije kako bi što prije bilo u funkciji - rekao je i zahvalio Vladi što je Split postao prioritet za rješavanje prometnih problema. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 15:02