StoryEditorOCM
ObalaGUŠENJE U GUŽVAMA

Nema lijeka za prometni kaos pred vratima Splita: ‘Kilometar ceste vozimo po 20 minuta, pa bageri su na sve strane!‘

Piše Mia Sesartić
3. veljače 2024. - 07:54

Grad Solin je, treba to stalno ponavljati, druga kritična cestovna točka u cijeloj Hrvatskoj po dnevnoj frekvenciji vozila.

Osim problema s gužvama na raskrižju Širina, vozači se u jutarnjoj i poslijepodnevnoj špici "guše" i na raskrižju Bilankuša, i to iz svih smjerova, od stare Kliške ceste, te iz smjera Kaštela i Majdana. Iz pravca Majdana kolone znaju biti duge gotovo cijeli kilometar.

Vožnja od te točke, pa do središta Solina, duga samo koji kilometar, ponekad traje i 20 minuta. U frekventnim satima često isto toliko treba da bi se vozači i njihovi suputnici iz smjera Kaštela uključili na staru cestu za Klis.

Sudionici u prometu se pokušavaju snaći na razne načine, preko sporednih uličica, kako bi se što prije domogli svog odredišta, ali svi opet završe na - istim križanjima.

S druge strane, na povratku iz Splita starom Solinskom cestom, Širina se pokušava zaobići preko kružnog toka na križanju Ulice Petra Krešimira IV. i Ulice Marka Marulića. Međutim, i na tom smjeru sve dočeka čep prema mostu preko Jadra, kod nogometnog igrališta "Solina".

Od Širine kako sada stvari stoje, unatoč tome što je izvođač "DiV grupa" uvedena u posao prije više od dvije godine, nema još konkretnih radova što se tiče početka gradnje dvaju nadvožnjaka preko Jadra i postojećeg križanja, ali se ljudi ufaju barem u skori završetak Ulice Marka Marulića, na dionici od "Coca-Cole", do Puta Majdana. Naime, u toj su prometnici radovi na sustavu odvodnje počeli 19. lipnja prošle godine.

U spomenutoj ulici gradi se kanalizacijska mreža i sanira se dio vodovodne mreže u sklopu projekta "Aglomeracija Split-Solin", a riječ je o svojevrsnoj "obilaznici" središta Solina koju su mnogi koristili za skraćivanje putovanja prema istočnom dijelu grada, te dalje prema Majdanu i Klis-Kosi.

image
Jakov Prkić/Cropix

Kako doznajemo iz gradske uprave, na toj se prometnici odvija više radova. Solin širi spomenutu prometnicu i oprema je svom potrebnom infrastrukturom, a u isto vrijeme odvijaju se radovi na odvodnji i vodoopskrbi, čiji je investitor "Vodovod i kanalizacija" iz Splita (ViK).

Lokalna vlast ulaže novac građana u proširenje ceste od "Coca-Cole" do Vidovića mosta, a obnovljena prometnica, za razliku od sadašnje, imat će dva pločnika i biciklističku stazu.

- Cijeli projekt je podijeljen u tri faze, a trenutno se realizira prva koja obuhvaća potez od križanja s Ulicom hrvatskih branitelja (sjeverni dio) do križanja s Kunčevom gredom.

Radovi bi, prema ugovoru, trebali završiti u veljači, ali s obzirom na veliki broj kišnih dana u prošloj godini, koji su prouzročili probleme s nosivim temeljnim tlom, očekujemo zahtjev izvođača za produženjem roka. Na prvoj dionici postoji zamjenski makadamski put, koji naši izvođači, zajedno s izvođačima na "Aglomeraciji", uredno održavaju, a koji služi isključivo za vozila izvođača i stanara obližnjih kuća - tvrde iz Grada Solina, a o drugoj i trećoj fazi projekta kažu:

- Za te dijelove koji idu do križanja s Putom Majdana, projekti su pri kraju izrade, ali još nemamo građevinske dozvole ni riješene imovinsko-pravne poslove.

U Ulici Kunčeva grada radovi su pri kraju, a istovremeno rade i u nastavku Ulice Marka Marulića na polaganju vodovodne i kanalizacijske instalacije. Prema dosadašnjim prognozama, ViK-ovi radovi u Marulićevoj trebali bi biti završeni do kraja veljače. U kontaktu smo s ViK-om, u vezi usklađenja naših i njihovih radova, kako bi regulacija prometa bila što je moguće kvalitetnija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 12:40