StoryEditorOCM
Obalapod sankcijama

Doznali smo gdje je iz Trogira krenula jahta ruskog bogataša: ‘Ovo nije šala! Hrvatska može izgubiti 200 milijuna eura‘

Piše Sandra Barčot
26. siječnja 2024. - 14:12
Split, 250124. Jahta Royal Romance u vlasnistvu ruskih oligarha prilikom plovidbe u splitskom kanalu.Joško Ponoš/Cropix

Isplovljavanje mega-jahte "Royal Romance" iz trogirsko brodogradilišta u četvrtak ujutro diglo je pravu prašinu, budući da je to skupocjeno plovilo od 95 metara pod – sankcijama!

Ona se nalazi na popisu sankcionirane imovine osoba bliskih ruskom režimu, te je na zahtjev ukrajinskih vlasti u sklopu pružanja međunarodne pravne pomoći, plombirana i ostala je usidrena u Trogiru kao "zaplijenjena imovina bivšeg ukrajinskog zastupnika i Putinova saveznika, oligarha Viktora Medvedčuka, u Ukrajini optuženog za veleizdaju".

Sve se to događalo nakon početka ruske invazije na Ukrajinu, gdje su među vrijednom imovinom bile tri mega-jahte, "Royal Romance" u Trogiru, jedna u Skradinu, te treća u Betini koja je "nestala"! Radi se o brodu "Irina VU", tada je bila u vlasništvu ruske oligarske obitelji bliske Vladimiru PutinuAlishera Usmanova i Irine Usmanove, kojem se gubi svaki trag, isplovila je iz betinske marine u nikad razjašnjenim okolnostima.

Pa je tragom takvog scenarija – nestajanja – komentirano i isplovljavanje "Royal Romance" koja je pod sankcijama, a neometano brodi splitskim akvatorijem!

Gdje je i završen njen izlet put pučine, budući smo u posjedu dozvole za njenu plovidbu u trajanju od tri sata, sve u cilju kako bi se ovo skupocjeno plovilo sačuvalo od propadanja.

Stoji tako u dozvoli, odobrenju za dizanje cime i paljenje motora, te usmjeravanja kormila po strogo određenom kursu, a koju potpisuje lučki kapetan splitske Lučke uprave kapetan Željko Kuštera!

Odobrenje za probnu (pokusnu) plovidbu jahte "Royal Romance" potpisano je 18. siječnja ove godine, te je time udovoljeno zahtjevu "Odvjetničkog društva Gajski, Grlić, Prkić i partneri", za probnu vožnju jednom mjesečno za skupocjeno plovilo izgrađeno 2015. godine.

Te je pokusna vožnja i obavljena, u trajanju niti tri sata vožnje od Trogira do Splita i nazad. Uz posadu, a redom su domaći pomorci na brodu, i kapetana jahte Valdija Bubice Šarića, tijekom plovidbe su bili i predstavnici Lučke kapetanije Split, te djelatnici Pomorske policije PU Splitsko-dalmatinske uz odvjetnike.

image

Jahta ‘Royal Romance‘ tijekom plovidbe u splitskom kanalu

Joško Ponoš/Cropix

A što odvjetničko društvo ima s jahtom koja plovi pod zastavom Malezije, a vlasništvo je ukrajinskog oligarha i pod sankcijama u Hrvatskoj, stoji u njihovom priopćenju:

- Potrebno je hrvatskoj javnosti kazati da mi ovdje nismo kako bismo branili interese ruske države. Ovdje smo isključivo zbog zaštite vladavine prava i provedbe međunarodnih propisa, ali i zaštite interesa Republike Hrvatske. To hrvatska javnost treba znati, jer se konstantno komunicira da je jahta "Royal Romance" u vlasništvu ruskog oligarha i prijatelja Vladimira Putina - Viktora Medvedčuka.

Međutim, to nije istina jer je jahtu kupoprodajnim ugovorom transparentno stekao naš klijent "Lanelia Holdings" čiji je krajnji vlasnik gospodin Aleksej Inkin. Radi se o poslovnom čovjeku iz Rusije koji se ne nalazi pod nikakvim sankcijama niti se je pod istima ikada nalazio. Bilo on ili osobe i društva povezana s njime. Važno je znati da postoje nesporni dokazi da je on kupovinu jahte inicirao još 2020., dakle čitavih godinu dana prije rata u Ukrajini. Dakle, ne postoji elementi koji bi išli za tim da je riječ o prikrivanju vlasništva Viktora Medvedčuka i zapetljavanju vlasničkih odnosa - te dodaju:

- Spornim vidimo zapljenu jahte koja uopće ne bi trebala biti predmetom oduzimanja imovine. RH u ovom je slučaja postupala temeljem zamolnice glavnog ukrajinskog tužiteljstva, a ta zamolnica je, najblaže rečeno, pravno problematična budući da ne navodi niti jedan dokaz o tome da je jahta povezana s Viktorom Medvedčukom već je ona napisana na temelju subjektivnog dojma i argumenta "da Ukrajina ima razloga vjerovati da je do promjene vlasništva nad jahtom došlo radi prikrivanja stvarnog vlasništva nad istom".

Hrvatska država i hrvatski sudovi trebaju voditi računa o zakonitosti ovog postupka, donošenja odluka u razumnom roku i osiguranja imovine. Ništa od toga se trenutno ne poštuje već jahta od najmanje 160 milijuna eura svakodnevno gubi na vrijednosti, dok ju od potpunog propadanja spašava naš klijent ulaganjem značajnih novčanih sredstava, pri čemu njeno godišnje održavanje vrijedi i do 20 milijuna eura. Nesumnjivo je da je našem klijentu pričinjena šteta zbog čega će iscrpiti sve pravne lijekove, pred domaćim i međunarodnim tijelima.

image

Jahta ‘Royal Romance‘ dok je bila usidrena u riječkoj luci

Matija Djanješić/Cropix

- Hrvatska može na ime odštete izgubiti 200 milijuna eura. Ovo nije šala već ozbiljna državna stvar. To je novac poreznih obveznika. Samo razmislite što se s tim novcem može napraviti. Država treba slijediti svoje interese i poštivati vladavinu prava. Pomoć Ukrajini? Da i uvijek, ali ne način da se krši međunarodno pravo i Ustav. Potencijalna šteta od 200 milijuna eura ionako premašuje pomoć koju je Hrvatska do sada vojno i logistički uputila Ukrajini - direktni su iz odvjetničkog društva.

Detalje o ovom slučaju zatražili smo i od resornog Ministarstva za more, promet i infrastrukturu. Od kojih smo dobili tek koncizan odgovor:

- Temeljem zahtjeva kojem je udovoljio nadležni Županijski sud, odobrena je probna plovidba jahte, jednom mjesečno u vremenu od najmanje 3 sata, a po potrebi i više koja će se izvesti u trogirskom akvatoriju, a za sve ostale detalje obratite se nadležnom Županijskom sudu.

Uz ovaj odgovor, u posjedu smo "Odobrenja za probnu (pokusnu) plovidbu jahte "Royal Romance" od 18. siječnja 2024., sa svim detaljima koji moraju i trebaju biti obavljeni i prije te tijekom plovidbe.

Uz itekako preciznu zadnju točku "odobrenja" gdje se navodi:

- Obavijest o provođenju međunarodnih mjera ograničavanja raspolaganja imovinom koja je Valdi Bubici Šariću, zapovjedniku jahte prethodno uručena, i s kojom je upoznat, ostaju i dalje na snazi!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 20:26