-Na iduće Europsko nogometno prvenstvo, za iduće četiri godine, putovat ćemo za Veliku Britaniju i Irsku sa Pokrovnika – najavio je saborski zastupnik Hrvoje Zekanović prigodom potpisivanja ‘društvenog dogovora‘ o osnivanju Zračne luke Srce Dalmacije, na kojem su osnivače – državu s 55 posto udjela – predstavljali Tomislav Mihotić, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, a manjinske udjeličare s 45 posto – župan Šibensko – kninski i pet gradonačelnika s područja Šibensko – kninske županije. No, glavnu riječ vodio je ipak Zekanović, iako je već u startu kazao da ova ideja o Pokrovniku nije (samo) njegova – to je stara ideja, o kojoj se u Šibeniku govori desetljećima – a prvi korak na njezinu oživotvorenju poduzeli su zajedno s njim saborski zastupnici Branka Juričev Martinčev, Franko Vidović i Josip Begonja. - ‘Ovo nije jednostavan projekt, trajati će jako drugo, ovo je drugi ili treći korak od onog da se to uopće počelo spominjati, bilo je na dvije sjednice Vlade, a sada smo stigli i do formiranja tvrtke. Sada nam slijedi najteži dio – izrada projektne dokumentacije. Uvijek je pitanje koliko će to trajati? Ne znamo, ali evo, ako govorimo o nekim rokovima, do idućeg EP – u nogometu‘ – kazao je Zekanović. Koji je već dok je to govorio znao da je odradio najbitnije – novinari su dobili naslov!
Ključ razvoja zaleđa
Državni tajnik Mihotić je kazao da je današnji dan prvi korak, koji otvara mogućnost da se rade feasibility studije, studije uzjecaja na okoliš, projektna dokumentacija, temeljem koje će se ovaj aerodrom realizirati. Josip Begonja je usporedio ovaj čin s prvim korakom na ‘putu oko svijeta‘, jer je u pitanju ogroman posao. Željko Burić, šibenski gradonačelnik podsjetio je kako je Pokrovnik postojao prije Zadra i Splita, a njegov razvoj treba koncipirati na održivim osnovama. Grad Šibenik će biti onoliko jak koliko je jako njegovo zaleđe, pa Šibenik treba razvijati svoje zaleđe, osobito infrastrukturno, da bude cjelogodišnja veza u turističkom razvoju. Šibenik je planski odredio i ogromnu zonu adrenalinskog sporta koji bi se nalazio u zaleđu Šibenika i on je koncipiran sa bazom na jednu takvu zračnu luku koja bi imala i sportski karakter. Šibenik će stati iza toga koliko god bude trebalo, završio je Burić.
Ante Cukrov Desto bio je najoptimističniji – kako god je vjerovao u dosadašnje Vlade Andreja Plenkovića, tako vjeruje i u ovu, i pridružuje se gospodinu Zekanoviću u nadi da ćemo u četiri godine imati završenu zračnu luku. Optimističan je bio i gradonačelnik Knina Mario Ćaćić, koji je istakao kako se zračna luka Pokrovnik idealno uklapa i u kninske planove razvoja. - Završili smo u Kninu jedan razvojni ciklus i uložili puno novaca, mahom europskih novaca, u razvoj turističke infrastrukture, bilježimo i rast turističkog prometa, i ovakav jedan sadržaj bit će novi generator turističkog rasta.
Nećemo više zaostajati
Župan Marko Jelić kazao je kako je zračna luka Split dosegnula svoj maksimum s tri i pol milijuna putnika, Zadar je blizu tog maksimuma, a mi ovdje smo centar čarter turizma. Ti ljudi su visoke platežne moći i žele ovdje jedan komfor na koji su navikli, i ako želimo razvijati turizam koji će biti elitni, koji će raditi najmanji pritisak na naš okoliš, onda moramo imati ovakve sadržaje u našoj županiji. Pokrovnik će, dok se izgradi, rasteretiti i Split i Zadar, a nadamo se da će svojim tijekom ići i projekt nove bolnice te cestovne povezanosti ove županije, koja na taj način, s ovim velikim projektima, više nikad neće zaostajati za drugima.