Skupština rogozničke Turističke zajednice prihvatila je rebalans proračuna za ovu godine. Globalna COVID-19 pandemija značajno je utjecala na turističke prihode, pa tako i na rogozničkom području.
Premda su se turističke brojke po dolascima i noćenjima gotovo približile godinama bez pandemije, financijski učinak bio je znatno slabiji. Ukupni planirani prihodi ovim rebalansom smanjeni su za čak 1.228.146,62 kuna. Do značajnog smanjenja došlo je i zbog mjera zbog Vlade RH zbog pomoći gospodarstvu, pa tako i turističkom.
Neka davanja su ukinuta ili smanjena kao primjerice paušal turističke pristojbe i turističke članarine što su inače glavni izvora prihodi TZ. Manjak prihoda značajno je smanjio i rashode i to u iznosu od 1.189.428,83 kuna. U ovoj godini od velikih priredbi i manifestacije se odustalo, kako zbog pandemije tako i zbog manjka novaca.
Inače čitava financijska konstrukcija zatvorena je bez potpora iz proračuna općine, država i Hrvatske turističke zajednice, a preneseni prihod iz prethodnih godina iznosi 190 tisuća kuna.Inače rogozničko područje u ovoj godini zabilježilo je dobre rezultate, bilo je 26,38 posto više noćenja i 43,31 posto više dolazaka nego u 2020.godinu. U odnosu na rekordnu 2019. godinu dolasci su bili na 84,35 posto, a noćenja na 83,95 posto.
- Gotovo je nemoguće predvidjeti što nas sve čeka u bližoj i daljnjoj budućnosti. Sezona 2022. očito će biti neizvjesna, stoga uz umjereni optimizam i nadu da će pandemija završiti ili barem značajno oslabiti do sljedećeg ljeta, planiramo ostvarenje broja dolazaka i noćenja kao u rekordnoj 2019. godinu. Pri izradi Programa rada i financijskog plana za 2022. godinu uzimamo u obzir niz faktora koji idu u prilog daljnjem napretku razvoja turizma na području Općine Rogoznica - rekao na Skupštini direktor Turističkog ureda Ivan Ramljak.
Skupština TZ je jednoglasno prihvatila ambiciozan plan i program za iduću godinu u kojoj bi ukupni prihodi trebali iznositi 3,3 milijuna kuna. Prihod od turističke pristojbe planiran je u iznosu od 2,3 milijuna kuna neto, a od turističke članarine 430.000 kuna, dok je iz preraspodjele sredstava od nautičkog turizma planiran prihod od 415.000 kuna.
I upravo je to već godinama najspornija brojka. Naime, u destinaciju u kojoj nautičari ostave milijune kune od boravišne pristojbe, Hrvatska turistička zajednica taj prihod Rogoznici vraća na kapaljku. Svake godine jedna kapljica više.
- Strateški ciljevi 2022. godini su ostvariti veći turistički prometa nego ove godine, cilj je 640 000 noćenja. Dovršiti Strategiju razvoja održivog turizma za općinu Rogoznica u dogovoru s lokalnom upravom i ostalim subjektima uključenim u turistički promet općine. Poticati će se, unapređivati i promicati prirodne i kulturne vrijednosti Rogoznice, te raditi na stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje. Važna nam je i edukacija lokalnog stanovništva kako bi se razvila svijesti o važnosti očuvanja prirodnih i društvenih vrijednosti naše zajednice - naglasio je direktor Ramljak.
Na Skupštini su istaknute dvije manifestacije kojima će TZ u narednoj godini posvetiti posebnu pozornost. To je manifestacija "Buđenje zmaja“ i 300 obljetnica štovanja nebeske zaštitnice Gospe od Kapelice.
Buđenje zmaja je projekt temeljen na jedinstveno hidrogeomorfološkom prirodnom fenomenu slanom jezeru Zmajevo oko, te pričama i legendama vezanim uz to neobično jezerce. U prvoj fazi bitno je realizirati prepoznatljivu maifestaciju ne svjetskoj turističkoj karti, dok druga faza predviđa usku suradnju s Općinom Rogoznica kako bi se na terenu izgradila kompletna turistička infrastruktura. Projekt će aplicirati na sve natječaje otvorene za takve značajne kulturne manifestacije koje zahtijevaju veći financijski budžet.
Drugi važan kulturno-vjerski projekt je Zaštita i brendiranje hodočašća Gospi od Kapelice. Iduće godine se navršava 300. obljetnica zavjetnog hodočašća rogozničkoj zaštitnici koje osim duge povijesti ima i posebnu komponentu – zavjetno plivanje kao vrlo rijedak oblik hodočašćenja.
Kako bi se ova tradicija održala te ujedno osvijestila nacionalna javnost, Turistička zajednica želi zaštititi hodočašće kao preventivno kulturno dobro pri Ministarstvu kulture i medija. Zbog brendiranja planira se izrada vizualnog identiteta 300. obljetnice, izrada promotivnog materijala i monografija, a sve kako bi rogoznička specifična i jedinstvena vjerska manifestacija poprimila oblik i svojevrsnog vjerskog turizma.