"Taste Šibenik – Knin County" naziv je projekta koji je s ciljem promoviranja i boljeg pozicioniranja ovdašnjih vinara na vinskoj karti Hrvatske, pa i šire, pokrenula Šibensko-kninska županija.
Prvi potez – digitalna promocija vina na društvenim mrežama, kao iskorak k ciljanoj skupini konzumenata te promoviranju domaće eno-destinacije – već je napravljen. Snimljena su dva promidžbena videouratka, jedan posvećen autohtonom babiću, a drugi debitu i oba su na društvenim mrežama u dva mjeseca pregledana nekoliko stotina tisuća puta i pobrala simpatije brojnih poštovatelja vina. I na jučerašnjem predstavljanju projekta na šibenskoj tvrđavi Barone njihova je projekcija izazvala pljesak 20-ak vinara s područja županije koji su poduprli projekt i predstavili svoja vina.
Zadovoljstvo što je stvorena platforma na kojoj će domaći vinari dobivati, ali i dijeliti informacije vezane uz eno i gastro scenu, nije krio ni župan Goran Pauk. Okupljene vinare te predstavnike Javne ustanove Tvrđava kulture Šibenik (kao domaćina događaja), resornih županijskih ureda, Obrtničke i Gospodarske komore, Poljoprivredne i Razvojne agencije te Turističke zajednice, upoznao je s postignućima i ciljevima Županije kada je riječ o vinogradarstvu, te podsjetio da je iza nas jedna od kvalitetnijih vinogradarskih godina.
Sortne posebnosti
– Županija godinama pomaže vinogradarstvo i vinarstvo raznim subvencijama, aktivnostima i događanjima, a davnih smo godina svoje opredjeljenje za razvoj poljoprivrede iskazivali donacijama sadnica vinove loze. Sastavni dio takvih aktivnosti je revitalizacija Bucavca, subvencije iz županijskog proračuna za vinogradare, vinare i, općenito, za poljoprivredu. Pokrovitelji smo raznoraznih manifestacija, uz ostalo i susreta vinara. Kao rezultat svega toga, no ponajprije truda naših vinogradara i vinara, jest činjenica da u županiji imamo izvanredna vina. Potvrda da je to tako, brojne su nagrade i priznanja na specijaliziranim događanjima i sajmovima diljem zemlje, vjerujem i izvan nje – kazao je Pauk.
– U europskim okvirima smo premaleni, ali nam preostaje jedan drugi put – put kvalitete i stvaranja pravog brenda. Upravo tome teži projekt "Taste Šibenik – Knin County". Zamisao nam je stvoriti jednu prepoznatljivu vinsku destinaciju i iskoristiti naše geografske i sortne posebnosti. Kako su društvene mreže jedan od nezaobilaznih "alata" da se to postigne, zakoračili smo putem atraktivnog vizualnog sadržaja na našim stranicama na FB-u i Instagramu i zadovoljni smo odazivom – kazao je župan.
O projektu i planovima za iduću godinu govorila je i Višnja Marasović, županijska pročelnica za poljoprivredu, zahvalivši vinarima na odazivu. Upravo oni su, rekla je, sudjelovali u izradi videomaterijala u svom izvornom ambijentu i autentičnom izdanju.
– Nazivom projekta nastojali smo obuhvatiti cijelu regiju jer nam je cilj okupiti sve autohtone proizvođače u županiji. Krenuli smo s vinom jer su naši vinari spremni, došli su do točke "polijetanja" na vinsku scenu. Započeta komunikacija nastavit će se i dalje tijekom cijele godine. Naše stranice društvenih mreža obasipat ćemo kvalitetnim materijalom, a početkom iduće godine organizirat ćemo i susret vinara i vinogradara s naglaskom na njihovoj edukaciji. Istina je da naši vinari vrlo dobro znaju svoj posao u vinogradu i podrumu, školovani su i stalno su u trendu, no dodatna edukacija nikada nije naodmet, posebno kada je riječ o promociji i dizajnu.
Akcijske cijene
Unutar projekta naći će se prostora i za osvrt vinara i vinogradara na odredbe novog Zakona o vinu, koji je u izradi, ali i za edukaciju ugostitelja.
– Kad vino iziđe iz podruma, glavna karika u lancu distribucije su naši ugostitelji koji bi u doticaju sa svojim gostima svakako trebali poznavati potencijale naših vina, njihove karakteristike i posebnosti, jela uz koja se idealno sljubljuju. Zato priželjkujem suradnju na projektu obiju komora, i Obrtničke i Gospodarske. Projekt je podržala i Poljoprivredna savjetodavna služba napravivši kataloge sorti. Željeli bismo ga proširiti i na katalog vina naših proizvođača da to bude sveobuhvatna promotivna brošura.
Marasović se zauzela i za organizaciju Šibenskog vinskog dana po uzoru na projekt Martinja, kojim su do kraja studenoga obuhvaćeni ugostitelji u staroj gradskoj jezgri Šibenika.
– Svojim gostima nude akcijske cijene domaćih vina, a popuste je članovima Društva prijatelja šibenskih tvrđava – ljubiteljima vina omogućila i Tvrđava kulture Šibenik. Tim putem i mi namjeravamo krenuti i, umjesto manifestacije s ponudom vina na štandovima, želja nam je nuditi vina na mini lokacijama – rekla je pročelnica.
Vinarima je zaželjela mnogo uspjeha u profiliranju županije kao vinske regije zajedničkim snagama na svim značajnijim specijaliziranim događanjima unutar i izvan hrvatskih granica.