StoryEditorOCM
Županijacesta zvana čežnja

‘Oće li bit‘ šta? Na realizaciju ovog projekta stanovnici naše županije čekaju puna tri desetljeća

Piše Toni Veljača
25. veljače 2024. - 15:59

Cesta zvana čežnja. U samo tri riječi mogli bismo opisati projekt na čiju realizaciju stanovnici Šibensko-kninske županije čekaju gotovo isto toliko desetljeća. U tih 30 godina izmjenjivala se vlast, u foteljama su sjedili razni političari, međutim, obećanja - obećanja o brzoj cesti Šibenik - Drniš - Knin ostala su do danas.

- Oće li bit šta? - pitali bi iz godine u godinu Šibenčani, Drnišani, Kninjani, nadajući se kako će političari uslišiti njihove molbe. K vragu, pa i sami se voze tom dionicom, valjda je i njima u interesu da se itekako prometna dionica obnovi, pomislili bi.

- Naravno da će bit, samo šta nije - odgovarali bi oni iz udobne fotelje, čekajući vjerojatno da to netko drugi napravi, pokrene, angažira se.

Hoćemo li ikada ugledati cestu koja se najavljuje još od 1995. godine?

- Potrebna nam je nova cesta, mislim da je treba graditi postepeno, u navratima i da je u nekom dugoročnom planu, od recimo desetak godina, dovedemo u onu funkciju koju želimo imati. Obnovljenom dionicom oživjet će gospodarstvo, ali i promet prema sjeveru Županije - kazao nam je župan Marko Jelić u prisustvu predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića i potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

image
Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

Sva trojica su protekli tjedan prisustvovala svečanom potpisivanju ugovora za projekt čvora Mandalina, pa je eto, bila prilika da ih se još jednom podsjeti na cestu koja bi trebala biti "žila kucavica" cijele županije.

- Nastojim biti objektivan jer sam na toj cesti barem dva puta dnevno, a nekada i četiri. Rekonstrukcija ceste je potrebna, zbog vozača hitnih službi, linijskog prijevoza i ostalih koji su više puta dnevno na njoj. Ono što je sigurno je da cesta nije bila prioritet. Možda smo i mi sami tome krivi jer se nismo dovoljno glasno izborili kod Hrvatskih cesta i nadležnog ministarstva. Mislim da se obnova ove dionice treba pronaći u svim planovima i biti što skorije napravljena, ali idemo prvo riješiti obilaznicu Drniša jer ćemo time napraviti veliki iskorak u onome što nas sada muči - kazao je Jelić.

Što se tiče spomenute obilaznice Drniša, jedne od dionica brze ceste Šibenik - Drniš - Knin, prema najavama iz Hrvatskih cesta planirano je skoro raspisivanje natječaja čija je vrijednost radova procijenjena na nešto više od 40 milijuna eura. Radovi bi trebali biti gotovi u roku od 24 mjeseca.

image

Radovi na rekonstrukciji stare u novu brzu cestu Sibenik - Drnis -Knin na predjelu Pakovog sela

Ante Baranic/Cropix

Isto nam je i potvrdio sam predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, dodajući kako se zbog problema s uknjižbom nerazvrstanih cesta i pripremom dokumentacije cijeli projekt odužio.

- Mislim da će uskoro projekt biti predan na građevinsku dozvolu, a istovremeno ćemo s obzirom na to da imamo troškovnike i da pripremamo dokumentaciju, raspisati natječaj za izgradnju obilaznice. Čim dobijemo građevinsku dozvolu krećemo u realizaciju, bez nje ne možemo graditi. Ponavljam, svi upravni postupci kroz koje smo zbog ovog projekta morali proći, jednostavno su odužili cijelu stvar - zaključio je Škorić.

22. studeni 2024 07:30