Nažalost, proteklog petka navečer u 18.30 sati, novoizgrađena vodička obilaznica ponovno je uzela danak u krvi. U svom mercedesu poginuo je 37-godišnji Marin Jurković iz Zagreba, dok je njegova 42-godišna supruga Martina s teškim ozljedama hospitalizirana u šibenskoj bolnici.
Supružnici Jurković ljetovali su kod svoje bake Marice u Vodicama, rodnom mjestu Marinove majke Željke, a u Vodice su se vraćali iz Zadra gdje su bili u jednodnevnom posjetu prijateljima. Iza pokojnog Marina ostali su 13-godišnja i dvogodišnja kći.
Prema obavljenom policijskom očevidu, ovu tešku prometnu nesreću, skrivio je 24-godišnji vozač mercedesa zadarskih registracijskih oznaka u alkoholiziranom stanju. U priopćenju PU šibensko-kninske, navodi se da se 24-godišnjak kretao svojim automobilom državnom cestom D644 (stara magistrala) iz smjera Vodica, te je dolaskom ispred raskrižja s državnom cestom D-8 (spoj s obilaznicom) zbog neprilagođene brzine izgubio nadzor nad vozilom, prešao na suprotnu stranu kolnika gdje je došlo do sudara s nailazećim (iz pravca Kapele) automobilom mercedes zagrebačkih registracija kojim je upravljao 37-godišnji Marin Jurković. Vozač zadarskog mercedesa koji je skrivio nesreću prošao je s lakšim ozljedama, dok su u njegovu automobilu teško ozljeđene 18-godišnja i 22-godišnja djevojka.
Još jedna tragedija na vodičkoj obilaznici dogodila se 50 dana nakon stravične prometne nesreće u kojoj su poginuli 33-godišnji vozač automobila Nissan Almere Mišel Katinić i njegov osmogodišnji sin. Ova nesreća dogodila se na ravnom dijelu vodičke obilaznice između Vrbice i Stanina, a policijskim očevidom je utvrđeno da je vozač Nissana iz neutvrđenih razloga prešao na suprotnu stranu kolnika i udario u kombi vozilo.
Istragu o okolnostima ove nesreće preuzelo je tada Općinsko državno odvjetništvo, a ona, nakon pedeset dana, još nije završena. Inače, ova nesreća dogodila se 16. lipnja, a na ovoj novoj prometnici kojoj je izdana privremena uporabna dozvola, od 17. svibnja kada je svečano otvorena pa do 16. lipnja već se bilo dogodilo šest prometnih nesreća s desetak teže i lakše ozlijeđenih osoba.
Dva dana nakon pogibije oca i sina u nissanu u Šibeniku je održan i hitan sastanak čelnika Hrvatskih cesta, inspekcije Ministarstva prometa, policije i lokalnih čelnika. Kako je tada kazao Josip Škorić, direktor HC-a, na sastanku je zaključeno da je uzrok svih prometnih na vodičkoj obilaznici ljudski faktor, odnosno neprilagođena brzina. Vodička obilaznica, ustvrdio je Škorić, izrađena je prema svim prometnim pravilima i uvjetima. Na tom sastanku odlučeno je da se uvede nekoliko mjera kojima će dodatno utjecati na smanjenje brzina. Sukladno tome, postavljene su stacionirane kamere za kontrolu brzine, pojačane su policijske ophodnje, montirana je dinamička signalizacija, a izvršena je i modifikacija semaforiziranih raskrižja s produljenjem intervala zelenoga svjetla iz sporednog pravca i dodatkom prijelaznog treperavog zelenog svjetla.
U ovoj zadnjoj teškoj prometnoj nesreći ponovno je prema policijskom očevidu uzrok bio ljudski faktor, odnosno neprilagođena brzina pijanog 24-godišnjeg vozača mercedesa zadarskih registracija.
Jedan od naših najvrsnijih prometnih stručnjaka dr. Željko Marušić, koji je od stavljanja u promet vodičke zaobilaznice, ukazivao na njezine brojne nedostatke, još jednom je to ponovio. On i dalje smatra da je vodička obilaznica jedno od najgorih prometnih rješenja u novijoj hrvatskoj povijesti. Zbog neusklađenosti s prometnim okruženjem, prometnom kulturnom i stanjem prometnog nadzora, kaže dr. Marušić, vodička obilaznica pogibeljno je opasna.
- Opravdanja kako je za sve kriv ljudski faktor, a ne cesta, iako je u svakoj nesreći krivnja i na vozačima, površno je, nestručno i krajnje neodgovorno. Prometno rješenje koje bi odgovaralo u zaleđu Helsinkija, opasno je primijeniti u zaleđu Vodica. U ovoj zadnjoj nesreći, veliki stupanj oštećenja vozila ukazuje da je pijani vozač novog mercedesa benza C-klase brzinom od oko 100 kilometara uradio u klasu veći, ali dvije generacije stariji mercedes benz E-klase. Premda se nesretni vozač zagrebačkog mercedesa nalazio, po današnjim standardima, u vrlo sigurnom vozilu u kojem nije lako poginuti, tragičnosti ishoda kumovala je činjenica da okruženje križanja vodičke obilaznice i lokalnog odvojka nema zaštitne ograde prema opasnim jarcima oko ceste. U nekontroliranom spinu nakon sraza s jurećim zadarskim mercedesom, zagrebački je izletio s ceste, zabio u kameni jarak i nasadio se na njega. Posljedica je to sekundarne manjkavosti prometnice, bez osnovnih značajki pasivne sigurnosti. Ovdje je riječ o temeljnom propustu, u aktivnoj sigurnosti prometnice koja je trebala osigurati da do nesreće ne dođe - kazao je dr. Željko Marušić.
On ističe kako je izvedba prometnice s klasičnim raskrižjima, semaforiziranim i nesemaforiziranim, umjesto s kružnim tokovima glavni "krimen" vodičke obilaznice, a to ukazuje na nestručnost i neodgovornost u projektiranju obilaznice.
- Kružni tokovi, umjesto raskrižja, potpuno uklanjaju rizike tragičnog ishoda kakav se dogodio proteklog petka navečer. Uz to, smiruju promet u međudionicama, jer vozači znaju da se na njima trebaju gotovo zaustaviti. Istodobno, izvedbom i signalizacijom pružaju dovoljno mogućnosti za osiguranje potrebne propusne moći. A za kružne tokove na obilaznici postojali su svi preduvjeti, od velikih financijskh sredstava EU-a do činjenice da se sve radilo od nule. Kružnim tokovima prometno bi rješenje bilo sigurno samo po sebi, a znatno bi se uštedjelo na troškovima nadzora prometa, a nemjerljivo na izravnim i neizravnim posljedicama teških i tragičnih nesreća. Stoga, vodičku obilaznicu treba zatvoriti 1. listopada te hitno započeti rekonstrukciju na temeljima kružnih raskrižja. Ako se to ne napravi, i dalje ćemo plaćati danak u krvi - zaključio je dr. Željko Marušić.