Prema posljednjim podacima Hrvatske turističke zajednice, u zemlji je trenutačno oko milijun 50 tisuća turista, od kojih 914 tisuća stranih. Najviše je gostiju iz Njemačke, zatim Hrvatske, Slovenije, Italije i Austrije. U HTZ-u kažu da su pokazatelji slični onima zabilježenim isti dan prošle godine, piše HRT
Iako se podaci stalno dopunjavaju i mijenjaju iz dana u dan, gledano kumulativno, od početka godine do jučer, gotovo sve su jadranske županije u plusu - i u dolascima i u noćenjima. Najveći rast ima Dubrovačko-neretvanska županija, koja bilježi čak oko 19 posto više dolazaka i oko 8 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje lani. Minus je jedino u Šibensko-kninskoj županiji, gdje je ostvareno 1,3 posto više dolazaka, ali su noćenja u padu 3,4 posto.
"Porast cijena mora pratiti i porast kvalitete"
Direktorica Turističke zajednice Vodica Anita Franin Pečarica rekla je u središnjem HTV-ovom Dnevniku da u Vodicama u prvih sedam mjeseci nisu ostvarili pad noćenja.
Rekla je kako je iz njihovih podataka vidljivo da su sva tržišta u okruženju i glavna emitivna tržišta u porastu, osim Poljske i Češke, gdje se osjetio pad dolazaka i noćenja.
Na pitanje je li na to utjecalo povećanje cijena odgovorila je niječno.
- Ne bih rekla da je utjecalo povećanje cijena. U Vodicama nismo zamijetili da je netko išao iznad nekih velikih brojki. Tu su cijene podignute negdje na 10 do 12 posto, što je pratilo, naravno, i porast osnovnih ulaznih troškova, a isto tako i porast kvalitete, rekla je Franin Pečarica, dodajući da porast cijena mora pratiti i porast kvalitete.
Navela je da su u prvih sedam mjeseci završili na oko 13 posto povećanja u dolascima i 5 posto u noćenjima u komercijalnom smještaju, dok im je nautika porasla čak 22 posto u odnosu na prošlu godinu.
- Što se tiče komercijalnog smještaja, najveći pomak napravili su naši hoteli. Oni su čak na 17 posto porasta u dolascima i 15 posto porasta u noćenjima, što je jako dobro, rekla je Franin Pečarica.
Dodala je da se lagani pad od 2 posto dogodio u broju noćenja privatnom smještaju, ali da su dolasci na istom nivou kao prošle godine, pa da se može reći kako su gosti možda skratili svoj boravak.
Stari Šibenik mami
Gosti mu uglas hvale kulturno-povijesnu baštinu. "Stari" Šibenik nazivaju i riznicom. Pečat mu je dao i slavni Juraj Dalmatinac. I još grad ne živi isključivo za turizam - prožet je njime.
- Vrlo lijep srednjovjekovni grad, slikovit je. Nije prenapučen kao ostala turistička središta, komentira jedan gost iz Španjolske.
U povijesnoj jezgri tisuću je kreveta. Prema šibenskoj statistici do danas, noćenja je jednako kao i lani, no dolazaka je 10 posto više.
- Srpanj, kolovoz i pola rujna smo puni, okvirno oko toga je kapacitet 50-ak posto. Svatko tko dođe više-manje produži boravak, kaže Tonći Pešić, djelatnik edukativno-turističke agencije
Krije se u srcu Šibenika i unikatna zelena oaza: srednjovjekovni samostanski mediteranski vrt. Zelenilo odmara oči! - istakne ovdje godišnje 60 tisuća gostiju.
Današnji putnik želi upoznati kulturu - i osjetiti bilo grada.
- Mislim da je Šibenik još zadržao tu jednu svoju dalmatinsku autohtonost i taj jedan način života koji još nije zgažen, tako da se izrazim, ovim masovnim turizmom. Imamo tu još gostiona, tradicionalnih marendi. To moramo zadržati, ističe Dino Karađole, direktor TZ-a grada Šibenika.
To čini razliku!
U žili kucavici staroga grada otkrivaju se posebnosti gradnje jednog od dva šibenska UNESCO-ova bisera.
Sažela se na jednom mjestu sva bogata povijest biskupije. Istraživati je žele mnogi.
- Od kolijevke do umirovljenika. Imamo dosta posjetitelja iz Španjolske, iz Francuske, domaći posjetitelji su nekako u konstanti, njima je uvijek drago doći, kaže Ana Vlahov, djelatnica Interpretacijskog centra katedrale sv. Jakova "Civitas sacra".
"Kameni grad" osvaja na prvu.
- Grad je uistinu muzej, odnosno pun povijesti, kaže jedan gost iz Švicarske.
Živost staroj gradskoj jezgri vraćaju gosti. Pod prozorima ljeti im je šušur - zimi tišina. Draži ima i jedno i drugo.
- Prostor u kojem radimo ima sve predispozicije da postane i apartman. Međutim, ne! Stara jezgra je nama inspirativna. Želimo tu biti svaki dan, proći kroz kalelargu do ureda, kaže Ivana Lozić, suvlasnica arhitektonskog ureda.
A Šibenik želi razvijati turizam 365 dana. Potencijal ima. Želi i turizam s mjerom: i za stanovanje i za goste, javlja HRT
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....