Ovih dana završena je nešto više od dva kilometra duga prometnica od Koprna do Ljubostinja u općini Unešić čime su se stvorile pretpostavke za mogući nastavak radova odnosno spajanjem preko Kraljice sa Šibenikom. Time bi se ispunila dugogodišnja želja tamošnjeg življa o bržoj povezanosti tog dijela unešićke općine sa Krešimirovim gradom.
Ideja o gradnji cestovnog prvaca u kojeg je ŽUC-e Šibensko-kninske županije uložila 4,6 milijuna kuna, rodila se još prije osam godina kada se počelo ozbiljno razmišljati o početku njene gradnje jer stara i oronula prometnica građena osamdesetih godina prošlog stoljeća široka niti tri metra, nije udovoljavala potrebama stanovništva tog dijela Dalmatinske zagore.
- Prije nego se pohvalimo sa novom prometnicom, potrebno je kazati što smo do sada imali. Jedno veliko ništa, bar u prometnom smislu - tim nas je riječima dočekao ispred mjesne crkve sv. Lovre u Koprnu Vjeko Višić.
- Trebali ste prije proći ovom cestom da vidite kuda smo vozili. Usko, skučeno, srušeno…, rupa na rupi. Svako dvadesetak metara odron kamenja sa suhozida kojim je umjesto bankina bila omeđena naša nazovimo cesta. Za svakog većeg nevremena bujična poplava slijevala se duž prometnice podlokavajući i onako dotrajali asfalt. Ovo šta sada imamo uveliko će pomoći revitalizaciji našeg kraja. Njenom izgradnjom deblokirali smo selo. Još sam da HŽ-e naprave novi podvožnjak , eto nam i autobus u mjestu - optimističan je barba Vjeko.
Stari podvožnjak visine nešto više od dva metra i isto toliko širokog kolničkog traka preostali je dio čija se rekonstrukcija očekuje početkom iduće godine. Trenutno stanje ne udovoljava potrebama autoprevozničkog i građevinskog sektora tako da je cijelo selo svih ovih godina po tom pitanju bilo osjećeno od ostatka svijeta ili se moglo kružiti uokolo što dodatno poskupljuje troškove prijevoza.
- Dovesti u selo bager ili kamion, nemoguća je misija jedino ako ćeš kružit uokolo dvadesetak kilometara što bi u normalnim uvjetima i normalom cesto i širim i većim podvažnjakom mogao za pet minuta. Stoga se nadamo da će HŽ-e koji su na sebe preuzele obavezu sanacije spornog dijela , uskoro riješiti ovaj problem. Najgore je bilo učenicima po koje autobus nije mogao dolaziti u selo. Nego pješke do najbližeg autobusnog stajališta - uglas će Valentin Pranić i Ante Božić. Jedan savjetnik za EU fondove, drugi pak predsjednik Općinskog vijeća.
Obojica tvrde kako HŽ-e imaju građevinsku dozvolu, a već je navodno izabran i izvođač radova. Pošto se radi o najbržem putu od Unešića do nacionalnog parka Krka, uvjereni su u isplativost cijelog projekta.
Što se tiče dugo očekivanog autobusa, u Koprnu je sve spremno. U sklopu obnove i proširenja stare ceste, ispred mjesne crkve napravljeno je prvo autobusno stajalište sa svim popratnim sadržajima. Nažalost ljudi je sve manje, pa tako i djece, ali u Koprnu i Ljubostinju ne gube nadu.
Podršku im daje i čelni čovjek Unešića. Načelnik Živko Bulat dugogodišnji je zagovaratelj ideje rekonstrukcije dijela lokalne ceste Koprno-Ljubostine koja se nalazi pod jurisdikcijom ŽUC-e i njenim logičnim nastavkom preko Mirlović Zagore-Kraljice do Šibenika.
- Uz onu od Planjana do Vinova ova je vrlo važna žila kucavica koja nam otvara mogućnost razvoja turizma. Tim putevima od državne ceste Trogir-Unešić i skretanjem ovom novom cestom preko Ljubostinja i njenim logičnim nastavkom preko Mirlović Zagore do Šibenika stvorio bi se svojevrsni kružni tok kojim bi brzo i lako strani gosti mogli naći svoje „utočište“ i u ovom dijelu Zagore. Što je uz cestu Planjane-Vinovo na sjeveroistočnom dijelu općine značajan prometni iskorak i od krucijalnog značaja za našu općinu i njene stanovnike koji svoju budućnost vide u turističkom sektoru-optimističan je načelnik Bulat.
Da njegove želje itekako imaju uporišta i u županijskim tijelima vlasti, u telefonskom razgovoru potvrdio nam je Ante Parat, ravnatelj ŽUC-e Šibensko-kninske županije.
- Još prije četiri godine za cestu od Koprna do Ljubostinja u dužini 2250 metara ishodovana je lokacijska, a prošle godine i građevinska dozvola. Radove smo počeli tijekom lipnja i u roku tri mjeseca ista je puštena u promete. Tako je stara i dotrajala dva i pol metra široka cesta, dobila jednu posve novu dimenziju.
Cesta je građena u punom profilu odnosno dvotračna prometnica sa bankinama i uređenim autobusnim stajalištem sa svim ostalim popratnim sadržajima. Na redu su HŽ-e koje bi trebale sanirati uski podvožnjak ispod željezničke pruge visine svega dva metra. Upravo zbog te svoje skućenosti imali smo velikih problema u odvijanju prometovanja kamiona i građevinskih struje zbog ćega smo svi skupa imali dodatne troškove jer se do gradilišta trebalo kružiti i preko dvadeset kilometara.
Pogotovo je bio otežan autobusni promet, odvoz smeća, a da ne govorimo tijekom zimskih mjeseci i čišćenja ralicama sniježnih zapuha. Izgradnjom novog nadvožnjaka cesta će dobiti na značenju tim više što treba uzeti u razmatranje njen nastavak preko Ljubostinja u dijelu u kojem je to moguće išlo bi se starom cestom, a tamo gdje se neće moći gradilo bi se nova cesta iznad sela i dalje prema Šibeniku. U svakom slučaju to će nam biti jedan od prioriteta - najavio je mogućnost nastavak gradnje ravnatelj ŽUC-e Ante Parat.
Spasili staru školu od propadanja
Da je sve spremno za prihvat očekivanih stranih gostiju brinu se i u Udruzi Kampanel 1861 iz Koprna koja okuplja i potiče pozitivnu energiju u Dalmatinskoj Zagori kroz tradicijske, sportske, kulturne razvojne i turističke potencijale. Njihov potencijal prepoznale su i unešićke lokalne vlasti pa su im ustupili prostorije stare škole u selu i tako spasili od daljnjeg propadanja.
Njen predsjednik Ivica Mrčela upravo u obnovi javnog prostora (bivše škole) vidi mogućnost održavanja raznih susreta svih prijatelja Zagore kroz izložbe, nastupe raznih KUD-ova i klapa i sve u cilju buđenja tog uspavanog prostora te stvaranje određenih preduvjeta za život u smislu vraćanja mladih obitelji, te razvoja seoskog turizma. S tim ciljem stara škola je već dijelom obnovljena kao i sportsko igralište ispred nje. Prije nekoliko dana primila je i prve goste, hodočasnike iz Francuske, a uskoro i mnoge druge, jer istini za volju cesta otvara nove mogućnosti počevši sa onim turističkim.