Vodička Gradska knjižnica nastavila je s provođenjem projekta "Brnistra: rano otkrivanje jezičnih i govornih smetnji" započet godinu dana ranije, iako knjižnice nisu integrirane u sustav predškolskog obrazovanja, kao što je to slučaj s osnovnim, srednjim i visokoškolskim obrazovanjem.
– Iskustva u Hrvatskoj su da se za djecu predškolske dobi povremeno organiziraju radionice u knjižnici, a mi smo se odlučili na provođebnje cjelogodišnjeg programa pod nazivom "Brnistra" iz razloga što je anketa koju smo godinu dana ranije proveli s 300 djece predškolske dobi, onih koji jesu i onih koji nisu obuhvaćeni predškolskim odgojem, došli do rezultata koji govori da 10 posto djece u dobi od dvanaestog mjeseca života pa do predškole, imaju teškoće u jezičnom govornom razvoju. Zbog taga smo prošle godine odlučili krenuti u pružanje pomoći pri ranom otkrivanju i ujedno preveniranju takvih teškoća i kroz ulogu knjižnice. Ona je u tom slučaju dio vanjskih čimbenika koji imaju ulogu u savladanju predčitačkih i čitaščkih vještina – kaže ravnateljica vodičke Gradske knjižnice Sanja Radin Mačukat. Projekt "Brnistra" Knjižnica provodi u suradnji s vodičkim Dječjim vrtićem "Tamaris" i kad su krenuli u njegovu realizaciju, održan je sastanak s roditeljima koji su informirani o rezultatima istraživanja i ciljevima provođenja projekta.
Niz radionica
Knjižnica se prijavila na natječaj UNICEF-ove Udruge "MI", organizirala niz predavanja za roditelje, te radionice za djecu za svladavanje grafomotorike. Sve skupa je dobro prihvaćeno i od roditelja i djece, a rezultati radionica vidljivi su i u izložbenom prostoru knjižnice gdje su djela malih "učenika".– Knjižnica ne uzima ulogu logopedskih terapeuta niti nam je to nakana. Mi zapravo pokušavamo biti suport na radionicama, a pravilno izgovaranje je zaista preduvjet za ovladavanje svih predčitačkih i čitačkih vještina. Moram istaknuti da smo sve radionica u prvoj godini projekta, a tako i nastavljamo, odrađivali u suradnji sa stručnjacima iz Hrvatskoh logopedskog društva Podružnica Šibenik te s pedagogom Dječjeg vrtića "Tamaris". Vrijedno je reći da knjižnica gubi tradicionalnu ulogu u smislu posudbe i vraćanja knjiga, te da svaka pa tako i naša knjižnica ima ulogu opismenjivanja. Stoga je vrlo bitno da se i knjižničari stručno osoposobljavaju, posebno oni na dječjim odjelima, kako bi mogli prepoznati komu je pomoć potrebna. Knjižnica neće davati dijagnozu, ali će u svakom trenutku svima kojima je to potrebno osigurati pristup informaciji i pružiti pomoć pri rješavanju problema – kaže na kraju Radin Mačukat. S desetak djece rađene su posebne radionice na temelju stručnog mišljenja logopeda, a svakog utorka u Gradsku knjižnicu dolaze dvije vrtičke skupine s kojima se rade obrade tematskih slikovnica s preporučenim vježbama logopeda. I to daje rezultata.