StoryEditorOCM
Šibeniku veljači korigirani iznosi

Šibenski Vodovod se očitovao zbog sve češćih prigovora građana: Svaki potrošač ima pravo reklamirati svaki račun

Piše Šibenski.hr
7. veljače 2023. - 13:43

Zbog sve češćih upita potrošača šibenski Vodovod i odvonja očitovao se javnosti. Očitovanje šibenske komunalne tvrtke prenosimo u cjelosti:

Kao što je poznato trgovačko društvo Vodovod i odvodnja d.o.o., Šibenik, zahvaljujući Mjerama Vlade RH, od 1. siječnja 2023. godine izvršilo je smanjenje cijene vodnih usluga na način da je varijabilni dio cijene vodnih usluga vraćen na iznos prije poskupljenja dok je fiksni dio cijene vodnih usluga ostao nepromijenjen. Takav obračun cijene vodne usluge se odnosi i na domaćinstva u privatnim objektima i u stambenim zgradama. Radi razumijevanja posebno se napominje da se obračun cijene vodnih usluga obavlja od 1. siječnja 2023.g. tako da će naši građani odnosno potrošači dobiti prve račune (prema novom cjeniku) tijekom veljače 2023.g. za potrošenu vodu tijekom siječnja 2023.g.

Prvenstveno ističemo da je vodovodni priključak kao mjerno mjesto korisnika usluge posljednja točka javne vodovodne mreže, od koje prestaju prava i obveze Društva kao isporučitelja usluge a na istu se nastavlja privatna instalacija vlasnika priključenih objekata.

Nadalje, prilikom obavljanja radova na raznim rekonstrukcijama, sanacijama i proširenjima javnog vodovodnog sustava odnosno sustava javne odvodnje, uključujući i radove na Aglomeraciji, postupalo se sukladno zakonskim i podzakonskim aktima pa su pojedini vodomjeri (tamo gdje tehničke karakteristike sustava to uvjetuju) izmješteni s prvotne pozicije (nekretnine u vlasništvu fizičkih osoba) na javnu površinu.

image

ilustracija

Niksa Stipanicev/Cropix

Korisnici takvih vodomjera dobivaju račune za isporučenu vodu koji su obračunati na temelju stanja potrošnje na vodomjeru. U slučajevima kada ti vodomjeri iz bilo kojih razloga nisu dostupni za redovno očitanje, trgovačko društvo Vodovod i odvodnja Šibenik kao i prema svim ostalim potrošačima postupa sukladno važećim propisima odnosno ovisno o konkretno nastaloj okolnosti. U konkretnom slučaju kada parkirani automobil sprječava čitanje vodomjera Društvo putem svojih tijela na razne načine pokušava otkloniti takvu prepreku u svrhu očitanja brojila na način da se kontaktiraju nadležne komunalne službe, obilazi mjerno mjesto u drugom vremenu, pokuša stupiti u kontakt s vlasnikom vozila putem samog potrošača i njegovih susjeda i slično ali u nijednom slučaju se ne zahtjeva od građana da sami očitaju brojila, što ne znači da oni to ne mogu ako to žele.

Ukoliko se u kratkom vremenu ne uspije otkloniti takva okolnost potrošaču se ispostavi račun obračunat na temelju procjene potrošnje od prijašnjih godina u istom periodu te o takvoj činjenici potrošač obavezno bude upoznat. U narednom periodu kada se uspije očitati stvarno potrošena voda takvom potrošaču ispostavlja se račun sa stvarnim stanjem pri tom uzimajući u obzir zaračunatu procijenjenu potrošnju. Ukoliko je iznos računa stvarno potrošene vode manji od procijenjene potrošnje tada se potrošaču nudi(pod pretpostavkom da je uplaćen iznos po procjeni) mogućnost da zatraži povrat ili da se preplaćeni iznos prenese za ubuduće potrošenu vodu. Isto tako, u slučajevima kada je procjena manja od stvarno potrošene vode zahtijevamo od potrošača plaćanje tog iznosa koji može biti jednokratno ili na rate.

Dakle zaključno, svaki potrošač plaća stvarno potrošenu vodu prikazanu na vodomjeru.

Isto tako, posebno naglašavamo da svaki potrošač ima pravo reklamirati svaki račun, zatražiti pojašnjenja, obrazloženja i slično, u svezi ispostavljenih računa nakon čega će sukladno zakonu dobiti odgovarajuće odgovore.

image

 Damir Martinović, direktor Vodovoda i odvodnje

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Trgovačko društvo Vodovod i odvodnja je osnovano u svrhu pružanja javnih usluga javne vodoopskrbe i javne odvodnje na korist svih potrošača na uslužnom području. Nositelji smo najvećih investicija u komunalnom sektoru na ovom području (pa i šire) te nam kao takvima zasigurno nije cilj ni na koji način oštetiti građane već upravo suprotno, radimo na tome da svaki potrošač bude zadovoljan. Svakodnevno radimo na unaprjeđenju naših usluga u svim segmentima, kako od tehničkih karakteristika tako i u odnosu s potrošačima.

Za kraj posebno napominjemo kako smo za sve potrošače dostupni u redovno radno vrijeme te da se u svakom trenutku mogu obratiti nadležnim službama vezano za svoju problematiku iz domene ovog Društva- zaključuju u šibenskom Vodovodu i odvodnji.

29. studeni 2024 13:15