StoryEditorOCM
ŠibenikŠIBENSKI MISTERIJ

‘Prave nas majmunima! Nigdje ne curi, imamo svoje vodomjere, a ‘Vodovod‘ nam naplatio 1545 kubika ‘rasipne vode’?!‘

Piše Davorka Blažević
3. ožujka 2023. - 19:23

Otkako je nakon prošlog ljeta Šibenčane računima za vodu šokirao gradski "Vodovod i odvodnja", bura oko ove komunalne tvrtke se ne stišava.

O tome smo u više navrata pisali, saslušali sve aktere ove zamršene priče u kojoj najdeblji kraj izvlače, kao po pravilu, potrošači (građani), sve vjerujući da će medijski pritisak pomoći rješavanju problema. Ali, to se nije dogodilo, barem kad je u pitanju stambena zgrada na gradskom predjelu Meterize (Trg svetog Jerolima 10), u kojoj svaki od 22 stana ima vlastiti vodomjer.

Utoliko je situacija paradoksalnija, jer barem u takvim okolnostima računi bi morali biti čisti, jasni, transparentni. Stanari se, međutim, i dalje žale, a njihov ovlašteni predstavnik zgrade, Miro Petković, ogorčeno tvrdi: – I nakon svega, svih javnih upozorenja, ponovo mi je na najnovijem računu za vodu obračunato čak 10 kubika više od realne potrošnje koju pokazuje moj vodomjer!

image

Računi s drastičnim razlikama

Nikša Stipaničev/Hanza Media

Pokušali nas odvratiti

Zgrada na Meterizama, zahvaljujući apsolutnoj suglasnosti svih stanara, ugradila je u travnju 2019. interne vodomjere za svaki stan, i to ih je stajalo oko 35 tisuća kuna, iako je, kako tvrdi Petković, bilo pokušaja da ih se odvrati od tog nauma, a morali su imati suglasnost baš svih stanara da bi to mogli provesti, dok je, recimo, u Zagrebu, dovoljno i 50 posto suglasnih stanara.

Po preporuci tadašnjeg direktora "Vodovoda" Frane Malenice, angažirali su dansku tvrtku koja ima sjedište u Zagrebu, "Brunatu" d.o.o. i sve je bilo instalirano za manje od deset dana. Prve račune, očitane po stanju na svakom brojilu, dobili su u svibnju. Ali, ubrzo počinju problemi sa spornim rasipnim vodama koje obračunava "Vodovod".

– Od 2019. kada smo ugradili vodomjere za svaki stan, "Vodovod" nam je zaračunao i naplatio 1545 kubika tzv. rasipne vode preko koje nas kontinuirano pljačka – tvrdi Petković, žestoko optužujući gradsku komunalnu tvrtku. No, Petković sve dokumentira mjesečnim izvješćima koja dobiva od "Brunate", a iz kojih je vidljivo da sporne rasipne vode nevjerojatno osciliraju – od 20, 24, 28, 67 do nevjerojatnih 193 kubika, a zabilježeno je i minus 10,29 kubika rasipa?!

– Otišao sam i ovaj tjedan u "Vodovod" i tamo su me uputili u Pravnu službu, gdje mi je predloženo baždarenje sata. Pitao sam ih zašto bismo to radili ako nam je "Brunata" provjerila sve uređaje i potvrdila da je u zgradi sva instalacija ispravna, otkud onda rasipne vode, čudio sam se.

A jedan od njih mi na to kaže: Ne razumijem što je to rasipna voda? E, pa ne razumijemo ni mi, iako je jasno da "Vodovod" pod tim podrazumijeva curenje vode zbog neke tehničke greške u sustavu. Kod nas to ne može biti, jer su sve cijevi suhe, osim toga nalaze se na stropu pa se i golim okom može vidjeti da je sve s njima u redu – veli Petković, napominjući da su mu u pravnoj službi savjetovali da se obrati direktoru Damiru Martinoviću.

image

Zgrada na Meterizama koju muče ogromne razlike u računima

Nikša Stipaničev/Hanza Media

Prevelika odstupanja

– Ali, kako da idem s njim razgovarati, a on je za nas rekao da to možda mi manipuliramo vodom? Kako ćemo onda razgovarati? Zadnji račun koji sam dobio – naglašava – odstupa, u mom slučaju, od realne potrošnje po "Brunati" za čak 10 kubika! Kod drugih stanara je 3 ili 4, možda 5 kubika. To je naprosto neprihvatljivo i ne mogu se pomiriti s tim da od građana prave majmune – ​revoltirano tvrdi​ Petković.

Već ranije je najavio da će od "Vodovoda" zatražiti jednogodišnju apstinenciju od plaćanja vode, za cijelu zgradu, jer su je, kako misli, preplatili. Također će kompletnu dokumentaciju proslijediti na adresu premijera Plenkovića, predsjednika Republike Milanovića i predsjednika Vrhovnog suda Dobronića. Odustati neće, poručuje.

Odlučili smo se obratiti i direktoru "Brunate" d.o.o. Julijanu Šaliću čija je tvrtka ugradila vodomjere u zgradu na Meterizama, o svom trošku, na zamolbu stanara, provela nadzor nad opremom i testiranje te utvrdila da je apsolutno sve ispravno. Šalić ističe: "Nije ‘Brunata‘ ta koja mora naći razlog rasipa vode. ‘Brunata‘ mora kontrolirati svoju opremu i za nju garantirati. A zašto postoji rasip vode, to ‘Brunata‘ ne zna.

– Ali, stanari su angažirali i drugu tvrtku da obavi kontrolu ispravnosti uređaja, kako ne bi bilo da je "Brunata" pristrana, i ta je tvrtka, također, utvrdila da nigdje nema nikakvih znakova da bi se voda negdje rasipala (curila).

Sve su pregledali...

– Nema, nema. I naši kolege iz "Brunate" su prošli sve stanove. I gdje ljudi žive i gdje trenutno ne žive, sve su pregledali, testirali sve vodomjere i sve je bilo tip-top. Na kraju krajeva ta naša oprema nije ugrađena prije sto godina, nego prije četiri godine, tako da nekih odstupanja teško da bi moglo i biti, ali smo svejedno išli još jednom provjeriti sve da eventualno ne bi bio rizik od možda krive instalacije, možda da neko mjesto nije spojeno, ili da jedan kotlić nije spojen, pa nam voda teče, ali te cifre su toliko velike na mjesečnoj razini da jedan kotlić to ne može napraviti.

S druge strane, oscilacije rasipa su vrlo velike i stoga vrlo intrigantne, a pojavljuju se uvijek u nekom periodu godine. Ali ponavljam, "Brunata" ne može više zadirati u situaciju zgrade u glavni vodomjer od "Vodovoda", u zajedničku instalaciju, "Brunata" s tim nema veze. "Brunata" ima interne uređaje koje je provjerila.

image
Nikša Stipaničev/Hanza Media

– I s tim uređajima je sve u redu?

– Apsolutno je sve u redu, i Petković je dobio sve izvještaje, osim toga on je bio prisutan kad su bili naši ljudi radi testiranja, i što se tiče "Brunatinih" vodomjera sve je u redu. Kontaktirali smo "Vodovod" i ponudili ako što treba njima ili stambenoj zgradi, mi stojimo na raspolaganju. Ali, obje strane su se zahvalile.

Rekli su što se tiče "Brunate", sve je odrađeno, naš posao je tamo napravljen prema pravilima struke, uređaji su ispravni, sve je u redu, sve je potkrijepljeno dokumentacijom. A na vaš upit zašto oni imaju rasip, nakon svih tih peripetija oko te zgrade, to je pitanje koje se postavlja od prvog dana.

– Da, ali problem se stalno vrti u začaranom krugu. Svi su očekivali da će se nakon tolike medijske pažnje situacija razbistriti. Nije lako građanima koji svakog mjeseca dobivaju previsoke račune za vodu kao da imaju hektare vrtova pred kućom, a vodu koriste samo za osnovne potrebe svog kućanstva.

‘Brunata‘ na raspolaganju

– Slažem se s vama, i vi i ja plaćamo račune za svoje režije i svi znamo što to znači, pogotovo sad kad idu sva moguća poskupljenja. Sve je to meni jasno i zato kažem –​ "Brunata" stoji na raspolaganju i ja kao direktor, i "Vodovodu" i predstavniku stanara, što god treba, nije problem, zovite i mi ćemo se potruditi i pomoći koliko god možemo. Ali, s naše strane smo, evo, učinili stvarno sve i mi više nemamo manevarskog prostora da još nešto napravimo. Što je problem na ovoj stambenoj zgradi u Šibeniku, evo, i mene to intrigira već nekoliko mjeseci…

– Postavlja se pitanje što su ti ljudi dobili time što su investirali vlastiti novac u svoje vodomjere kako nitko ne bi plaćao ono što je netko drugi potrošio, ako i dalje imaju nerealno visoke račune za vodu? A svaki stan ima svoj vodomjer…?!

– To je ono što muči i mene i moju firmu zato što interna brojila imaju svoju svrhu i stvarno su korisna. U ovom slučaju se pokazalo da interna brojila apsolutno ništa ne znače, i to nama nije u interesu, jer znate, onda se postavlja pitanje smisla…, postavlja se pitanje jesu li interni vodomjeri uopće potrebni.

Međutim, bitno je isto tako naglasiti da nikad nismo imali ovakav slučaj! Postoje zgrade s rasipima, s manjim ili većim, ali se vrlo brzo detektira što je uzrok i kako je došlo do toga, i to se rješava. Ovo je nešto gdje se nikako ne može doći do zaključka što je problem.

– Jeste li vi kontaktirali "Vodovod"?

– Da, mi smo kontaktirali "Vodovod" odmah u startu, kad je to krenulo. Trebalo nam je vremena da nekako dođemo do nekih ljudi koji su uopće spremni na razgovor oko toga. I oni isto imaju puno zgrada i svakakvih situacija, pa vjerojatno to nisu doživljavali kao nešto krucijalno, bitno, a mi smo možda bili malo i naporni, pa smo htjeli to bar prokomentirati s njima da vidimo što je, jer znamo da je s naše strane sve O.K.

Oni su bili vrlo jasni, rekli su – mi imamo glavno brojilo i kad predstavnik stanara bude tražio baždarenje, pregled, zamjenu, mi ćemo se odazvati i to odraditi, a što se nas tiče – rekli su – sve je čisto. Tako da ne znam. Nisam dobio ništa službeno od njih, to je bilo više onako, kroz razgovor u kojem su mi rekli da su napravili neke zahvate, i koliko sam shvatio, oni su spremni odraditi svoj dio posla tako da sve bude transparentno i da sve funkcionira.

Ali ja ne mogu inzistirati da oni meni nešto kažu, oni ne ispostavljaju račune meni, mi smo samo treća strana, firma koja radi to što radi. No, komunikacija je bila korektna i oni su rekli da će svoj dio odraditi u dogovoru s predstavnikom suvlasnika stanova.

image

Izvješće ‘Brunate’ - sve je ispravno

Nigdje kao Meterize

– Imate li još zgrada u Šibeniku s internim vodomjerima?

– Imamo cijeli taj potez Šibenik, Pirovac, Vodice, Murter, 40-ak zgrada, a u samom Šibeniku 15-20 zgrada.

– I ni u jednoj zgradi nemate takve probleme?

– Ne, ovakve probleme nemamo, općenito, na razini Hrvatske. I kad se pojavi neki rasip to se vrlo brzo detektira od kuda i zašto dolazi, je li nešto curi, jesmo li možda mi u izvedbi napravili neki propust pa sad tu imamo 10 kubika mjesečno rasipa zato što nešto nije spojeno, ali to je stvarno rijetko.

A ovo sa zgradom na Meterizama br. 10, to je nešto što intrigira cijelu moju tvrtku, ljude iz obračuna i očitanja, one koji to rade svakodnevno. Radimo to na tisuću zgrada i sad imamo jednu na tisuću u kojoj nitko živ ne može dokučiti zašto se to događa. Predstavnik stanara je dosta ažuran, on zove i nas, sve žive, i mi pokušavamo doći do nekog rješenja.

Naši dečki iz firme su došli o našem trošku i sve pregledali, velim, samo da pokažemo da nam je stalo da se problem otkrije i riješi, međutim, samo smo došli do zaključka da je s naše strane sve u redu ugrađeno, da je oprema ispravna. U slučajevima gdje imate nekakav rasip od 15 do 20 kubika mjesečno to je više-manje svaki mjesec isto, znači negdje curi voda. Ali, na Meterizama su ogromne amplitude…

– U ovoj zgradi ima gotovo od 200 kubika rasipa do minus 0,01 kubika. U kolovozu 2022. je bilo 193 kubika…

– Moguće. Nije svaki mjesec 193…

– Ne, naravno! Nekad je 26, pa 28, kako-kad. Ali ima i minus 10.

Po pravilima struke

– Moji ljudi koji rade očitanja kažu da tako nešto nisu nikad vidjeli na taj način. Imate zgrade gdje je i 100 kubika rasipa, ali onda ta zgrada ima svaki mjesec iznad sto. U ovom slučaju oscilacije su baš velike, i to intrigira baš sve, i nas, i "Vodovod", i predstavnike stanara i medije, i još uvijek se nije doznalo zašto je tako i što je uzrok. Da se zna koji je uzrok rasipa, onda bi se možda mogla vidjeti jasnija slika zašto se to događa.

Cijela zgrada je ugradila interne vodomjere, znači nema stana bez vodomjera, a to znači da ne može biti da u nekom stanu koji nije pokriven internim vodomjerom curi. Sve je provjereno, sve je spojeno, sve je po pravilima struke. "Brunata" je došla do krajnje crte koliko može urgirati i odraditi i sad je na ostalim stranama da povuku poteze što i kako činiti da se problem riješi.

"Brunata" tu više ne može ništa napraviti, mi smo sve svoje korake ispucali i sad čekamo ako će nas netko pozvati radi neke zajedničke akcije, mi ćemo se odazvati.

I slažem se s vama kad pitate čemu onda interni vodomjeri ako ljudi imaju i dalje probleme i račune od 400-500 kuna, postavlja se pitanje što se događa u zgradi. Zato smo mi i forsirali da se neke stvari pokrenu, međutim, i dalje nismo došli ni do kakvog zaključka, i pritom mislim na sve – i "Vodovod", i stanare i "Brunatu", i vas medije, nitko nema odgovora.

– Baš kao da se radi o atomskoj fizici…

Petković sve dokumentira mjesečnim izvješćima koja dobiva od ‘Brunate‘, a iz kojih je vidljivo da sporne rasipne vode nevjerojatno osciliraju – od 20, 24, 28, 67 do nevjerojatnih 193 kubika, a zabilježeno je i minus 10,29 kubika rasipa?!

Ovakve probleme nemamo, općenito, na razini Hrvatske. I kad se pojavi neki rasip to se vrlo brzo detektira od kuda i zašto dolazi, je li nešto curi, jesmo li možda mi u izvedbi napravili neki propust pa sad tu imamo 10 kubika mjesečno rasipa zato što nešto nije spojeno, ali to je stvarno rijetko, kaže direktor "Brunate" Julijan Šalić

23. travanj 2024 09:58