Goran Bulat, direktor Gradskog parkinga pismeno je odgovorio na upite koje smo mu poslali vezano uz primjedbe građana oko novog javnog gradskog prijevoza.
Podsjetimo, od nekih smo čitatelja doznali kako osobe starije od 65 godina bez ostvarenih mirovina i bilo kakvih primanja nemaju pravo na ostvarenje niti socijalne mjesečne pretplatne karte u iznosu od jednog eura. U prosincu 2021., međutim, dok je koncesionar još uvijek bio ATP, bila im je odobrena potpuno besplatna godišnja karta. Zamolili smo direktora da nam, zbog ažurnosti objave teksta odgovori u telefonskom razgovoru, no zatražio je da mu pošaljemo mail s upitom na koji nije odgovorio do roka za objavu teksta.
Nakon izlaska članka redakciji se javio drugi čitatelj koji je ukazao na još nekoliko problema koje smatra propustom u uslugama javnog gradskog prijevoza, a to su nepraktične pojedinačne karte koje se mogu kupiti isključivo na Tržnici ili Autobusnom kolodvoru, zatim smjena vozača koja se ne obavlja u vožnji na nekoj od stanica već u garaži čime se stvara nepotrebni trošak kao i neispravnost odnosno nefunkcionalnost info totema koji nisu usklađeni s realnim vremenom odlaska i polaska autobusa. Naposljetku, primjećuje i za korisnike zanemarenu, a "pompozno najavljenu" mobilnu aplikaciju koja je građanima trebala olakšati kupnju karata.
Cjelovit i konkretan odgovor na naša pitanja od Gorana Bulata nismo dobili u mailu. Naročito kada je riječ o spomenutoj kategoriji sugrađana starijih od 65, a bez mirovina. U pogledu ostaloga, Bulat odgovara da je usluga javnog gradskog prijevoza još u "probnom režimu" pri čemu se nadziru različiti dijelovi sustava. Sve se još uhodava i stoga su, kaže, problemi i propusti normalni i očekivani. Poziva građane da svojim sugestijama i angažmanom sudjeluju u procesu uhodavanja ovog kompleksnog sustava.
Potvrdio je neispravnost info totema koji su, kaže direktor, još uvijek u procesu završne integracije na kojoj rade s Googleovim stručnjacima.
- Sustav info totema još uvijek prikazuje predviđena vremena dolaska autobusa na stajališta, umjesto realnih. Točno je, događa se da autobusi ne stignu u vremenu prikazanom na displayu. Dapače, zbog kupnje karata u vozilu trenutno se najčešće događa da autobusi dolaze kasnije nego je predviđeno. Konačno rješenje je povezivanje sustava javnog prijevoza na "Google Transit service" preko kojih će bilo koji uređaj (uključujući i toteme) moći prikazati pozicije autobusa u realnom vremenu, kalkulirajući i predviđenu gužvu na trasi – navodi Bulat.
U međuvremenu nas je zainteresirao i natječaj koji je ‘‘Gradski parking‘‘ raspisao za izbor izvršitelja usluge javnog linijskog prijevoza putnika na području prigradskih linija grada Šibenika u vrijednosti od gotovo 13 milijuna kuna, o čemu smo s Goranom Bulatom ovaj put vodili izravni razgovor u Gradskom parkingu.
- Natječaj je u tijeku, a rok za slanje prijava je do 21. studenog u 13 sati. Tražili smo šest autobusa u prepoznatljivoj narančastoj boji i deset vozača. Natječaj smo raspisali na tri godine te nam je svakako intencija da proširimo vozni red, no hoćemo li dotada nabaviti vlastite autobuse u sklopu razvoja sustava, ostaje za vidjeti. Kako vrijeme bude odmicalo biti ćemo pametniji, možda nabavimo, a možda ugovor i produžimo. Od starta je zamišljeno da javni gradski prijevoz bude brži, dostupniji i ‘‘ljepši‘‘, da bude besplatan za sve građane i da povećamo broj autobusa, a samim time i više linija. Sve je to dug i zahtjevan proces – kaže Bulat.
Najavljena mobilna aplikacija činila se zaboravljenom, no zapravo je već neko vrijeme dostupna u ‘‘trgovinama‘‘ pametnih telefona. Nije javno predstavljena jer iz uprave čekaju da bude kompletirana u sustavu ‘‘Google transit‘‘ što, ističe Bulat, iziskuje određeno vrijeme. Aplikacija, primjerice, omogućava brz i jednostavan uvid u broj dostupnih parkirnih mjesta na određenim gradskim parkiralištima i garažama te jednostavnu kupnju voznih karata.
-Bili bismo najsretniji da svi korisnici imaju mjesečni pokaz i da ne plaćaju pojedinačne karte, no naravno da nemaju svi potrebu korištenja javnog gradskog prijevoza 22 dana u mjesecu, stoga bi upravo naša mobilna aplikacija trebala zamijeniti mogućnost kupnje karata na drugim prodajnim mjestima osim Tržnice i Autobusnog kolodvora. Točnije, svatko može instalirati aplikaciju i to je jedan prodajni kanal jednostavan za korištenje, brz i transparentan – govori nam direktor ‘‘Gradskog parkinga‘‘.
Zašto se smjena vozača autobusa odvija u garaži, a ne u vožnji, čime se potencijalno stvara nepotreban trošak, upitali smo rukovoditelja sektora javnog gradskog prijevoza, Ivana Kundida.
-Zbog sigurnosti putnika i vozača, autobus na liniju izlazi iz garaže gdje se po završetku iste i vraća nakon čega se obavlja tehnički pregled autobusa od strane dispečera i vozača. Po završetku smjene, autobus se mora vratiti u garažu u kojoj je antena potrebna za prijenos podataka prometnog sustava ‘‘ticketinga‘‘ te se obavlja obračun prometa prodanih karata čime vozači zaključuju svoju smjenu. Osim toga, na taj smo način izašli vozačima autobusa u susret jer njihovo radno vrijeme počinje i završava u garaži te smatram da je sve to skupa zanemariv trošak – odgovara Kundid. Gorana Bulata podsjetili smo da u mailu nije odgovorio na važno pitanje o putničkom statusu sugrađana s navršenih 65, a bez mirovine.
-Četiri kategorije u koje smo podijelili korisnike socijalnih mjesečnih pretplatnih karata činile su nam se kao najčišće. Prema tome, socijalni slučajevi jasno su definirani. Treba sagledati, dati nam vremena i vidjeti što se događa na terenu. Ništa nije "Sveto pismo", sve je podložno promjenama ukoliko su potrebne, pa tako i ovo – nejasno će Bulat o osobama starijim od 65 godina bez primanja koje, eto, nemaju pravo na socijalnu mjesečnu kartu od jednog eura.
-Ovo je, za "Gradski parking", početak izazovnog razdoblja u kojem želimo posložiti sustav javnog gradskog prijevoza kakav godinama u Šibeniku nije funkcionirao. Kao na svakom početku ima propusta, a od samog početka pozivamo građane da nam pomognu svojim sugestijama na mail adresi: jgp.sibenik@gradski-parking.hr.
Možda neće biti moguće udovoljiti baš svim prijedlozima, ali svako razumno i zakonski moguće rješenje ili sugestiju ćemo razmotriti i ako je moguće provesti, kao i mnoge do sada. Hvala svima koji svojim angažmanom, sugestijama i pokudama sudjeluju u ovom procesu uhodavanja ovog kompleksnog sustava. Uvjereni smo kako ćemo na kraju zajednički posložiti točan, pouzdan i siguran javni gradski prijevoz. Na usluzi građanima – poručuje Goran Bulat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....