Trgovci diljem svijeta, kao i pošte i raznorazne dostavne službe, zatrpani su povratima robe koju su potrošači masovno kupovali tijekom blagdana, a sada vraćaju sve krpice koje ima ne valjaju ili su se predomislili u vezi s njima.
Kako su nam potvrdili iz Hrvatske pošte, slično je i u Hrvatskoj u kojoj je povrat robe tijekom studenoga i prosinca doživio rekordne brojke.
"S kontinuiranim rastom paketnog prometa raste i broj plaćenih povrata koje e-trgovine s kojima surađujemo omogućuju svojim kupcima. Rast broja povrata prati periode pojačanog priljeva paketa. Tako je u rekordnim mjesecima kao što su bili prošlogodišnji studeni i prosinac broj plaćenih povrata bio 15 posto veći u odnosu na period između kolovoza i listopada. Broj plaćenih povrata može ovisiti i o jednokratnim višednevnim akcijama pojedinih e-trgovina s kojima surađujemo, a koje podrazumijevaju slanje velikog broja paketa u kratkom roku", potvrdili su Jutarnjem listu iz Hrvatske pošte.
Svjetske brojke pokazuju i više od toga - procjena predsjednice Uprave tvrtke Loop Returns Hannah Bravo sugerira da su trgovci zatrpani povratom robe te kako je povrat za 28 posto veći nego lani, uglavnom zahvaljujući mogućnostima koje pruža online šoping, gdje potrošači namjerno naručuju više komada istog artikla - ali recimo u različitim brojevima - nakon čega zadržavaju onaj koji im najbolje stoji, a ostale vraćaju.
Vrijednost vraćene robe samo na području Sjedinjenih Američkih Država procjenjuje se na čak 122 milijarde dolara, a kako takva masa povrata trgovcima počinje predstavljati velik problem, mnogi među njima posežu za uvođenjem naknada za povrat, produljivanjem vremenskog okvira u kojemu je moguće vratiti robu dok im mnogi dopuštaju povrat novca bez vraćanja robe, uglavnom one manje vrijednosti, jer im se to pokazuje isplativije nego prihvaćati povrate.
Na području SAD-a, pokazuju podaci, najviše se povrata odnosi na kozmetiku i proizvode za osobnu njegu, no u Hrvatskoj su to, prema podacima HP-a, ipak najviše odjeća i obuća.
Nema baš puno prigovora
"Paketi se uglavnom vraćaju u skladišta diljem Europe. Dosad nismo zaprimili prigovore na plaćene povrate, a kolege iz Kontakt-centra bilježe povremene upite korisnika vezane uz pripremu paketa za povrat i skeniranje barkoda", potvrdili su nam u ovoj državnoj tvrtki.
Bravo pak ističe da veći dio povrata robe otpada na istovjetnu robu koju su korisnici naručili u više primjeraka - ta se praksa naziva "bracketing" - i koja trgovcima zadaje glavobolju jer im predstavlja dosta veliki logistički problem. Naime, svaki primjerak robe oni moraju osobno pregledati i opet zapakirati, što im drastično poskupljuje poslovanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....