Liječnici rade odgovoran i težak posao, međutim to ne bi smjelo biti opravdanje za postupke koji se kose s etikom.
Pacijenti se u posljednje vrijeme češće nego inače žale na neprimjerene liječničke postupke, stoga je Hrvatska liječnička komora, čije Etičko povjerenstvo rješava takve pritužbe, za mlade liječnike objavila brošuru o neprimjerenim postupcima.
Neki primjeri u njoj su zaista bizarni i šokantni. Liječnik dr. K. je tako od jednog pacijenta, čija se supruga također liječila kod njega, u više navrata posuđivao novac i to "da kupi uređaj za fizikalnu terapiju". Liječnik je tako prikupio 16.000 eura, ali nije kupio uređaj nego novi osobni automobil više klase, a novac pacijentu nije vratio. Time je liječnik, smatraju u Komori, prekršio kodeks, prenosi Novi list.
Drugi je slučaj pacijenta starije životne dobi kojemu su na početku pandemije Covida slučajno dijagnosticirali tumor bubrega. Kako se urološki odjel morao prenamijeniti za oboljele od Covida, liječenje je dogovoreno u većoj tercijarnoj ustanovi, ali bez utvrđenog datuma operacije. Pacijent je nakon poboljšanja općeg stanja otpušten na kućnu njegu, uz napomenu da će ga urolog iz bolnice gdje je bio hospitaliziran obavijestiti o terminu operacije.
Ginekolog vulgarno o potpomognutoj oplodnji
Nakon mjesec dana čekanja, pacijent još uvijek nije dobio obavijest o datumu operacije, a opće stanje mu se počelo pogoršavati. Članovi obitelji uporno su nazivali urologiju, ali bez uspjeha. Tri mjeseca nakon postavljanja dijagnoze, navodi se u brošuri, pacijent je preminuo, a da mu nije pružena prilika za predviđeno liječenje.
Iako su se prozvani liječnici pravdali objektivnim okolnostima pandemije, Povjerenstvo je zaključilo da su prekršili Kodeks jer nisu na vrijeme obavijestili pacijenta o terminu nastavka liječenja, zbog čega je kasnio početak liječenja novootkrivenog zloćudnog tumora, prenosi Novi list.
Jedna se pacijentica požalila na neprimjereno ponašanje dr. P. prilikom ginekološkog pregleda. Na pregled je došla rano ujutro, a ginekolog dr. P. primio ju je jedući na svom radnom stolu, uz pitanje što je nadobudno došla tako rano.
Bio je neraspoložen za razgovor, nije znala ni gdje će sjesti jer se stolica nalazila iza njegovih leđa, čime je, kako tvrdi pacijentica, "pokazao nezainteresiranost za svog pacijenta koji bi trebao razgovarati o intimnom životu gledajući u nečija leđa".
Njen popis pretraga za liječenje neplodnosti uzeo je uz komentar da "on s popisom ide u dućan", a za vrijeme pregleda razgovarao je na mobitel te vulgarnim rječnikom objašnjavao postupak potpomognute oplodnje.
Rekao da da je on sramota za ljudski rod
Dr. P. je u očitovanju je izjavio: "O tome koliko je bilo nekorektno moje ponašanje ne možete suditi jer niste bili nazočni. Mi doktori ne bismo trebali postojati ako pacijenti sami određuju što im treba. Iza svojih riječi stojim, samo sam se našalio, što ona nije shvatila…", napisao je liječnik.
Pritužbu je zbog neprimjerene komunikacije liječnika dr. F. podnio pacijent pomalo feminiziranog izgleda koji je došao na očni pregled. Tijekom pregleda liječnik dr. F. saznaje da je pacijent u postupku promjene spola i da zbog toga prima hormonsku terapiju.
Liječnik je time zgrožen i neskriveno to pokazuje, objašnjava svoj kritičan stav na grub način, a spominje i rizike za zdravlje.
Pacijent pokušava pravdati svoju situaciju psihološkim potrebama i specifičnošću, no ne nailazi na razumijevanje. Moli liječnika da o tome više ne razgovaraju. Liječnik je vidno uzrujan, ne bira riječi, a pacijenta ispraća iz ordinacije riječima da ga više nikada ne želi vidjeti i da je on sramota za ljudski rod.
Doktor F. se time, kažu u Komori, ogriješio o više odredaba Kodeksa koji nalaže liječniku da poštuje i osobnost pacijenta, prenosi Novi list.
Primjera u brošuri s povredama liječničkoga kodeska nažalost ima još. Njihova objava je dobrodošla da mladi, ali i stariji liječnici vide kako se ne smiju ponašati da ne završe na stupu srama. Ili s nekom težom sankcijom, koju neki i zaslužuju.