Dokle god pogled seže – most. Kinezi su još prije deset godina 36 kilometara dugim mostom povezali lučke gradove Ningbo i Šangaj, a 13 milijardi vrijednu investiciju već su isplatili. Ista tvrtka, China road and bridge corporation povezuje i hrvatski jug i to europskim novcem.
– Nakon sto smo danas vidjeli ovo sto je ova tvrtka sagradila mislim da se ne trebamo sekirati nego naprosto biti zadovoljni sto su oni dobili taj posao – kazala je za RTL Gabrijela Žalac, ministrica europskih fondova.
Do prošlog tjedna bio je najdulji most na svijetu no onda je ista kineska tvrtka sagradila most koji povezuje Hong Kong, taj je most dugačak je 55 kilometara. Kasnimo i za europski novac Od mostova, cesta do rekonstrukcije pruga što je ove godine ista tvrtka dogovorila sa Srbijom na pruzi Beograd Niš, a Žalac uvjerava da i mi možemo modernizirati naše željeznice i to europskim novcem, no ne tako skoro jer kasnimo.
– Možemo, možemo, čak i u ovoj financijskoj perspektivi i onoj idućoj, na nama je da sada kreiramo s ministarstvom prometa, s Hrvatskim željeznicama, zapravo situaciju oko toga kako će izgledati te mreže prije svega u europskoj uniji nakon 2030. godine – kaže ministrica.
Brzina vlaka u Kini penje se do oko 340 kilometara na sat. To bi u hrvatskim uvjetima značilo da se od Zagreba do Splita može doći za nešto više od sat vremena. Iz Vlade zato uvjeravaju da je plan da se privuku kineske investicije i u željezničku infrastrukturu, no takav vlak i ovakva brzina Hrvatima je nedosanjani san. Za koji realne šanse u bližoj budućnosti ne postoje jer za opravdanost ulaganja, kako navodi RTL, trebao bi postojati veliki promet tereta kao i broja stanovnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....