Brojčanih ocjena u online nastavi neće biti najmanje do početka travnja, a kako će se provoditi ovogodišnja državna matura, ovisit će o daljnjem razvoju epidemiološke situacije.
Zasad još na snazi ostaje postojeći kalendar, prema kojemu se prvi - i to 16. svibnja - piše esej iz hrvatskoga jezika. No, hoće li to tako i ostati, tek treba vidjeti, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) trenutačno priprema tri, četiri različita scenarija s tim u vezi, o kojima će pravodobno izvijestiti – poručili su jučer (srijeda) iz Ministarstva ministrice Blaženke Divjak, nakon što je nastava na daljinu ušla u osmi (radni) dan.
Ministarstvu stižu brojni upiti vezani za nastavak tog procesa, pa će idućih dana učenicima, nastavnicima i roditeljima poslati dodatne upute.
Ovisi o zarazi
- Epidemiološka situacija novog koronavirusa još uvijek nije projicirana od strane stručnjaka pa Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne može prejudicirati kakvo će biti njezino kretanje u idućem razdoblju, a upravo o njoj ovisi većina daljnjih koraka koje bi Ministarstvo trebalo poduzeti po pitanju procesa koji se odvijaju u sustavu znanosti i obrazovanja. Cilj nastave na daljinu, osim pružanja kontinuiteta obrazovnog procesa, jest i da bude sigurna luka za nastavnike, učenike i njihove roditelje te skrbnike u kriznim vremenima – poručili su iz te ustanove.
Tako će ovaj tjedan, kako doznajemo, najprije biti objavljene novosti vezane za pojačanu isporuku sadržaja za maturante, a MZO će vjerojatno već sutra (četvrtak) objaviti na koji će način to biti moguće. Posebne preporuke do kraja tjedna očekuju se i u vezi organizacije nastavnog dana, a bit će upućene svim osnovnim i srednjim školama, učenicima te njihovim roditeljima i skrbnicima.
- U prvih nekoliko dana provedbe nastave na daljinu dobili smo informacije kako je dio nastavnika krenuo malo jače s gradivom i zadaćama, a dio taj proces provodi nešto ležernije. Cilj nam je novim uputama ujednačiti, izbalansirati opterećenje učenika tijekom nastavnog dana na razini svih škola – najavljuju iz MZO-a.
U tom smislu početkom travnja prema školama će ići i upute vezane za vrednovanja i ocjenjivanja učenika tijekom izvođenja nastave na daljinu, no u MZO ne žele zasad davati naznake u kojem će smjeru ta rješenja ići. Podsjećaju tek kako su od prvog dana online i televizijske nastave učitelji i nastavnici dobili mogućnost da, bez obzira na izostanak brojčanih ocjena, mogu na neki način vrednovati njihov rad i davati im o tome povratne informacije.
Logistički izazovi
Bez obzira što prosvjetne vlasti još uvijek ustrajavaju na postojećem kalendaru državne mature i ne žele otkrivati alternativne scenarije koje pripremaju, ipak treba navesti kako su neke europske zemlje (Velika Britanija, Nizozemska) zbog pandemije koronavirusa otkazale ovogodišnju maturu. Čeka li to i Hrvatsku, u ovom trenutku nitko od mjerodavnih ne želi nagađati, kao ni to jesu li mogući pomaci datuma državne mature, primjerice, za jesen.
- Što se tiče održavanja ispita državne mature, očito je da postoje neki logistički izazovi vezano uz kreiranje ispita, njihove distribucije te same provedbe, na čemu Ministarstvo znanosti i obrazovanja intenzivno radi kako bi se iznašla najbolja rješenja.
Sada su u razradi tri do četiri moguća scenarija, a u kontaktu smo i s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja koje će nam dati podatke o vremenskim okvirima koji su im potrebni za sve prethodno navedene logističke izazove kako bismo ustanovili koji su scenariji najbolji – sve je što su jučer rekli iz MZO-a, iz kojega naglašavaju kako će „sve informacije biti komunicirane pravovremeno, a sada je najvažnije da se sustav uhodava korak po korak“.